V časovém pressu se nachází stále více a více procent populace. Patříš k nim? A vsadím se, že jsi taky pořádný lenoch a tak často nedostatku času využíváš ke svému prospěchu. Nebo si alespoň myslíš, že je to prospěch. Věta jako “Nemám čas cvičit” ti určitě není neznámá. Bohužel se tím ale také otáčíš zády k obrazu své vysněné postavy. Nemáš přece jenom malinkou chuť to zkusit jinak?

avatar

Redakce Kámoška.cz
Píšeme o všem, co nás zajímá a baví!

Pohyb je pro vysněnou postavu základ, ale možná tě samotnou překvapí, že ho nemusí být tak moc.

Pohyb je pro vysněnou postavu základ, ale možná tě samotnou překvapí, že ho nemusí být tak moc.

Překonej překážky

V cestě za dokonalou postavou ti může bránit hned několik překážek. Zmíněná lenost, nedostatek času, únava, deprese, nechuť… Často jsou to ale také názory. Myslíš, že vysněnou postavu nikdy mít nebudeš, pokud nestrávíš denně dvě hodiny ve fitku? Blbost! K dobru se počítá jakýkoli pohyb – ať už vystoupíš o jednu autobusovou zastávku dříve a zbytek domů dojdeš pěšky, nebo se vykašleš na výtah a jednoduše vyběhneš schody. Jde hlavně o to, najít si ke sportu a formování postavy cestu. Mě třeba pomohl jednoduchý trik – vytiskla jsem si fotku mé vysněné postavy, připnula ji na nástěnku a tak ji mám pořád na očích, což mě motivuje.

Zvládej více věcí najednou

Pokud nedostatek času není žádnou lživou výmluvou, zkus si vymezit alespoň potřebných 20 minut. Nejlepší pro tebe bude, když se zaměříš na cviky, při kterých posiluješ více partií naráz. Zkus si najít nějakou svojí osvědčenou sestavu. Nemusíš na sebe hned házet velkou zátěž a chtít po svém těle nesplnitelné. Začínej zvolna a třeba po týdnu přidávej. Zkus se pro začátek inspirovat několika začínajícími sestavami, které jsem pro tebe sepsala.

PROBLÉMOVÉ PARTIE: Zadek a nohy

Na rozcvičenou si dej dřepy. Dvacet jich bude pro začátek úplně stačit. Poté zopakuj, ale nohy rozkroč od sebe. Tím zajistíš posílení vnitřní strany stehen. Dalším cvikem vyformuješ svá stehna. Postav se rovně, jednu nohu zvedni mírně do strany a začni s ní pozvolna kroužit. Pro jistotu se něčeho chytni, udržet rovnováhu je u tohoto cviku celkem složité. Vydrž minutu a poté zopakuj na druhou nohu. Dopourčuji také vyzkoušet ve vodě, kde určitý odpor dělá cvik složitějším. Nakonec se zaměř na lýtka a kotníky. Stoupni si na špičky, ruce natáhni před sebe a zhluboka dýchej. Pokud ti to dělá problém, po půl minutě se zastav, odpočiň si a poté si dej ještě jedno kolo.

PROBLÉMOVÉ PARTIE: Břicho a boky

Rozehřej se sedy lehy. Pro větší pohodlí si podepři horní polovinu těla polštářem. Soustřeď se na to, aby tvá brada směřovala na hrudník a ramena do strany. Nezapomeň také, že ke zvedání máš používat výhradně břišní svaly. Pro začátek si dej dvakrát po patnácti a poté se zhluboka vydýchej. Můžeš tento cvik také obměnit; přitahuj levý loket k pravému kolenu a naopak. Tím posiluješ šikmý břišní sval, což ti dopomůže ke zmizení faldíků na bocích. Břicho a boky můžeš posilovat ale i zabávněji. Zkus rotaci na rotačním disku. Pustíš hudbu a prostě jenom rotuješ do rytmu. Jednoduché a účinné!

PROBLÉMOVÉ PARTIE: Ruce a prsa

Naplň dvě dvoulitrové pet lahve vodou a vezmi si je jako pomůcky. Jednu minutu je budeš zvedat nahoru, jednu minutu do stran. Krásná prsa zase získáš postavením se proti zdi a následným minutovým tlačením proti. Nejúčinnějším cvikem na tyto partie je plavání, to je ale v zimě méně dostupné. Můžeš ho zkusit alespoň napodobovat. Stoupni si zpříma a ruce směruj, jako kdybys plavala prsa. Opakuj alespoň dvě minuty.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • http://way-of-my-life.blogspot.com/ Ms.Imperfect

    Na jednom blogu jsem objevila cvičení od Jillian Michaels 30 day shred. Musím říct, že je to super cvičení a ani se po něm necítím vyčerpaná, ale nějaké výsledky vidím. :) Baví mě to více než cvičení podle sebe. Nemůžu si u toho totiž dávat přestávky, abych se vydýchala a vlastně to ani nepotřebuji. :-) Doporučuji. :-) A třeba zkombinovat to ještě s nějakými vašimi cviky a budu mít dokonalou postavu! :D