Také na tebe v noci chodí choutky a ty se přejídáš a přejídáš a přejídáš? Každé ráno se budíš s provinilým pocitem, že jsi svým křivkám dala v noci pěkně zabrat? Možná o tom nevíš, ale existuje mnoho fyziologických a psychologických důvodů nočního přejídání. Ty ale můžeš udělat hned několik věcí pro to, aby jsi se v noci vyhnula ledničce obloukem.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Také na tebe v noci chodí choutky a ty se přejídáš a přejídáš a přejídáš? Každé ráno se budíš s provinilým pocitem, že jsi svým křivkám dala v noci pěkně zabrat? Možná o tom nevíš, ale existuje mnoho fyziologických a psychologických důvodů nočního přejídání. Ty ale můžeš udělat hned několik věcí pro to, aby jsi se v noci vyhnula ledničce obloukem.

Uspěchaný životní styl a večerní vyjídání ledničky se někde podepsat musí

Uspěchaný životní rytmus a večerní vyjídání ledničky se někde podepsat musí.

Rada č.1 Nikdy nevynechávej snídani

Představ si, že nejčastější příčinou nočního přejídání je vynechávání snídaně. Je to z toho důvodu, že pokud ji vynecháš ( a to i přesto že jsi v noci přijímala velké porce jídla) a zajdeš si na normální oběd – stane se, že po 12-ti hodinách nejezení začně tvůj mozek uvolňovat hormon hladu, a to i přesto, že jsi do sebe dostala již velké množství kalorií. Proto pokud můžeš, snaž se ráno do sebe dostat alespoň malé množství zdravé potravy. Kámoška.cz totiž zijistila, že lidé, kteří každé ráno snídaní, žijí až o pět let déle, a to už stojí za tu “námahu”, nemyslíš?

Rada č.2 Řekni STOP alkoholu

Stává se ti, že dostáváš větší chuť k jídlu právě potom, co si dáš pár skleniček? Věř, nebo ne, ale i to má své správné odůvodnění. Po skleničkách alkoholu se totiž tvé zábrany snižují. Navíc již po čtyřech hodinách od doby pití alkoholu ( kdy se ti chce s největší pravděpodobností jít už spát), se začne v mozku dít spoustu elektrizujících aktivit, které poté nedovolí tvému tělu dobře spát, a proto to následně vyřešíš návštěvou ledničky. Proto se alkoholu vyvaruj co nejvíce a drž se heslem “všeho s mírou”.

Rada č.3 Při jídle si vždy sedni ke stolu

Pokud jíš večer, tak s největší pravděpodobností si jídlo vychutnáváš u dřezu nebo linky a samozřejmě ve stoje – ale to je hrozná chyba! Pokud si své jídlo položíš na talíř a posadíš se, donutí tě to automaticky věnovat pozornost tomu, co a hlavně kolik toho konzumuješ.

Rada č.4 Poznej své JÁ

Další příčinou nočního přejídání je stres, který na tebe za celý den působí. Lidé mají tendenci si spravovat náladu a dlouhé chvíle právě jídlem a pokud v noci sedíš sama u televize a nudíš se, opravdu moc nechybí k tomu, aby jsi ledničku co nejdříve navštívila. Jak se tomu tedy vyhnout? Předtím než spořádáš obrovské množství nadměrně kalorické potravy, zeptej se sama sebe: “Jdu jíst, protože mám skutečně hlad, nebo protože se jen nudím a chci tak zabít čas?” Uvidíš, že tato otázka “na tělo” ti skutečně pomůže a ty se v dané situaci dokážeš mnohem lépe kontrolovat.

Rada č.5 Nakupuj s rozvahou

Neustále se nutíš do nakupování a baví tě zkoušet nová a nová jídla? Chceš se ale však zbavit své posedlosti nakupování jídlem? I v tomto případě má Kámoška.cz radu :) Pokud půjdeš opět nakupovat potraviny, snaž se vybírat z těch zdravějších a zásobovat svoji ledničku zdravějším a výživnějším jídlem. Nezapomínej, že čerstvá zelenina a ovoce ti vydrží mnohem déle než balené koblihy a ty nebudeš mít takovou potřebu je za každou cení sníst. ;)

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • http://kajina-s.blogspot.com/ Kájina

    Nejlepší je se nasnídat! Třeba ovesná kaše s ovocem, nebo jenom obyčejný obložený chléb ti pomůže k úbytku váhy a zdraví! (Vím z vlastní zkušenosti!)

    http://kajina-s.blogspot.com/