Zdravá výživa již naštěstí není pouze nějaký módní trend. Je to životní styl a cesta k tomu, jak se těšit vitalitě a pevnějšímu zdraví. Jaké potraviny zařadit do jídelníčku?

avatar

Lenka Slezáčková
Chytá inspiraci při každém pohledu na svět.

Zajímá tě zdravá výživa? Tyto superpotraviny a doplňky určitě nepřehlížej!

Vše, co prospívá zdraví

Kolem zdravé výživy je možné najít na internetu celou řadu často velmi zavádějících informací, nicméně jedna věc platí v každém případě. Pokud se člověk rozhodne jíst zdravěji s rozumem, jeho zdraví to prospěje. Je nutné podotknout, že přísné diety a amatérsky sestavené fitness jídelníčky nemají se zdravím způsobem života nic společného. Kouzlo spočívá v pestrosti a konzumaci kvalitních potravin v tom správném množství. V souvislosti s tím je jednoznačně nutné zmínit superpotraviny, které jsou bohaté na vitamíny, stopové prvky, vlákninu a další pro tělo potřebné složky. Jejich zakomponování do stravy je vysoce vítaným obohacením jídelníčku. Na jaké zajímavé potraviny v rámci zdravé výživy se zaměřit, jaké nám pomohou s hubnutím a jaké fungují jako antioxidanty?

Péče o imunitu

Především v zimních měsících je naše imunita pod neustálými útoky vnějších vlivů, a proto je na místě podpořit ji vhodnými potravinovými doplňky. Jedním z takových je nyní velmi populární Moringa. Je to antioxidant a obsahuje opravdu velké množství vitamínů a minerálů.

Určitým evergreenem ve světě zdravé výživy je včelí pyl. Ten můžeme bez nadsázky považovat díky jeho složení za dokonalou potravinu, obsahuje totiž vitamíny, minerály, enzymy a k překvapení mnohých také bílkoviny. Zde je důležité zastavit se u zmíněných enzymů, protože právě ty včelí pyl obsahuje v opravdu velké míře. Zvýšený příjem enzymů díky doplňkům stravy má vliv na vitalitu a rychlost stárnutí, jejich přítomnost je v našem organismu nezbytná.

Pro sportovkyně a fitness milovnice!

V úvodu tohoto článku jsem zmínila fitness jídelníčky. Ty kvalitní, které jsou skutečně zaměřeny na postupný úbytek tuku a nárůst svalové hmoty, počítají s dostatečným příjmem bílkovin, a to nejen ze stravy, ale také z různých suplementů a doplňků. Vhodným pomocníkem jsou v tomto případě rostlinné proteiny. Dostat do sebe v běžné stravě či ihned po náročném tréninku dostatek bílkovin je pro většinu žen složité, proteiny ve formě prášku jsou snadno stravitelné a praktické. Fungují také jako ideální doplněk vegetariánské a veganské stravy. Velmi dobré zkušenosti při proteinové dietě mám s rýžovým proteinem.

Rýžový protein

Pro zdravé vaření

Moc dobře chápu, že přepnout na zdravé stravování rozhodně nelze ze dne na den. Nebo jinak – jde to, ale většinou to moc dlouho nevydrží. Mnohem lepší je začít ochutnávat postupně jednotlivé potraviny, zařazovat je do jídelníčku a třeba je využívat také při vaření v rámci různých pokusů a receptů na zdravější varianty tradičních dobrot. Třeba takové kakaové boby můžeme využít při přípravě zdravější a hlavně domácí horké čokolády, případně domácí pomazánky na pečivo.

Kakaové boby

Velmi zajímavým trendem je pak používání přepuštěného másla. Tzv. ghí máslo má nejen skvělou chuť a vlastnosti při vaření, ale také aktivuje zažívací procesy a posiluje nervové procesy. Ghí je skvělou náhradou za všechny oleje a tuky používané v kuchyni. Hodí se tak při pečení moučníků.

Ghí máslo

Zdravou výživu máš na dosah

Chceš vyzkoušet zdravou výživu? Vše začíná výběrem vhodných potravin a prvním krokem. Jen bych velmi ráda upozornila na jednu věc. Již dávno neplatí rovnice, že co je zdraví, není příliš chutné. Skoro bych řekla, že je to naopak. Všechny výše zmíněné produkty můžeš zakoupit na stránkách internetového obchodu Biomana, kde najdeš ucelenou nabídku produktů a mnoho dalších dobrot. Sama se tak můžeš přesvědčit o tom, jak snadné a lahodné je začít žít zdravě.

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář