Zdraví a sport

Jím čokoládu a nepřibírám! Tohle je moje tajemství

Mám čokoládu a především belgické pralinky ráda a nestydím se za to. Spousta žen se čokoládě vyhýbá, protože bojí, že po ní přiberou. Moje zkušenost je ale jiná: čokoláda není nepřítel. Podívej se na 4 tipy, kterými se řídím.

1. Jím čokoládu, když na ní mám chuť, a jím ji ráda!

Trvalo mi dlouho, než jsem pochopila, že právě tohle je klíčové. Dřív jsem si čokoládu zakazovala. Čím víc jsem si jí odpírala, tím víc jsem po ní toužila. Nakonec jsem to samozřejmě nevydržela, čokoládu jsem snědla, rychle a pokradmu, a vyčítala jsem si to ještě druhý den. Chyba! Čokoládu přece nejíme proto, abychom se po ní cítili špatně.

Zjistila jsem, že když si dám čokoládu pokaždé, když na ni dostanu chuť, sním jí ve finále mnohem míň, než když si jí odpírám celý týden. Když si totiž čokoládu „dovolím“, jím ji v klidu a vychutnávám si ji. Díky tomu se vyhnu výčitkám a stresu, což jsou mimochodem významné spouštěče přibírání.

2. Fakta: čokoláda je zdravá

Ale jenom ta kvalitní. Záleží na obsahu kakaa – čím více, tím lépe. Právě kakao je to, co dělá z čokolády super-potravinu. Kakao obsahuje flavonoidy, které mají antioxidační účinky a chrání srdce a cévy. Podle vědeckých studií napomáhá vysokoprocentní čokoláda hubnutí a zvyšuje chuť na sex. Kromě toho funguje jako přírodní antidepresivum.

Důležitý je i tuk v čokoládě, protože pomáhá blahodárným látkám správně se v organismu vstřebat. Nejlepší je kakaové máslo, obsahuje vitamin E a další minerály. Právě kakaové máslo dělá zdravou pochoutku i z bílé čokolády! Čemu se ale vyhýbám, to jsou trans-mastné kyseliny, ve složení bývají uváděny jako „částečně ztužené tuky“.

3. Všeho s mírou

Jasně že nejím vždycky jen vysokoprocentní čokoládu. Dodržuju jednoduché pravidlo: to, co považuju za největší kalorickou bombu, si dávám ráno k snídani. V mém případě jsou to čoko-oříškové krémy, na těch prostě frčím. S vidinou dobroty k snídani se mi lépe vstává a navíc mě pak nepronásledují chutě přes den. Někdy ale jo, a to i přes to, že mám zdravý a vyvážený jídelníček. Naučila jsem se důvěřovat svému tělu a beru to jako signál. Silná chuť na sladké může signalizovat vyčerpání organismu nebo velký stres. Takže jdu prostě ten den dřív spát, cestou z práce se projdu nebo si doma zacvičím, abych si vyčistila hlavu.

Někdy je to ale tím, že v práci řeším složité úkoly. Právě sacharidy pomáhají mozku zvyšovat výkon a lépe se soustředit, proto moje tělo volá po čokoládě. Mozek „jede“ téměř výhradně na jednoduchých cukrech a spálí jich opravdu hodně. Jestli máte velký mentální zápřah, nebojte se sáhnout po něčem fakt sladkém.

4. Sladký život není jenom o čokoládě a postavě do plavek

Zdravá strava a dostatek pohybu je základ zdravého životního stylu. To není totéž jako permanentní dieta hraničící s poruchou příjmu potravy. Denní příjem energie by měl odpovídat jejímu výdeji. Nejsem ale příznivcem počítání kalorií. Chovám se ke svému tělu vlídně, ať už jde o sport nebo jídlo. Funguje to.

Paradoxně v letech, kdy jsem jela „na sílu“ a zběsile cvičila a hubnula, jsem byla taky nejvíc nešťastná. Nesnášela jsem sport a démonizovala jsem si jídlo. Tudy cesta nevedla!

Začala jsem dělat věci, které mám ráda, a všechno se vrátilo do rovnováhy. Užívat si život je dobrý recept na nepřibírání. Spousta lidí totiž mlsá z nudy nebo lenosti, protože ležet na gauči a bezmyšlenkovitě se cpát je jednodušší, než se konečně začít učit nový tanec nebo cizí jazyk. A to je škoda! Někdy se „chodíme mrknout do špajzu“, jenom když nevíme coby. Kromě zbytečných kalorií to má za následek i ztrátu vzácného času. Nedělejte to. Žijte svůj život s radostí a vrhněte se na to, co jste si vždycky přáli dělat. I ta nejlepší čokoláda potom bude chutnat ještě líp!

Kámoška.cz na Facebooku

Sleduj náš magazín také na Facebooku, kde vždy najdeš ty nejnovější články, trendy, zajímavosti a soutěže o ceny.