Současnou moderní holku si stres najde velmi snadno. Stačí časté hádky, napětí z životních situací, problémy ve škole nebo v práci, vyčerpání, únava, trápení a stres si zraje několikrát za sezónu, aniž bys o podobné ovoce vůbec stála. Ty jsi nervózní, špatně spíš, jsi věčně napjatá, neklidná a věčně zamračená.

avatar

Petra Nachtmanová

Současnou moderní holku si stres najde velmi snadno. Stačí časté hádky, napětí z životních situací, problémy ve škole nebo v práci, vyčerpání, únava, trápení a stres si zraje několikrát za sezónu, aniž bys o podobné ovoce vůbec stála. Ty jsi nervózní, špatně spíš, jsi věčně napjatá, neklidná a věčně zamračená. Pro zlepšení stavu a povzbuzení tě napadají všeobecně známé praktiky – vezmeš si prášek, piješ kávu za kávou, kouříš cigaretu za cigaretou… A jsi v začarovaném kruhu, protože zmíněnými „pomocníky“ si spíše připravíš jiné problémy. Na stres však můžeš vyzrát i jinými oblíbenými způsoby!

Když na tebe přijde stres, rozdýchej ho, pomůžou i meditační techniky.

Když na sebe cítíš tlak, rozdýchej ho, pomůžou i meditační techniky.

Zhluboka dýchej a relaxuj

Možná ti dýchání přijde jako obyčejná věc. Děláš ji bez přestání a žádné léčebné účinky nepozoruješ. Můžeš dýchat mělce, hluboce, pomalu nebo rychle a celkově úplně špatně.
I správně dýchat se musí každý člověk naučit, aby mohl využít získanou energii například na stres a vypudit ho z těla. Nejlepší je zajít za specialistou. Ten ti konkrétně na tvou osobu doporučí techniku dýchání a ty se ji budeš učit dokonale praktikovat. Nemusíš se za nic stydět, například mistři taoismu vyučují přirozené dýchání pomocí meditačních a léčebných technik už tisíce let.

Úlevu máš ve svých rukou a nohou

Stres je pěkný prevít! Klidně tě zatlačí do kouta a ty se tam ale nebudeš krčit a brečet! Charakteristická stylová cvičení Tai-Či a jóga nepřekročila hranice orientu jen tak nadarmo. Perfektně dovedou, kromě mnoha dalších zdravotních potíží, odstranit zátěž z těla a mysli. Pravidelným cvičením si navodíš príma náladu, vymažeš z hlavy starosti a napětí. Pokud tě cvičení neláká, stačí chůze. Ze začátku se budeš muset asi dost přemlouvat, aby ses vydala na čerstvý vzduch do lesa či parku a tam se nějaký čas procházela. Věř, že stačí pěší výlet okusit a vrátíš se domů nabitá energií a elánem. Na stres si ani nevzpomeneš.

Na stres jdi sladce

Pravý med ti do organismu vžene látky výborné nejen pro zdraví, ale i vitalitu a energii. Proto si užívej medové chuti a přidávej si tuto skvělou sladkost do moučníků a snídaní. Ani čokoláda není marná. Jenže ta sice odstraní stres, ale denně si ji dopřávat nemůžeš, když nechceš vypadat jako obří královna. Další jedinečnou příležitostí, jak porazit stres a depresi, je čokoládová masáž. Báječně tě uvolní, podpoří tvorbu hormonů radosti a vyživí pokožku.

Tam kde je smích, stres nechodí

Smích je zdravý a léčí! Sama na sobě určitě po výbuchu smíchu pociťuješ změny k lepšímu. Jsi veselá, bezstarostná a šťastná. Po smíchu totiž vždy přichází stav hlubokého uvolnění. Stejně dobře léčí stres i hudba a poslech správné muziky působí antistresově. Aromaterapie tě zrovna tak zbaví problémů – na stres a k relaxaci využij vůní levandule, heřmánku, hyacintu a pačuli.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy:

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Kámoška.cz

    Souhlasím :-) , osobně preferuji sladký způsob řešení, ale bohužel doopravdy nelze zahánět stres jídlem každý den. Občas stačí si jen na chvilku sednout a popadnout dech, srovnat si myšlenky a zklidnit tempo.

  • Nikoool

    Výborný článek :)