Jistě víš, že jsou mezi námi i holky, které si přejí přibrat pár kilo a trápí je, že to nejde tak snadno jak by si přály. Patříš mezi ně dokonce i ty?

avatar

Jana Zlámalová
Působí jako doktorandka v oboru religionistiky.

Proč by chtěl někdo tloustnout?

Podobat se postavou podvyživenému dítěti není totiž nic pěkného a poslouchat pořád dokola něco o kůži a kostře je taky dost otrava. Pokud je to i tvůj případ, jistě víš o tom své. Ráda bys něco s tím konečně udělala, ale asi sis už všimla, že přibrat na váze není zase tak snadné, jak si většinou okolí myslí. Přináším ti proto několik tipů, které ti s tvým problémem mohou pomoct.

Takhle přibereš snadno

Jak to rozhodně nefunguje?

Pokud ses právě rozhodla skoncovat s vychrtlou postavou a naplánovala sis ke snídani čokoládový dort, k obědu bůček a k večeři chleba se sádlem a k tomu sis ještě nakoupila spoustu čokolády a zákusků, tak na takovýhle jídelníček rychle zapomeň. Přibrat na váze neznamená ztloustnout. A jediného čeho dosáhneš při přecpávání se nezdravým jídlem, jsou cévy zanesené cholesterolem, zažívací potíže a neforemná postava, které se většina holek snaží zbavit. Další nesmysl, který zaručeně nefunguje, je myslet si, že pohyb a sport je v rozporu s tvým snažením a že nejlepší je se jenom povalovat u televize nebo počítače. Tahle metoda je také jistou zárukou nepěkné postavy a zdravotních potíží, protože pohyb potřebujeme všichni a to třeba už jenom kvůli zdravé kondici, ale i prevenci před tzv. civilizačními chorobami.

Sport je nesmírně důležitý
Pohyb a sport rozhodně není v rozporu s tvým snažením

Správná cesta

Důležité je si uvědomit, že tvým cílem není nabrat kila za každou cenu. Rychle se totiž nabírají jenom tukové faldíky a ty, jak už víš, nechce nikdo a určitě ani ty. Ty potřebuješ přibrat na váze i na objemu prostřednictvím svalů. A nechci slyšet žádné poznámky o tom, že přece nejsi žádná kulturistka. Mít svaly neznamená mít postavu jako Schwarzenegger, ale je to o tom mít pěkné ženské tvary a vypadat tak, aby kluk neměl pocit, že se objímá s kostlivcem nebo s tukovým polštářkem.

Jak na svaly?

Důležitý krok je začít se hýbat tak, abys posilovala svaly. Asi právě tohle nechceš slyšet, ale základem je začít chodit do posilovny anebo si alespoň napsat Ježíškovi o činky. Nikdy ale nezapomeň, že v začátcích nad sebou musíš mít odborný dozor, aby sis cvičením spíš neublížila. V posilovně, kam začneš chodit, je určitě trenér, který ti rád poradí. Další zásadní věcí k zapamatování je skutečnost, že posilovat nemůžeš každý den, ale musíš svalům dopřát čas k regeneraci. Takže, přestože je v posilovně hrozně moc pěkný trenér a přestože tě cvičení baví, dopřej si mezi návštěvou posilovny vždycky jeden nebo dva dny odpočinku.

Co jíst?

Raduj se, protože máš velkou výhodu v tom, že se v jídle nemusíš kontrolovat, jako většina holek.
Přesto musíš dodržovat jistá pravidla, aby tvoje pracně vytvářené svaly měly z čeho růst. Základním stavebním kamenem pro tvorbu svalů jsou bílkoviny. Pokud tvůj jídelníček neobsahuje dostatek bílkovin, tak se můžeš v posilovně třeba roztrhat, ale svaly ti nikdy nenarostou. Začni proto jíst libové maso, luštěniny a mléčné výrobky. Kromě toho jsou pro tebe důležité sacharidy, které ti dodávají energii, díky které máš potom sílu ve fitku vůbec fungovat. Správné sacharidy najdeš v pečivu, cereáliích nebo v rýži. Třetí pravidlo ohledně jídla, které bys měla vzít na vědomí je to, že tvůj jídelníček by se na začátku dne měl skládat především ze sacharidů (cereálie, pečivo) a během dne pozvolna přecházet k bílkovinám, takže večer není špatné končit nějakou dobrotou z tvarůžků, libového masa nebo z luštěnin. A určitě se taky nezapomeň svého trenéra zeptat na to, kdy a co jíst před a po cvičení, protože i toto jídlo v tvém snažení hraje významnou roli.

Co jíst?

Všechno má svůj čas

Z výše uvedených rad je ti už asi jasné, že za týden určitě 5 ani 10 kilo nepřibereš, ale věř mi, že vytoužená kila se ti brzy na váze objeví a ostatní holky ti budou jenom tiše závidět, protože tvoje kila nebudou v tucích ale ve svalech, což je mnohem přitažlivější i zdravější. Vezmi si proto za cíl, že není důležité přibrat rychle, ale postupně, zdravě a s dlouhodobým efektem.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář