Ptáte se, jaké výhody sebou přináší letní sportování od toho zimního? Krom toho, že nemusíte chodit do posilovny, nemusíte se pařit ve vrstvách oblečení. Léto sebou přináší totiž mnoho možností, jak můžeme své tělo vypracovat k dokonalosti.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Ptáte se, jaké výhody sebou přináší letní sportování od toho zimního? Krom toho, že nemusíte chodit do posilovny, nemusíte se pařit ve vrstvách oblečení. Léto sebou přináší totiž mnoho možností, jak můžeme své tělo vypracovat k dokonalosti.

Pokud chceš mít tělo jako aktivní sportovec, zapomeň na diety a zaměř se na to, co vážně funguje!

Pokud chceš mít tělo jako aktivní sportovec, zapomeň na diety a zaměř se na to, co vážně funguje!

Mysli a chovej se jako sportovkyně!

I přesto, že jsou sportovci, kteří bojují v současné době o medaile, úplně normální lidé jako my, je mezi nimi a námi jeden velký rozdíl. Všichni sportovci jsou aktivní a moc dobře vědí, jak je krom správného a důkladnému pohybu důležité také správně dýchat. Většina holek dělá tu chybu, že se snaží cvičit správně, ovšem špatně dýchá. Měj na paměti, že důkladné prodýchání těla ti pomůže k tomu, abys zapojila všechny svaly. A když už jsme u těch rozdílů, jsou tu další věci, které sportovci dělají jinak, než my “nesportovci”. Všichni sportovně založení lidé nehledají možnost, jakým prostředkem se dostat na určené místo. Jednoduše si všude radši zaběhnou nebo sjedou na kole. Zároveň je také dost nepravděpodobné, že by sportovci trávili několik hodin denně u televize nebo počítače. To raději dřou hodiny v posilovně, aby se jejich sen stal skutečností. Chceš-li i ty myslet a chovat se jako sportovec, zapomeň na prostředky, které tvému tělu spíš přihorší. Není-li to nutné, nejezdi autem nebo výtahem a použij vlastní nohy. Stanov si cíle, kterým chceš dosáhnout a snaž se pohybovat pravidelně!

Po čase nasaď vyšší laťku!

Pokud už cvičíš týdny to samé a cítíš, že potřebuješ víc, je to jedině dobře. Tvé tělo se v takové situaci stává fyzicky zdatnější, a tím pádem i zdravější. Jakmile splníš své základní cvičební cíle, neboj se vyzkoušet trochu vyšší úroveň. Ptáš se, jak své tělo donutit, aby spalovalo a posilovalo ještě víc? Jestliže jsi například doposud cvičila dvakrát nebo třikrát týdně, zkus cvičit čtyřikrát – i kdyby jenom 30 minut denně. Uvidíš, že tvé tělo tuto změnu zaznamená a bude tak připravené na další změny. Jestliže fandíš posilovně nebo máš doma jakýkoliv sportovní přístroj, např. běžící pás, zvyš intenzitu cvičení. Pokud jsi např. zvyklá běžet na pásu například 3 km, zkus vydržet víc a běž o kilometr víc nebo o dva. Při zvyšování intenzity nebo zátěže je však důležité, abys to nepřehnala. Nikdy nezvyšuj své fyzické výkony o dva až tři stupně. Doposud jsi cvičila půl hoďky nebo hoďku denně? Zkus přidat dalších 30 minut nebo méně. A pokud to zvládneš, přidej klidně i hodinku – nikdy však víc, tvé tělo by takovou zátěž nemuselo unést. Krom času, frekvence a intenzity změn také typ cvičení. Pokud jsi celý měsíc jen běhala a jezdila na kole, zkus k tomu přidat třeba plavání nebo kolečkové brusle. Jestliže myslíš, že je to moc, můžeš jeden ze sportů nahradit druhým.
Sportovci dělají jedno – mají svůj cíl ve své oblasti. Najdou si sport, který milují a tomu se věnují. Pokud ty však toužíš po dokonalém těle, můžeš sportovní oblasti střídat. Jestli se však nechceš vzdát kola nebo běhu, jednoduše ho ze svého cvičebního plánu nevyřazuj!

Nezapomeň jíst!

Mladé holky mají tendence hubnout tím způsobem, že nejí a drží nesmyslné diety. Ty ses ale rozhodla své tělo dohnat k dokonalosti pomocí sportu – to je ta účinná dieta. Navíc, pokud člověk sportuje, potřebuje hodně energie, kterou získáš díky správné životosprávě a zdravému jídelníčku. Navíc je vědecky dokázáno, že hlad podporuje zadržování tuků. Začleň do svého jídelníčku více ovoce a zeleniny, jez libové bílkoviny a nahraď nezdravé svačiny komplexními sacharidy.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář