Jedna, dva, tři… pokud už tě nebaví počítat faldíky na bříšku a občas bilancuješ nad tím, zda se cvičením odrovnat nebo sníst o dva knedlíky míň, určitě si tuto sestavu jednoduchých cviků oblíbíš.

avatar

Martina Vidláková
Miluje pečení všeho sladkého!

Zacvič si 5 tibeťanů - mniši ti poradí, jak zpevnit tělo
Cviky indických mnichů už nejsou dále tajemstvím.
zdroj: doyouyoga.com

Odešel jako stařec, vrátil se jako mladík

Poprvé o souboru cviků 5 tibeťanů napsal v knize „Pět tibeťanů“ (v orig. „The Eye of Revelation“) Peter Kelder na základě vyprávění jednoho bývalého důstojníka britské armády. Ten kdysi na svých cestách Indií slýchával legendy o tzv. lámech (tibetských mniších) a jejich přísně tajném receptu na „pramen mládí“. Nevědělo se přesně, kde se klášter s mnichy nachází, a tak důstojník pátral, až klášter našel na území Himalájí. Odtržen od civilizace strávil s lámy a jejich rituály několik let. Cvičením a lehkou stravou se změnil k nepoznání. Do hor odcházel jako téměř šedesátník, po návratu byl duševně fit a nikdo mu netipoval ani čtyřicet.

Zacvič si 5 tibeťanů - tihle mniši ti poradí, jak zpevnit tělo
Peter Kelder: Pět tibeťanů.
zdroj: antikvariat-fryc.cz/kategorie/zdravi

Hlavně ne páté přes deváté

Důstojník uváděl, že lámové se živili jednoduchou stravou, většinou se jejich jídlo skládalo jen z jednoho druhu potravin. Před těžkou prací jedli jedno vejce, především ale vlastní ovoce a zeleninu. Když se poté důstojník navrátil do civilizace, nemohl uvěřit, když při jednom jídle napočítal na stole několik desítek druhů potravy.

V hormonech to celé vězí

Tvoje tělo má sedm pomyslných center energie, tzv. čaker, z nichž každé je spojeno s jednou ze sedmi žláz s vnitřní sekrecí. Úkolem centra je regulovat produkci hormonů dané žlázy, neboť právě hormony mají na svědomí tělesné procesy včetně toho stárnoucího. V tvém těle se točí víry energie – pomalé točení má za následek stárnutí, rychlejší točení rovná se pravý opak.

Jak na to?

Zacvič si 5 tibeťanů - tihle mniši ti poradí, jak zpevnit tělo
První cvik – točení kolem dokola podle směru hodinových ručiček (!) – můžeš opakovat kolikrát chceš.
zdroj: ukiahclinic.com

Dodržení pořadí cviků = největší účinek
Pět cviků, tisíc výhod.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

1. tibeťan: káča

Zacvič si 5 tibeťanů - tihle mniši ti poradí, jak zpevnit tělo
První tibeťan – káča.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

2. tibeťan: svíčka

Zacvič si 5 tibeťanů - tihle mniši ti poradí, jak zpevnit tělo
Druhý tibeťan – svíčka.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

3. tibeťan: půlměsíc

Třetí tibeťan - půlměsíc.
Třetí tibeťan – půlměsíc.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

4. tibeťan: most

Čtvrtý tibeťan - most.
Čtvrtý tibeťan – most.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

5. tibeťan: hora

Pátý tibeťan - hora.
Pátý tibeťan – hora.
zdroj: lifebibles-zivotnibible.blogspot.cz

21 krát a dost

Každý cvik bys měla zpočátku opakovat třikrát a postupně navyšovat, nepřekračuj ale limit 21 opakování! Nejlíp ti prospěje cvičit, až ráno otevřeš kukadla, klidně to ale zkus i kdykoliv během dne, cvičení před spaním ti prý dokonce spánek zkvalitní. Cviky určitě zvládneš levou zadní, zde je máš i animované (kromě prvního).

Generální úklid mysli i celého těla a supr výsledky

Cviky pěti tibeťanů ti sice nenapečou na bříšku hned pekáč buchet, už po měsíci pravidelného cvičení bys ale měla zaznamenat první úspěchy. Nejenže si zpevníš kosti a svaly (především bříško a zadek!), zrychlíš metabolismus a tím i hubnutí, ale posílíš záda, mozek a hlavně – budeš jeden velký zásobník pozitivní energie!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář