Pokud i tebe zajímá, co se vlastně skrývá za označením superpotraviny, mám pro tebe několik velmi zajímavých informací a tipů, díky kterým se budeš cítit lépe.

avatar

Lenka Slezáčková
Chytá inspiraci při každém pohledu na svět.

Superpotraviny! Čím jsou jedinečné a jak je zařadit do jídelníčku?

Co jsou to superpotraviny?

Diskuze kolem zdraví a zdravého stravování bývají někdy hodně divoké. S železnou pravidelností se objevují nové trendy, studie a směry, které se nás snaží přesvědčit o tom, že právě ony jsou správnou volbou pro naše zdraví. Ne vždy je to pochopitelně pravda, a proto je důležité si všechny informace ověřovat a hledat si tak vlastní cestu. V poslední době patří mezi často skloňované pojmy tzv. superpotraviny (anglicky superfoods), kterým jsem se rozhodla podívat na zoubek a zjistit, jak mohou být prospěšné pro naše zdraví. Jednotná definice neexistuje, nicméně všechny superpotraviny spojuje vysoký obsah vitamínů, minerálních prvků, antioxidantů, vlákniny, aminokyselin, enzymů a dalších složek, které mají pozitivní vliv na lidské tělo. Zajímá-li tě zdravá strava, určitě doporučuji na superpotraviny zaostřit. Tvoří zajímavý doplňek a obohacení každodenního jídelníčku. A jaké superpotraviny patří k těm nejoblíbenějším?

Zázraky přírody

Většina superpotravin pochází z mimoevropských zemí. To s sebou přináší často obavy týkající se toho, jak je vlastně konzumovat a jak je zařadit do jídelníčku. Tyto obavy rozhodně nejsou na místě, protože existuje celá řada chutných receptů, které si zamiluješ. Skvělým příkladem a asi vůbec nejrozšířenějšími superpotravinami jsou CHIA semínka a GOJI. A jak je tedy využít? CHIA semínka si já osobně sypu například do jogurtu, semínka přidávám do těsta na zdravé koláče, skvělá jsou také do letních smoothies. CHIA semínka obsahují velké množství vápníků, jsou zdrojem energie, mají optimální poměr omega 6 a omega 3 mastných kyselin a tím jejich skvělé vlastnosti rozhodně nekončí. Rozhodně doporučuji vyzkoušet. A GOJI neboli kustovnice čínská? Tu jsem schopná pojídat jen tak, její chuť je specifická, ale za mě skvělá. GOJI krásně změkne například v jogurtu, v čaji či v nějaké dobrotě. Takové sušenky s goji jsou skutečně dobrota. Velké balení CHIA semínek a GOJI najdeš zde.

Dalším hitem mezi superpotraviny jsou bez diskuze palmové plody Acai Berry. Mají blahodárné a vysoké antioxidační účinky, pomáhají s hubnutím, sportovkyně potěší pozitivním vlivem na regeneraci svalů. A jak zařadit Acai Berry do jídelníčku? Vhodnou formou je extrakt prášek, který si můžeš několikrát denně zamíchat do pití.

Do trojice aktuálně populárních potravin musím zařadit kokosový olej. Jeho využití je opravdu univerzální a ženy bude rozhodně zajímat. Je totiž vhodný pro péči o pokožku po celý rok (v zimě chrání před mrazem, v létě regeneruje po opalování), hodí se na masáže, dodává krásu a lesk vlasům. Velkým překvapením je pro mnoho hospodyněk také fakt, že lze využít k vaření, smažení i pečení.

Pro pevné a zdraví a zajímavé recepty

Svět superpotravin je opravdu hodně pestrý a nabízí zajímavé účinky, nové chutě a široké možnosti experimentování v kuchyni. Více informací nejen o výše představených superpotravinách se dozvíš na stránkách internetového obchodu Energie života. Výhodná balení superpotravin ti umožní objevit jejich pozitivní účinky a přesvědčit se o tom, že označení „super“ si tyto potraviny skutečně zaslouží.

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář