Pro zdravou a krásnou pleť jsou k mání nejrůznější přípravky, které jí na povrch i do hloubky dodají přesně to, co potřebuje. K tomu, aby pleť byla v rovnováze, přípravky mnohdy nestačí. Je potřeba držet se zdravého životního stylu a dopomoct pleti potravinami, které na ní mají blahodárný vliv. A které ňamky dodají tvé pleti zdraví a krásu? Prohlédni si zdravé pleťové „menu“.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

Za nedostatky pleti může stát špatná životospráva. Zmeň skladbu svého jídelníčku a pocítíš změnu k lepšímu.

Za nedostatky pleti může stát špatná životospráva. Zmeň skladbu svého jídelníčku a pocítíš změnu k lepšímu.

Ovoce, zelenina a bobulovité plody

Ovoce, bobulovité plody i zelenina obsahují dostatek živin a vitamínů, které tvá pleť s radostí uvítá. Pružnou a jemnou pleť s menší pravděpodobností předčasného stárnutí pleti získáš díky chutnému mangu, meruňkám a dalšímu lahodnému ovoci, které obsahuje betakaroten, který tvou pleť pěkně vyživí. Ten najdeš i v zelenině, konkrétně mrkvi a melounu. Betakaroten je přítomný také v bobulovitých plodech například v jahodách, borůvkách, černém rybízu a v dalších. Ty navíc obsahují velkou dávku vitamínu C, který je přítomen také v citrusech, bramborách, brokolici a v mnoha dalších potravinách, a jež má za úkol celkově chránit organismus i pleť, hojit a podporovat tvorbu kolagenu, který je pro pružnost a krásu pleti nezbytný. Bobulovité plody jsou považovány za skvělé antioxidanty a při jejich pravidelné konzumaci ochráníš svou pleť před předčasným stárnutím, vráskám a poskytneš jí tak velmi dobrou ochranu. Dále obsahují spoustu stopových prvků, které se podílí na správném chodu organismu a pomáhají při detoxikaci, kdy se škodlivé látky z těla odplaví. Všechny zmíněné účinky obsahují také rajčata, v kterých je obsaženo bohaté množství účinných látek pomáhajících pro zdravou a krásnou pleť. Dvojnásobně efektivní je jejich konzumace a také příprava masek. Za zmínku také stojí avokádo, které je bohaté na vitamíny, stopové prvky, antioxidanty a rovněž nenasycené mastné kyseliny. Působí blahodárně na organismus, pleti dodává potřebnou svěžest, elasticitu, bojuje proti vráskám a významně se podílí na tvorbě kolagenu. Rovněž se dá využít jako příjemná pleťová maska.

Ryby, lněný olej, semínka a ořechy

Všechny zmíněné chutné potraviny mají mnoho společného. Jejich společným bodem jsou především Omega-3 mastné kyseliny, které ocení zejména majitelky suché pokožky. Pleť je díky nim hydratovaná, pružná, krásná a zdravá. Navíc zlepšují stav ekzémů i pórů. Obsahují spoustu vitamínů a potřebných živin, které ocení nejen tvá pleť, ale také vlasy, nehty a celá pokožka. Krom toho výborně působí na celý organismus, a proto by na tvém jídelníčku tyhle dobrůtky rozhodně neměly chybět.

Obiloviny, ovesné vločky, kvasnice a mléko

Dalšími dobrůtkami, které obsahují velké množství vitamínů a stopových prvků jsou jednoznačně ovesné vločky, obiloviny, mléko a kvasnice. Každá z nich sebou nese různé účinky a účinné vitamíny. Obiloviny obsahují zinek, který se kladně podílí na stavu vlasů, nehtů a pleti. Ten je obsažen i v ústřicích, vejcích nebo sezamových semínkách. Ovesné vločky obsahují selen, vitamíny skupiny B a mnoho dalších účinných vitamínů a živin. Kvasnice zase přinášejí do těla vitamín B3 – niacin, který má za úkol hojení a zkvalitnění pleti. V mléku najdeš především vápník, ale také vitamín skupiny B a další.

Jaké vitamíny pleť potřebuje?

Pokud ti následující přehlídka zdravých potravin „nevoní“, můžeš zapátrat v dalších potravinách, které rovněž obsahují důležité vitamíny a látky pro zdravou pleť. Potraviny, které bys měla zařadit do jídelníčku, jsou především ty, které jsou bohaté na betakaroten, selen, zinek, vitamíny skupiny B, vitamín C, vitamín E, Omega-3 mastné kyseliny, vápník, draslík a další minerální látky.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář