Se stresem máme zkušenosti všechny, jak se těm nepříjemným pocitům ale vyhnout, ví málokterá z nás. Podívej se na způsoby, jak dostat stres pod kontrolu.

avatar

Denisa Tatíčková
Studentka historie a milovnice psaní, kterému se věnuje již přes 5 let.

Stres jako zabiják radosti z jara! Jak si toho šmejda držet od těla?

„Když nejde o život, tak jde o …“
Každá z nás se stresuje kvůli něčemu jinému – jednu třeba děsí důležitá písemka, druhá nemůže spát kvůli tomu, že nemá dokonalé šaty na ples. Ať už tě znervózňuje cokoliv od školy po rodinu, neměla bys připustit, aby se ti ty nepříjemné pocity stresu dostaly pod kůži. Je snadné říci „Zkus se stresu vyvarovat.“, ale všechny víme, že v reálu to tak jednoduché není. Proto, pokud i tebe stres dostal do svých pařátů, zkus se s ním vypořádat těmito několika triky a uvidíš, že ti hnedka bude líp.

1. Nedělej nic

Neznamená to, abys se vším praštila do kouta a vyběhla ven do sluníčka a svoje starosti tak zapomněla. Jde o to, abys ve chvíli, kdy tě přepadnou negativní myšlenky, zlost, stresové napětí nebo prostě cokoliv, co tě vyvede z pohody, zavřela oči a na pět minut nedělala nic. Měla by ses pohodlně usadit někam do křesla a se zavřenýma očima prostě jenom dýchat. Cílem tohoto uvolnění není, aby potlačila myšlenky a vyčistila si hlavu, ale je tomu přesně naopak. Nech svoje myšlenky, aby ti poletovaly myslí a ty se na ně dívej. V podstatě jako kdybys jela vlakem a na všechno to, co máš v hlavě, se dívala skrz okno. Díky tomu, že si tenhle proud uvědomíš, myšlenky a pocity odezní.

2. Zapoj představivost

Vzpomínáš si ještě, jak ve třetím díle Harryho Pottera se museli studenti vypořádat s bubákem, který na sebe bral podobu jejich největšího strachu? Udělej to podobně. Představ si svoje starosti a obavy jako nějakou věc nebo člověka a pak se s ní vypořádej. Např. můžeš svoje starosti v duchu napsat jako dopis a pak je odeslat kdovíkam. Nebo si je představit jako člověka, kterého si v duchu posadíš na záchod, apod. Záleží jen na tobě, jak své starosti zesměšníš.

3. Proklepej se ke klidu

Další radou jsou tzv. EFT = techniky emoční svobody, neboli poklepávání na určité body tvého těla. Jsou to místa, kde se hromadí stres a díky poklepání dojde k jeho uvolnění. Toto téma je samozřejmě hotovou vědou, ale ve zkratce a v naprosté jednoduchosti jde o to, aby sis třikrát až čtyřikrát klepla na tyto body na svém těle: špička hlavy, prostředek čela, hranici obočí, na stejné straně u koutku oka a potom pod ním, dále pod nosem, pak pod ústy a nakonec pod klíční kostí. Nejlepší je touto technikou strávit alespoň tři minuty – v klidu se uvolnit a uvědomovat si, jestli se po každém poklepu něco mění. Neměla bys to uspěchat.

Zapomeň na stres

Kromě těchto metod jsou jistě i osvědčené techniky každého z nás. Jednomu pomůže horký čaj, aby se zklidnil, někdo to ze sebe musí dostat třeba křikem. Tyto rady tu jsou spíše, aby sis rozšířila repertoár možností a vyzkoušela něco nového. Jak vidíš, nejsi v tom sama, ale vypořádat se s tím můžeš sama.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář