Závislost, ať už je to kouření, pití alkoholu, kousání nehtů, hrání online her, nebo drogy, není nic příjemného. Závislost nás omezuje a ničí nám život. Jak na ní vyzrát a na co si dát pozor? Podívej se na několik osvědčených instrukcí, které sice mohou na první pohled působit zcela pochopitelně, ale ve výsledku se doopravdy vyplatí.

avatar

Emm
Psaní článků o vztazích má jako koníček pro volný čas.

Závislost, ať už je to kouření, pití alkoholu, kousání nehtů, hrání online her, nebo drogy, není nic příjemného. Závislost nás omezuje a ničí nám život. Jak na ní vyzrát a na co si dát pozor? Podívej se na několik osvědčených instrukcí, které sice mohou na první pohled působit zcela pochopitelně, ale ve výsledku se doopravdy vyplatí.

Závislost limituje naše možnosti a ovládá naše tělo. Postav se problému čelem a překonej nezdravou závislost.

Závislost limituje naše možnosti a ovládá naše tělo. Postav se problému čelem a překonej nezdravou závislost.

Chtěj se své závislosti opravdu zbavit

Musíš chtít sama, a ne tvoji rodiče, nebo kamarádi. Je sice hezké, že ti chtějí pomoci, ale když nebudeš chtít ty, závislosti se nezbavíš. Hlavně si říkej, že to opravdu chceš dokázat, a taky to dokážeš. Při odvykání je důležitá pevná vůle, kterou má jenom pár vyvolených. Ale i bez ní se to dá dokázat.

Vyhýbej se kontaktu s tvou „drogou“

Pokud se zbavuješ kouření, nějaký čas se vyhýbej partě kamarádů, co kouří, koncertům, akcím, hospodám. Bude to pro tebe těžké, ale stojí to za to. V prostředí plném tvojí „drogy“ tě to bude svádět k jejímu požívání.

Zabav se

Najdi si jinou aktivitu, která tvojí závislost na čas zastoupí. Něco, co tě zabaví a rozptýlí. Kup si například antistresový míček a hraj si s ním, přečti si hezkou knížku, podívej se na film, žvýkej žvýkačku, cucej bonbon, na chvilku se zabav esemeskováním, nebo prohlížením starých obrázků, vyvenči svého psa, nebo si pohraj s kočkou, prostě cokoliv, co tě zabaví a nebude nutit myslet na tvou drogu. Aktivity často střídej, protože všechno jednou omrzí. Jen si dej pozor, aby jsi svojí nynější závislost nenahradila závislostí jinou.

Věř si

I tady platí, že bez sebevědomí se nikam nehneš! Když si budeš říkat, že to nezvládneš, nikdy se závislosti nezbavíš. Každé ráno si sebevědomě opakuj větu typu: „Dnešek zvládnu bez svojí drogy!“

Přestaň naráz, ne po kouskách

Jestli si myslíš, že si odvykneš, když se budeš ujišťovat, že dnes si dáš o jednu cigaretu méně než normálně, zítra o další méně apod., mýlíš se! Tvůj režim tě bude svádět k požívání tvé drogy a pokud nemáš pevnou vůli, tak se brzy opět vrátíš ke své normální „dávce“. Řekni si, že ode dneška s tím prostě nadobro přestaneš a už nikdy se k tomu nevrátíš!

Nebuď na to sama

Ve dvou se to lépe táhne a to platí i v našem případě. Domluv se například s kamarádkou z party, že konečně přestanete kouřit, nebo si kousat nehty. Držte se navzájem a zvedejte si sebevědomí. Ve dvou to půjde určitě snadněji a když se budeš muset vzdát svých oblíbených míst, které jsi často navštěvovala, svůj nově nabytý volný čas budeš moct strávit s ní.

Zaznamenej si své úspěchy

Každý pokrok, každý úspěch, každičký malý krůček v před si někam zapiš. Můžeš si třeba založit nový sešit, kam si zapíšeš všechno, čeho se chceš zbavit a postupně si činnosti budeš odškrtávat. Když ti bude nejhůř, nakoukneš do sešitu a věta: „Přece to teď nevzdám, když jsem toho už tolik dokázala!“ ti může velmi pomoci. Také si škrtej všechny dny v kalendáři, které jsi dokázala bez své drogy. Až se po čase do kalendáře podíváš a uvidíš tolik proškrtaných dní, zajisté ti to zvedne náladu i sebevědomí.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář