Sacharidové vlny vlastně nejsou tak úplně dieta. Je to způsob snižování váhy, to ano. Ale ve skutečnosti ovlivňuješ tok sacharidů v těle a efektivněji tak napomáháš i krásnému rýsování těla.

avatar

Karolína Honsová
Dívka milující přírodu a svého přítele. Mezi její záliby patří především psychologie.

Vyrýsované bříško
Jaká dívka se nechce v plavkách cítit sexy?

Carbohydrate waves jsou celkem oblíbenou i ověřenou metodou

Sacharidové vlny (carbohydrate waves) jsou některými trenéry považované za tu nejúčinnější metodu pro hubnutí a následně i rýsování postavy. Ale na druhou stranu se lidé varují před tím, že to vlastně není tak úplně jednoduché. Rozhodně se při tomto způsobu nehladoví, takže nehrozí žádný jo-jo efekt, ani úbytek svalové hmoty. Právě tomuto se u sacharidových vln předchází. Ve skutečnosti si pomalu zvyšujete množství sacharidů a ovlivňujete sacharidový proud vašeho těla. Tím, že se dodá malé množství sacharidů, se spalují tuky a postupným navyšováním cukrů si tělo zvyká a získává potřebnou energii. Velmi důležitým faktorem jsou tu ale bílkoviny, jejichž množství musí být velké. Můžete si to jednoduše spočítat, jelikož optimální příjem je 2,3 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti (a to se nemění). Je to velmi důležité pro vaše svaly, aby vlastně měly z čeho růst a vaše tělo se tak mělo z čeho rýsovat.

Program navyšování sacharidů

Používá se obvykle sedmidenní cyklování (vlnění) v rytmu: 50 g, 100 g, 200 g, 250 g, 300 g, 400 g, 500 g. Jde tedy o to, že si budete počítat sacharidy a hlídat jejich množství. První den do těla dopravíte 50 g, druhý den 100 g, … Na obalech od jídla je tabulka s množstvím sacharidů, tuků a bílkovin uvedená. Navíc pokud si nejste jisti u některých potravin, tak téměř vše je zaznamenané i na internetu. První den bývá často náročný, jelikož 50 g sacharidů je opravdu nízké množství, a tak je důležité omezit dobroty, jelikož hrstka už může znamenat příliš velké množství. Pro jídelníček si můžeš zajít k nějakému trenérovi, jelikož tuto metodu určitě dobře zná. Anebo si to zkusit vyhledávat i sama.

Příklad jídelníčku

Tak pro první padesátigramový den (hlavně maso, vejce, ryby,…) :

Snídaně: 7 vajec bez 5 žloutků (udělej si omeletku nebo míchaná vejce, jak se cítíš), je to 41 g bílkovin a 4 g sacharidů

Brzký oběd: 200 g kuřecích prsou s trochou soli, je to 39 g bílkovin a necelý 1g sach.

Druhý oběd: 200 g filetu z tresky, což je 32 g bílkovin a 0,2 g sacharidů

Svačina: Tvaroh (250 g), bílý jogurt (150 g), 40 g bílkovin a 18 g sacharidů

Večeře: 200 g kuřecích prsou 39 g bílkovin, <1 g sacharidů

Druhá večeře: 200 g filetu (pangasius, treska) 32 g bílkovin, 0,2 g sacharidů

Na internetu je jídelníčků k sehnání mnohem více. Navíc si je postupně začneš vytvářet i sama.

Systém cyklování

Cykluje se vlastně tak, že jeden týden jedeš vlnu 50 g, 100 g, 200 g, 250 g, 300 g, 400 g, 500 g a další týden naprosto stejně. Optimálně je to prý 8 týdnů za rok. Takže můžete si volit jako čtrnáctidenní cyklování, nebo i měsíční. Ale po měsíci si určitě dejte přestávku. Při rýsování je důležitý pitný režim, ale rozhodně i cvičení. Při sacharidových vlnách se svaly tvoří a doslova rýsují velmi dobře. Takže do toho a hodně síly i motivace!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář