Spánek je sice důležitý, ale rozhodně by se to s ním nemělo přehánět. Víš, kolik času bys opravdu měla v posteli strávit?

avatar

Denisa Tatíčková
Studentka historie a milovnice psaní, kterému se věnuje již přes 5 let.

Věda se hlásí o slovo

Když chodíme do školy nebo do práce, neustále zíváme a říkáme, jak hrozně jsme nevyspalí, a že bychom nejraději šli hned do postele. A pak nastanou prázdniny a všichni spíme klidně do oběda. Víš, kolik bys ale správně měla v posteli strávit času? Podle vědecké studie je nejlepší spát cca 7 hodin denně (jako průměr je uvedeno 7,2 hodiny). Pokud totiž spíš méně než 6 hodin nebo naopak více než 8 hodin, riskuješ svoje zdraví.

Spánek
Víš, kolik hodin bys měla denně spát?

Mysli na své zdraví

Pro zdraví je nejlepší spát průměrně oněch 7 hodin. Studie uvádí, že skupina lidí, spících tento zlatý průměr vykazuje menší mortalitu a méně často je také nemocná. O jaké nemoci či druh smrti se však ve studii nepíše. Dalším problémem, který způsobuje moc a nebo málo spánku, je nerozhodnost a problémy s pamětí. Studie byla provedena na 9 000 lidech, kdy někteří spali méně než 6 hodin a jiní více než 8. Upozorňuji ovšem, že jedincům bylo mezi 50-64 lety.

Technologie do ložnice

Tak už víš, jak dlouho máš spát, ale jak docílit toho, abys spala opravdu dobře? Stačí si pořídit do ložnice The hi-tech sleeping sensor – jedná se o malé zařízení, které si dáš na noční stolek a ono ti řekne, jaké podmínky na spaní právě jsou. Jaká je v místnosti teplota, kontroluje také hluk a kvalitu světla. Zařízení ve tvaru koule tě také v noci „hlídá“ a ráno ti řekne, co všechno jsi zaspala. Dozvíš se tak, jestli sousedky pes zase štěkal ve tři ráno, nebo jestli opilý soused spustil alarm u auta, když do něho narazil. Stejně tak ti řekne, pokud se v tvém pokoji změnilo světlo (k dobrému nebo špatnému). Díky tomu tak můžeš analyzovat všechny problémy, které ti způsobují špatný spánek.

Spát jako v peřince

Senzory detekují mimo jiné také teplotu a vlhkost v místnosti. Dále má přístroj i senzor částic, který rozpozná různé pyly a jiné látky, které mohou vyvolávat alergické reakce. Součástí je prý také alarm, který tě probudí v určité fázi spánku, takže se nebudeš po ránu cítit, jako kdyby tě někdo praštil palicí. A teď už víš, jak se vyspat tak, abys ráno vstávala stejným způsobem jako lidé v reklamách – s úsměvem a spokojeností.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář