Trápíš se hlady, abys zhubla, ale stále se neobjevují žádné výsledky? Možná za to mohou chyby, kterých se spousta z nás při hubnutí dopouští. Dej si na ně pozor a pak zhubneš jedna báseň.

avatar

Tereza Dvořáková
Milovnice života a všeho příjemného, co přináší.

Vyvaruj se těmto chybám, jinak je ti dieta na prd
Vyhni se těmto chybám a hubnutí pak bude snazší!

1. Nesnídáš? O to více jíš přes den!

Když se ráno nenasnídáš, způsobí to to, že budeš mít pak přes den větší hlad a budeš hůře odolávat nezdravým a kalorickým jídlům. Vědci z Londýnské university v nedávné studii zkoumali reakce mozku na jídlo. První skupina, která se ráno nenasnídala, pak při pohledu na pizzu (velmi kalorické jídlo!) reagovala mnohem více nadšeně a měla na ní větší chuť, než skupina druhá, která se nasnídala.
Co s tím? Rada je snadná, nepodceňuj snídani a každé ráno něco zakousni. Nemusíš se přecpat, ať ti pak není těžko. Stačí si dát něco menšího, je ale třeba pravidelně snídat. “Pokud opravdu nemáte čas na snídani, stačí jíst hrst ořechů nebo mandlí hodinu po probuzení. To zabrání záchvatům přejídání a většímu hladu později přes den,” říká Dr. John Briffa, specialista na diety. Přesně ten specialista, který třeba také doporučuje ketonovou dietu.

2. Kalorie do sebe dostáváš i pomocí nápojů!

Tekuté kalorie z alkoholu, koktejlů, kávy se smetanou a cukrem, slazených džusů, čajů, limonád můžou skutečně přispět k nárůstu tělesné hmotnosti stejně jako kalorická jídla. Jedna nedávná studie zjistila, že lidé do sebe dostanou přibližně 21 % kalorií z nápojů.

Jak s tím bojovat? Je třeba změnit své zvyky. Nauč se pít nápoje jako je voda, sodovka, odstředěné mléko, zeleninové šťávy a malé množství 100% ovocné šťávy. Pokud piješ alkohol, pij ho s mírou a zvol něco lehčího.

Čas na vodu
Rozhodni se správně, pij vodu.

3. „Je to zdravé, můžu toho snít, kolik chci!“

Tak tohle ti probíhá hlavou, když si dáváš nějaké „zdravé“ jídlo. Takhle to ale nefunguje! Chceš-li zhubnout, je třeba jíst méně. A i když se zrovna láduješ čímkoli nízkokalorickým, nepřejídej se. Hlavně slepě nevěř štítkům na výrobkách určených k hubnutí. „Lidé, kteří drží dietu, jsou zvyklí se dívat na štítky na potravinách, kolik daná věc obsahuje cukru nebo kalorií. Nedívají se ale pořádně! Trik výrobců je takový, že hodnoty, které na štítku udávají, neobsahuje celá potravina, ale jen její část (například celá celozrnná tyčinka má 250 g, ale tabulka hodnot se vztahuje jen k 100 g). Takto se nachytají především na sušenkách, které slibují, že jsou určeny k hubnutí“, vysvětluje expert na hubnutí.

4. Nevyhýbej se tukům úplně!

Když ti tvá dieta přikazuje, že se máš zcela vyhnout tuku, máš pak stále hlad. „Tuk je velmi sytící“, říká odbornice na hubnutí, „když jej ze svého jídelníčku zcela vymažeme, nebudeme pak po jídle nikdy spokojené.“ „Nízkotučné potraviny jsou zbytečné pro ty, kteří chtějí zhubnout, protože když je odstraněna původní část tuku, je v potravině něco, co musí být doplněno, aby to mělo stejnou chuť a podobu – obvykle je to cukr a mouka, tedy přísady, které kalorie obsahují, ale jsou nutričně chudé, takže nenasytí.“, vysvětlují odborníci. Tuk také poskytuje základní vitamíny rozpustné pouze v tucích – A, D, E a K, bez nich náš metabolizmus nefunguje, jak má a hubneme jen horko těžko.

Jak na to? Ujisti se, že budeš denně jíst dostatek dobrých tuků, jako jsou omega-3 mastné kyseliny (existuje důkaz, že pomáhají tělu spalovat tuk), nalezené v tučných rybách, kokosovém oleji, ořechách a semínkách.

5. Přesné dodržování diet nemusí být ideální

Na internetu nebo v knížkách můžeš najít spoustu druhů diet, které ti přesně naplánují denní jídelníček. Těžko ale předem poznáš, jaká z velkého množství diet by mohla vyhovovat právě tobě. A hlavně, mnoho diet, které najdeš na internetu, nemusí fungovat! Navíc je tvé tělo již zvyklé na jídla, která mu denně dáváš, neměla bys tedy svůj jídelní plán celý ze dne na den překopat.

Rozum
Při výběru jídel používej zdravý selský rozum!

Co tedy dělat? Vždycky bude nejlépe fungovat, když budeš jíst od všeho jen malé porce a vyhneš se příliš kalorickým potravinám. Mnohdy stačí používat zdravý selský rozum při výběru jídel a nemusíš se přesně držet diet. Ovoce a zelenina jsou vždy povoleny! Do toho nějaký ten pohyb, abys tělo zpevnila, a máš vyhráno.

Víš o nějakých dalších chybách při hubnutí? A jak shazuješ váhu ty?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář