Kruhový trénink patří spíše k těm málo známým metodám v oblasti hubnutí. Přitom právě on je na tvarování postavy, redukci tuků a zlepšení kondice tím ideálním pomocníkem. Princip kruhového tréninku je opravdu jednoduchý a tak je vhodný pro kohokoliv, kdo si chce vylepšit svou postavu a fyzičku. Pokud se chceš o kruhovém tréninku dozvědět víc, můžeš se o něm dozvědět v tomto článku, který tě s ním blíže seznámí.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

Objev jednu z funkčních metod hubnutí a najdi nový příval energie. I v posilce může být sranda!

Objev jednu z funkčních metod hubnutí a najdi nový příval energie. I v posilce může být sranda!

Kruhový trénink nemá spojitost se stereotypem

Pokud tě nudí jednotvárná cvičení a spíše tě láká cvičení, kde bude od každého něco, pak je pro tebe kruhový trénink tím pravým. Jeho systém tkví ve střídání různých cvičení, při kterém je zapojeno celé tvé tělo, nikoliv pouze jeho část. Tím, že se cvičí v optimální tepové frekvenci a je zapojeno celé tělo, posílíš své svaly, spálíš tuky, zajistíš si dobrou vytrvalost a kardiovaskulární zdraví. Samozřejmě kruhový trénink obnáší i několik dalších příjemných vlastností. Začátky kruhového tréninku sice lehké být nemusí, přesto během několika návštěv získáš skvělou fyzičku a pak už pro tebe další trénink nebude problém.

V kondici za 30 až 45 minut

Kruhový trénink je opravdu časově nenáročnou záležitostí. Doba trvání tohoto tréninku většinou trvá třicet až čtyřicet pět minut. Za tu dobu, ač se to může zdát nemožné, stihneš několik cviků najednou, díky kterým procvičíš své tělo. Každý z těchto cviků má jiné účinky a jiný úkol, tudíž je celý kruhový trénink celkem rozmanitý. U každého cviku však strávíš přibližně půl minuty až minuty času a poté přecházíš k dalšímu. Vzhledem k celkovému času, který budeš kruhovému tréninku věnovat i době, kterou strávíš u jednotlivých cvičení, je jednoznačné, že o rozmanitost rozhodně nouze nebude.

Od stanoviště ke stanovišti

Když už víš, jaké účinky má kruhový trénink a jak dlouho trvá, je nutné říci, jak takový kruhový trénink vypadá. Zajisté znáš hodiny tělocviku ve škole, kdy v tělocvičně bylo rozmístěno několik cvičebních nářadí, na kterých si postupně musela odcvičit a střídala jsi jednotlivá stanoviště. Na stejném principu, ale příjemnějším :) , je i kruhový trénink. U něj však už záleží na tvé momentální fyzické zdatnosti a síle, podle které se budeš při tréninku řídit. Kruhový trénink vypadá tak, že je ve cvičební místnosti umístěno několik stanovišť do kruhu – proto tedy kruhový. Ty však nejdříve projdeš fází zahřátí, která může mít formu lehkého běhání, což zahřeje tvé tělo a organismus se správně nastartuje. Poté přichází stanoviště s aerobním cvičením, v kterém začínáš spalovat tuky a tepová frekvence pro hubnutí je naprosto optimální. Hned další stanoviště má podobu silového cvičení, které je zde za účelem budování svalů. V tomto bodě tedy platí, že čím víc budeš svaly intenzivně procvičovat, tím víc bude cvičení efektivní. Dále pak přichází strečink, který zlepší možnosti pohybu, zohební klouby, zlepší rovnováhu a podobně. Vždy však nezapomínej na počáteční i konečné zahřátí, které ti usnadní začátek i konec při kruhovém tréninku. A samozřejmě čím intenzivněji budeš cvičit, tím lépe a rychleji na sobě uvidíš vytoužené výsledky.

Kruhový trénink je k mání

A kde se kruhový trénink provádí? Samozřejmě ho najdeš ve spoustě fitness klubů, kde tuto možnost nabízí. Většinou pokud jsi začátečník, je samozřejmostí instruktor, který ti kruhový trénink do detailů představí a v počátcích ti pomůže.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • naicha

    Co je “konečné zahřátí”? Na konci tréninku má člověk naopak zvolnit, věnovat se strečinku a uvolnění. Tepová frekvence se sníží.