Na jaké potraviny a recepty vsadit, když toužíte po zdravé a zároveň chutné večeři? Podívejte se na velmi zajímavé tipy!

avatar

Lenka Válková
Miluju basket a všechny další sporty.

Tipy na zdravé večeře

Večeře jsou v mnoha rodinách jediným jídlem, při kterém se sejde celá rodina pohromadě za celý den. Všichni si je tak chceme co nejvíce užít a chceme v kuchyni připravit opravdovou lahůdku. Jenže z hlediska zdravé výživy je nutné myslet také na to, že večeře by neměly být příliš těžké do žaludku. V noci tělo nemá pohyb, aby mohlo energii z jídla využít. Měly by být chutné, ale zároveň zdravé. Přinášíme tipy na zdravé a chutné večeře.

Připravte téměř zapomenutou obilovinu

Velmi prospěšné našemu tělu mohou být obiloviny. Ty mají vyrovnaný poměr důležitých látek a vitamínů a dobře se v těle rozloží i v případě menšího tělesného pohybu – tedy ideální na noc. Ječmen, pšenici, žito a oves známe všichni. Co ale další obiloviny? I z nich se dají připravit lahodné recepty. Jedním z nejstarších druhů obilovin u nás je proso, ze kterého vznikají výborné jáhly. A co z nich připravit? Základem je jáhelná kaše, ale také zapečené jáhly se zeleninou nebo čočkový prejt s jáhly.

Tarhoňa s dušenou zeleninou

A když už jsme načali téma méně využívaných, ale přesto velmi zdravých a lahodných potravin, představíme si další tip. Tentokrát se nejedná o obilovinu, ale o druh vaječné těstoviny. Tarhoňa je těstovina, která je velmi podobná české strouhané zavářce do polévky. Velmi oblíbená je zejména v Maďarsku a na Slovensku. Dá se opět připravovat na několik různých způsobů. Ideální volbou k večeři je ale jako příloha k dušené zelenině na másle.

Na večeři méně solte a využívejte méně koření

Obecně by bylo dobré, pokud byste se naučili připravované pokrmy méně solit a využívat méně i směsi koření, jejichž rozbor na obalu připomíná spíše několik složitých chemických sloučenin. Alespoň na večeři byste měli zvolit koření co nejméně. Abyste jídlu dodali potřebnou chuť, můžete využít více přírodních bylinek. Velmi chutné je oregano, bazalka, rozmarýn, ale také kontryhel a další bylinky. Ty nejen chutnají, ale dokonce i tělu prospívají.

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář