Přináším ti rozhovor s autorkou Hubnutí Hrou, online tréninku pro ženy. Díky restauracím McDonald’s a KFC přibrala během jednoho roku 10 kg. Různými způsoby je dostávala dolů. Dnes ví, jak na to!

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

Lucie Matějíčková, 22 let, pochází z východní Moravy a studuje 3. rokem informatiku na VŠE. Rodiče jí už od mala vedli ke sportu. Na základní škole měla až 5 hodin tělocviku denně. Na střední si zamilovala spinning. Vydrželo jí to 3 roky, během kterých si udělala licenci a dělala rok a půl instruktorku. S blížící se maturitou sport zanedbávala a svůj čas obětovala učení. Bojovala s kily a dnes pomáhá druhým.

Autorka Lucka Matějíčková
Lucka Matějíčková (autorka Hubnutí Hrou)
foto: Aneta Albrechtová

Projekt pro širokou veřejnost

1) Ahoj Lucko, předem ti děkuji, že jsi souhlasila s rozhovorem. Jsi autorkou projektu Hubnutí Hrou. Co tě k tomu inspirovalo? A můžeš čtenářkám více objasnit, o co vlastně jde?

Začít s projektem Hubnutí Hrou mě napadlo loni na podzim. Už dřív jsem radila kamarádkám, jak cvičit a co jíst, aby si buď udržely svoji postavu, anebo zhubly. Takže jsem se rozhodla využít svých znalostí a udělat projekt pro širokou veřejnost.

Až neuvěřitelně, během prvního týdne po spuštění, se mi začali sami ozývat lidé (z oboru), že by chtěli tento projekt podpořit. Tak jsem dala dohromady tým 5 lidí (dietoložka Magdalena, koučka Ella, fitness instruktor Ronnie a trenér hubnutí Petr).

Projekt Hubnutí Hrou je pro ženy, které nejsou spokojené se svojí postavou a mají chuť zatočit se svými kily. V první fázi jde o 3 výuková videa, aby si každá udělala přehled a srovnala si všechny informace. Spousta z nich může říct, že to už někde slyšela, ale mnoho v tom nemá úplně jasno, tak proto. Také dostanou ke stažení ebook 10 největších mýtů při hubnutí. Jsou tam zahrnuta asi nejčastěji diskutovaná témata.

2) Začalo jaro a spousta holek šílí nad svou váhou. Nastal čas zformovat postavu do plavek. Stihnou to čtenářky s tvým online tréninkem pro ženy?

Teď je ten pravý čas začít. Stihnout se to dá, je ale potřeba mít reálná očekávání. 20 kg za 2 měsíce je blbost a není to ani zdravé. Je jen potřeba chtít a v mém tréninku dostanou právě tu motivaci, která jim většinou schází.

3) Říká se, že základem hubnutí je mít vyšší výdej energie než její příjem. Jak se na to díváš ty?

Za tímhle jednoznačně stojím. Bez toho to nikdy nepůjde. Ale není dobré „hubnout“ na úkor jídla. Takže neomezit příjem, ale naopak zvýšit výdej. Mnoho žen jako první krok, když se rozhodne hubnout, radikálně ořeže svůj jídelníček, že jim tam nic nezbyde, maximálně rýžové chleby, otruby atd., které jim většinou ani nechutnají. A zastaví si metabolismus. Takže touhle cestou ne!

Autorka Lucka Matějíčková
Lucka Matějíčková (autorka Hubnutí Hrou)
foto: Aneta Albrechtová

4) Většina holek řeší rychlé úbytky váhy různými dietami – bílkovinnou, light potravinami, tukožroutskou polévkou, ale i hladovkou. Co si o tom myslíš?

Rychle, v tom je to kouzlo. Ano, vyřešit tím mohou během týdne svůj malý problém, ale na jak dlouho? Já jsem tohle taky zkoušela několikrát, neměla jsem se moc ráda, a tak mi nevadilo mučit se hladovkou. Ale výsledek prostě nikdy dlouho nevydržel. Pouze jsem se odvodnila a po pár takových pokusech se mi zpomalil metabolismus.

Deset největších mýtů

5) Jak by se měly čtenářky stravovat a v kolik hodin večer by naposledy měly jíst?

Stravovat by se měly určitě pestře. Zařadit do jídelníčku ryby a hlavně přidat čerstvou zeleninu! Jíst 5x denně po 2-3 hodinách je základ. Také je důležité dodržovat denní pitný režim. Odpověď na druhou část otázky naleznou v ebooku 10 největších mýtů.

6) Je pravda, že ne všechny tuky jsou v dietě zakázané?

Určitě nemůžeme ze svého jídelníčku vyřadit všechny tuky. Ale je důležité, jaké tuky budou jíst. Snažit se vyhnout nasyceným tukům, ale zařadit nenasycené tuky, které najdou například v zastudena lisovaném olivovém oleji, avokádu, nebo právě v rybách. Ale o tucích je také jeden z nejčastějších mýtů.

Autorka Lucka Matějíčková
Lucka Matějíčková (autorka Hubnutí Hrou)
foto: Aneta Albrechtová

7) Nejlepším pomocníkem je posilovna. Hodně holek jí ale odsuzuje a mají strach, že jim narostou svaly. Vysvětlíš jim, proč tělo svaly potřebuje?

Posilovna je nejlepší pomocník, jak si vytvarovat postavu. Ženy však mají před očima mužský vzor „tvora z posilovny“. Posilování u žen na rozdíl od mužů vypadá úplně jinak. Důležitá není velká zátěž, ale větší počet opakování. Takže s menší zátěží, ale vícekrát. Já si třeba vystačím s kilovou činkou. Takže se ženy opravdu nemusí bát, že po pravidelné návštěvě fitka budou mít za chvilku svaly jako kulturistka. A proč potřebujeme svaly? Za prvé – tělo líp vypadá. Se stejnou váhou mohou mít 2 ženy úplně jinou postavu. Za druhé – svaly, aby mohly fungovat, spalují energii. Takže ten, kdo má více svalové hmoty, spálí více energie. Může si také dovolit více sníst, aniž by se mu cokoliv „uložilo“. Ale i o tomhle si mohou ženy více přečíst v ebooku.

8) Prozradíš čtenářkám nějaké finty v dietě? Jak se motivovat před výkonem, co si dopřát po výkonu, atd.?

Finty v dietě? Určitě to nebudou žádné „zázračné produkty“. Mojí velkou motivací ke cvičení bylo, že jsem na to nebyla sama. Fitko se jednu dobu stalo mým druhým domovem, trávila jsem tam více času než doma. Podle mě stačí, když člověk dělá to, co ho baví. Pak přestane sledovat, kolik času uběhlo. Po příchodu domů mám vždy největší chuť na maso! A to je taky to nejlepší, jak dopřát namoženým svalům to, co potřebují, aby se zregenerovaly.

Není to jenom o hubnutí

9) Jak se s tebou čtenářky můžou dostat do formy?

Pokud se jim trénink zdarma bude líbit, mohou se svěřit do rukou mých a mého týmu v prémiovém tréninku. První video je zaměřeno na detoxikaci organismu, aby se tělo zbavilo toxických látek a hubnutí pak bylo snazší. Ve třetím týdnu ode mě dostanou jídelníček a mohou pořádně začít. Tohle bývá asi častý problém. Obecné informace, jak si sestavit jídelníček většině nestačí. Lepší je mít v ruce šablonu a vědět, co mohu a co ne. Také ve videích vystoupí fitness instruktor Ronnie, který se zaměří na správné cvičení. A samozřejmě používáme i množství koučovacích postupů, aby se nabrala motivace a člověk si změnil svůj pohled na svět a své špatné návyky. Je toho strašně moc, co zde řešíme. Cíl je zkrátka stát se šťastnou i v různých oblastech, takže můj trénink není jenom o hubnutí, protože hubnutí je jen jedna jeho fáze, která vám pak ovlivňuje i další věci v životě – práci, vztahy, rodinu, koníčky, přátele, atd.

Autorka Lucka Matějíčková
Lucka Matějíčková (autorka Hubnutí Hrou)
foto: Aneta Albrechtová

10) Moc ti děkuji za rozhovor. Je něco, co bys chtěla čtenářkám serveru Kámoška.cz vzkázat?

Díky moc za rozhovor a budu moc ráda, když vás všechny uvidím v tréninku Hubnutí Hrou. Můj trénink naleznete na www.hubnutihrou.cz. Po zadání vaší emailové adresy vám začnou chodit emaily, nejprve se zmiňovaným ebookem 10 největších mýtů při hubnutí a poté vám budou postupně chodit odkazy na jednotlivá videa. Tento trénink je zdarma a k ničemu se nezavazujete. Proč to tedy nezkusit? A pokud se vám tento nápad líbí, přidejte se jako fanoušek i na Facebooku. Léto se totiž blíží a my všechny se přeci chceme ukázat, že?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář