Jaký je vlastně nový trend v dobrém životním stylu? Více jíst! Pokud se chcete cítit zdravější a silnější, měla byste méně konzumovat špatné potraviny – cílem je tedy do jídelníčku začlenit více dobrých potravin. Výhodou je, že jsou vcelku snadno k sehnání a jejich cena není příliš vysoká.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Jaký je vlastně nový trend v dobrém životním stylu? Více jíst! Pokud se chcete cítit zdravější a silnější, měla byste méně konzumovat špatné potraviny – cílem je tedy do jídelníčku začlenit více dobrých potravin. Výhodou je, že jsou vcelku snadno k sehnání a jejich cena není příliš vysoká. Vyzkoušejte proto tyto nutriční pochoutky, které vás udělají zdravější a krásnější.

I zdravé jídlo dokáže být dobré

I zdravé jídlo dokáže být dobré. Nejíst vůbec je chyba! Poslední trendy doporučují přesný opak.

1) Špenát

Špenát patří do zelené zeleniny, jeho cena je skutečně nízká a pohybuje se okolo 30-40 korun. Pokud se občas vydáte do obchodu pro špenát, můžete snížit riziko vzniku osteoporózy, cholesterolu a navíc zvyšuje vaše IQ. Mezi další pozitivní účinky patří i to, že špenát v sobě má složku, která obsahuje vitamin K, vápník a hořčík. Dále také vysoký obsah flavonoidů a rostlinných molekul, které působí jako antioxidanty, které, jak bylo prokázáno, snižují rakovinu prsu, žaludku, kůže a vaječníku. Špenát je výborným zdrojem vitaminu C, který vás chrání nejen před nachlazením, ale také před ucpáním vašich krevních tepen a srdečními onemocněními.
Špenát obsahuje antioxidanty, které neutralizují volné radikály v mozku, a tím zabraňují stárnutí dušení aktivity. Vědecké studie prokázaly, že zvířatům a lidem, kteří jedí každý den několik malých porcí špenátu, se zlepšuje schopnost učení a motorické dovednosti.
A jak špenát servírovat? Doporučujeme soté špenát s olivovým olejem, piniovými oříšky, rozinkami. Olivový olej pomůže vašemu tělu lépe absorbovat všechny živiny.

2) Vejce

V devadesátých letech se všichni diabetici báli vajec proto, že prý obsahují mnoho tuku, cholesterolu, avšak jejich chuť na vaječnou omeletu se nesnižovala. Výzkum však ukázal jen malé, pokud vůbec, spojení mezi dietním cholesterolem a hladinou cholesterolu v krvi. Vejce jsou nyní konečně uznávána pro svou pozoruhodnou kompletní sadu živin, kterou poskytují.
Vejce jsou výborným zdrojem bílkovin, obsahuje všech osm aminokyselin ( tedy jen v případě, budete-li vejce jíst celé). Jako každý zdraví člověk byste měli vědět, že protein je nezbytný pro sílu a energii našeho těla.
Pokud cestujete, či prostě jen snídáte, podávejte vejce v pšeničném zábalu, nebo klasicky vejce se salátem – italský tuňák, černé olivy, olivový olej a ocet.

3) Borůvky

Na jedné univerzitě bylo zjištěno, že borůvky jsou číslem jedna, co se zdroju antioxidantů týče. Studie proběhla u 60 druhů ovoce a zeleniny, které byly analizovány. Borůvky obsahují antioxidanty, které mohou zabránit vředům, šedému zákalu, glaukomu. Dále také snižují rizika onemocnění srdce, různých druhů rakoviny a snižují hladinu cholesterolu. Mohou také snížit stárnutí mozku, aby vaše pamět byla stále ostrá a v neposlední řadě snižují i účinky demence a Alzheimerovy choroby.
Borůvky se dají jíst jednorázově, ale pochoutkou pro vás budou, pokud je v mixéru rozmixujete s medem nebo agáve sirupem.

4) Jablka

Jíst jedno jablko může vést k tomu, že už nebudete potřebovat žádné doktory, od psychologů až po zubaře. Jablka obsahují nerozpustné a rozpustné vlákniny, které snižují chlesterol. Někteří lékaři dokonce doporučují pít jablečně šťávy po jídle. Zvlášť pokud jste měli k obědu něco mastného, doporučují se jablka – snižují se tak negativní účinky, které by vám nezdravé jídlo způsobilo.
Zelená či červená – je to jedno, každopádně tyto plody dokáží snížit riziko onemocnění srdce.
Jablka podávejte tak, že je nakrájíte na plátky a namažete na ně arašídové máslo – zároveň se tak vrátíte do svých dětských let. Dalším způsobem by mohlo být to, že si uvaříte ovesnou kaši, do které nakrájíte kostky jablek a na závěr kaši posypete skořicí.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář