Zdraví a sport

Spalujte kalorie i na dovolené. Jak na to?

Cvičení a spalování kalorií jsou v čase dovolené tím posledním, na co bychom mysleli. Jediné, co chceme, je ochutnat vynikající jídlo, koupat se v moři a odpočívat na pláži. Svou postavu ale můžete udržovat i tak. A nemusíte ani hledat fitko.

Dovolená je časem odpočinku

Čas na dovolené bychom měli věnovat zejména odpočinku, a to jak fyzickému, tak psychickému. Je dokázáno, že změna prostředí nám pomáhá hodit starosti na chvíli za hlavu. Ovšem odpočinek neznamená, že musíte celou dovolenou proležet na pláži a cpát se lahodným jídlem. Strávit ji můžete i aktivně, což bude vyhovovat zejména těm, kteří si nemohou dovolit příliš vypadnout z cvičebního rytmu nebo si zkrátka jen chtějí udržet postavu, na níž dlouho pracovali.

Jak odpočívat aktivně?

Aktivní dovolená vám přinese mnoho benefitů. Můžete si ji představit jako obyčejné procházky po pláži, plavání, turistiku či výlet na kolech. U vody je dnes velmi oblíbený také paddleboard – prkno, na které se na vodě postavíte a pádlujete, kam vás ruce zanesou. Zní to jednoduše, ale věřte, že při tomto sportu namáháte celé tělo. Udržet se na prkně, a to i na klidné hladině, není tak snadné, jak to vypadá.

Skvělou aktivitou je také běh. Provozovat ho můžete kdekoliv na světě a vše, co k tomu potřebujete, je dobrý pár bot. Trasu, kudy poběžíte, si pak snadno najdete přímo na místě. Doporučujeme ale mít u sebe vždy mapu, abyste se v cizím městě neztratili. A je-li to možné, půjčte si kola a vyrazte objevovat město a jeho okolí. Je to skvělý způsob, jak zůstat aktivní, poznat dané místo a šetřit přírodu.

Na dlouhé dovolené vsaďte i na cvičení

Pokud jste zvyklí cvičit ve fitku pravidelně a chystáte se na 14denní a delší dovolenou, pak si alespoň 2–3× týdně do rozvrhu zařaďte cvičení s vlastní vahou. Budete-li mít v blízkosti ubytování fitness centrum, můžete ho samozřejmě také využít. Při pravidelném cvičení je nejdůležitější nevypadnout z rytmu a i na dovolené si zachovat nějakou disciplínu. Nemusíte cvičením trávit hodiny, postačí, když si trénink sestavíte z několika základních cviků, jako jsou dřepy, kliky, výpady či tzv. angličáky.

Zkuste něco nového

Jestliže pravidelně cvičíte v posilovně, pak vyzkoušejte jiný typ aktivity, abyste narušili stereotyp. Skvěle bude fungovat už zmíněný běh. Navíc, když poběžíte podél pláže, užijete si i nádherný výhled a uvidíte, že se vám bude běžet mnohem lépe. U moře nebo někde u vody se nebojte zkoušet i nejrůznější vodní sporty a třeba se naučte surfovat. Pokud cestujete s partou přátel, zkuste si zahrát třeba plážový volejbal. Jednoduše řečeno, jakákoliv aktivita, při které budete trošku namáhat své svaly, je vítaná a uvidíte, že se pak budete cítit opravdu skvěle i po celodenním výšlapu do hor.

Přidat komentář

Klikni pro přidání komentáře

Kámoška.cz na Facebooku

Sleduj náš magazín také na Facebooku, kde vždy najdeš ty nejnovější články, trendy, zajímavosti a soutěže o ceny.