Existuje vůbec nějaká kapalina, která nám nezkracuje život nebo nezvyšuje riziko kardiovaskulárních chorob? Pojďte se se mnou podívat, na co si dávat pozor a čeho se napít.

avatar

Karolína Honsová
Dívka milující přírodu a svého přítele. Mezi její záliby patří především psychologie.

Tak co máme pít, aby nám to neničilo zdraví?
Pití je nedílnou součástí života, tak pozor, co konzumuješ!

Voda

Voda je rozhodně nejdůležitější a měla by tvořit převážnou část pitného režimu. Káva, džusy ani čaje by neměly převyšovat denní množství vypité vody. To, zda pít vodu z kohoutku či balenou, je dlouhodobě kladená otázka. Ve skutečnosti to ale vychází nastejno. Oba typy vod se totiž čistí (chlorem, speciálním ozonem,…) od bakterií, takže si nevyberete. Navíc je dáno, že voda balená může mít za zdroj téměř cokoli, ale samozřejmě jsou důležité normy na látky v ní obsažené. Jak na kohoutkovou, tak na balenou vodu, dohlíží příslušné orgány a měli bychom být chráněni před toxickými látkami. Je na vás, co je vám příjemnější, ale každopádně čistá voda je pro organismus nezbytná!

Džusy a mošt

Džusy jsou výbornou formou doplnění pitného režimu, ALE pozor na cukr! Aby džus zachutnal, tak se do džusů přidává nepřiměřené množství cukru, což je pro zdraví rozhodně škodlivé. Důležité je kupovat 100% džusy bez přidaného cukru. Ale i ty jsou vyrobené z koncentrátů, což je vysušený např. pomeranč a poté zalitý vodou. Ty ostatní šťávy nejsou nic jiného než nezdravá sladká voda. Pokud máš čas si udělat doma fresh juice (čerstvě vymačkaný), uděláš lépe. Skvělou variantou jsou mošty, které se v Čechách rozhodně sehnat dají. Ale lepší je nakoupit od farmářů, než v supermarketu, kde nejsou ochuzené a nejedná se o koncentráty. Chutnají naprosto výborně a obsahují mnoho vitamínů. Navíc se vyrábí kombinace i s červenou řepou a jinou zeleninou, ale nenechte se zmást. Sama miluji mošt s červenou řepou a chutná i dětem!

Mléko

Mléko se bere za potravinu i pití, jelikož je to vlastně obojí. Ideální je mléko s 1 % tuku. Obsahuje vápník, vitamín D, stabilizuje hladinu cukru v krvi a je důležité pro správnou funkci střev. Sklenička mléka denně a mléčné výrobky se sníženým obsahem tuku ti jen pomůžou!

Čaje

Čaje jsou zdravé a někdy opravdu zázračné, ale nedoporučuje se pít velké množství. Jeden až 2 menší šálky zeleného čaje snižují možnost rakoviny, ale obsahují kofein, tudíž s ním pozor.

Starbucks
Starbucks je moderní značka a mladí ji milují, ale pokud máš rozum, těmto výrobkům se vyhni!
zdroj: brewed-coffee.com

Vyhýbej se:

Shakeu u McDonalda obsahuje 1,160 kalorií (pozor kalorie a KJ jsou něco jiného, KJ to bude mnohem víc), 27g tuku a 168g cukru, je to šílenost!

Přeslazeným limonádám (Coca-cola, Mirinda, Fanta,…), mezi které bychom mohli zařadit i ledové čaje, které to údajného čaje obsahují mnohdy ani ne 1%! A je to jen voda s dochucovadly.

Baleným Starbucksům (káva i cappuccino), které obsahuje příšerné množství tuku, cukru i kalorií.
Starbucks horká čokoláda do kelímku obsahuje 520g kalorií!! 16g tuku a 75g cukrů.

Energy drinkům, které obsahují příliš cukrů i kofeinu, který ti mlže ublížit, pokud se neuhlídáš.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • kamilius

    Fresh džusy jsou dobré ale pokud se jedná o džusy z ovoce tak by se to s nimi nemělo přehánět. Ovoce má totiž dost kalorii i cukrů a proto se tyto džusy doporučují pít spíše dopoledne. Zeleninové džusy jsou dobré kdykoliv :)