Začíná pomalu mrznout a venkovní sporty už tě tolik nelákají. Naštěstí existuje spousta dalších možností, jak si přes zimu udržet super postavu. Chceš vyzkoušet něco trochu jiného než fitko? Pak pro tebe mám jeden tip – zapiš se na jógu!

avatar

Aneta Prozrová
Zajímá se o zdravý životní styl a duševní očistu.

Shoď kila a načerpej pozitivní energii

Sport nebo relax?

Když jsem se jednou pokoušela přemluvit kamarádku, aby se mnou zašla na kurz jógy, okamžitě zakroutila hlavou a vysvětlila mi, že má radši „opravdový“ akční sport, u kterého se pořádně zapotí. A když už ne sport, tak aspoň nějakou dietku, třeba ketonovou dietu. Zůstala jsem na ni nevěřícně zírat. Už asi přes rok navštěvuji kurzy Power jógy a ještě se mi nestalo, že bych odcházela s pocitem, že jsem nic nedělala a jen tak relaxovala. Rozhodně nevěř tomu, že by ses na kurzech jógy celou hodinu flákala, pokud budeš cvičit poctivě, rozhodně brzy uvidíš výsledky. Cvičením posiluješ různé části těla a stejně tak jako u jiných sportů se stále zlepšuješ. Zatímco jsi na začátku roku jen stěží zvládala pozdrav slunce, na konci roku už možná zvládneš třeba stoj na hlavě. Při cvičení power jógy se navíc hubne raz dva. A proč je jóga v dnešní době vlastně tak oblíbená? Nepochybně proto, že jde o sport, u kterého se zbavíš nejen kalorií, ale zároveň i špatné nálady.

Malý průvodce jógou

Až se budeš zapisovat na kurz jógy, možná tě překvapí, kolik možností se ti nabízí. Existuje totiž mnoho druhů – od těch pomalých s důrazem na důkladné provedení každé pozice, až po ty dynamičtější, jako je například power jóga. Power jóga je u nás vůbec nejoblíbenějším druhem jógy. Když budeš pravidelně cvičit, zpevníš si svaly na břiše a na rukou. Přitom ale zapojuješ i ostatní svalové skupiny, takže posilování není jednostranné. Pro začátečníky není ale příliš vhodná – během hodin většinou nezbývá čas vysvětlovat jednotlivé pozice. Pokud tedy s jógou teprve začínáš, bude pro tebe vhodnější jóga zvaná Vinyasa. Je mnohem pomalejší a nejdůležitější roli zde hraje správné dýchání. Jestli toužíš po něčem speciálním, můžeš vyzkoušet i horkou jógu, tzn. jógu ve vyhřáté místnosti (obvykle do 42°C), při které si skvěle posílíš imunitní systém a vyplavíš z těla toxiny. Pokud máš opravdu ohebné tělo a józe už ses dříve věnovala, zkus zajít na kurzy Aštanga jógy. Zde se klade důraz na naprosto dokonalé provedení každé pozice, přičemž náročnost jednotlivých asán (pozic) postupně vstoupá.

Co na sebe?

S tím, jak se obléct na jógu, si nemusíš dělat starosti. Stačí ti pohodlné sportovní tílko, legíny nebo sportovní tepláky, ve kterých se budeš cítit dobře, a sportovní podprsenka. Nezapomeň, že kalhoty by ti měly dobře padnout, nechceš přece na ostatní při cvičení vystrkovat holý zadek :-) . Cvičit budeš bosa, tím pádem ti odpadají všechny starosti se sháněním vhodné obuvi. S sebou si vezmi ručník, podložku určenou speciálně pro jógu (většinou si ji ale na kurzech můžeš zadarmo půjčit) a pití (nejlépe obyčejnou vodu). Nemusíš s sebou tahat obrovskou pet lahev, při józe se totiž správně pije pouze na začátku a na konci cvičení. Nechce se ti přímo na kurzy s lektorem? Tak mrkni na videa s instrukcemi. Na YouTube jich najdeš opravdu mnoho. Mohu ti doporučit například kanál Adriene, která ve svých videích vysvětluje a názorně předvádí různé pozice.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář