Existuje spousta výmluv, které můžeš použít v případě, že se ti nechce do cvičení. A jistě si se s nějakou výmluvou už někdy setkala. Pokud se ale svým způsobem chceš pustit do cvičení a brání ti v tom lenost, kvůli které hledáš výmluvy, dostáváš se do začarovaného kruhu.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

Existuje spousta výmluv, které můžeš použít v případě, že se ti nechce do cvičení. A jistě si se s nějakou výmluvou už někdy setkala. Pokud se ale svým způsobem chceš pustit do cvičení a brání ti v tom lenost, kvůli které hledáš výmluvy, dostáváš se do začarovaného kruhu. A jak z něho ven a skoncovat s výmluvami na cvičení? Mrkni se na přehlídku několika výmluv včetně motivačních tipů.

Chceš začít cvičit, ale vždycky najdeš důvod, proč to nejde? Přestaň se vymlouvat a hejbni kostrou, jde to!

Chceš začít cvičit, ale vždycky najdeš důvod, proč to nejde? Přestaň se vymlouvat a hejbni kostrou, jde to!

1: Na cvičení nemám čas

Samozřejmě, někdy se stane, že na cvičení nezbývá čas, ale pokud se na něj vymlouváš příliš často, nebude ani tak problém v čase, ale spíše v tom, že nechceš hledat chvilku, kterou bys cvičení obětovala. A jak z toho ven? Zkus si ráno přivstat a naplánuj si ranní cvičení. Za prvé to bude dobrý start tvého dne, uděláš něco pro sebe a ráno je navíc menší pravděpodobnost, že se vyskytne důvod, proč cvičení neuskutečnit. Pokud to máš s časem opravdu komplikované a to především po ránu, najdi během dne chvíle, kdy si nějakou aktivitu dopřeješ. Vhodným příkladem je třeba chůze do schodů. A co udělat, aby sis na přivstání lépe zvykla? Zkus si každý den nařídit budík vždy o deset minut dozadu, než získáš celou hoďku.

2: Dnes ne, jsem unavená

S únavou se pravidelně setkává každý z nás, ale v souvislosti s cvičením by neměla být výmluvou. Právě cvičením můžeš svou únavu snadno zahnat. S únavou totiž můžeš poměrně rychle zatočit a to pobytem venku, kde tělu dopřeješ dostatečné množství kyslíku. Pomalé cvičení a meditace zaměřená na správné dýchání dodá tvému tělu mnoho energie. Právě nedostatečný přísun kyslíku a malé množství energie jsou hlavními viníky, proč se cítíš unavená. A jak únavě celkově předcházet? Mysli na pravidelnou a vyváženou stravu, která obsahuje dostatek vitamínů a minerálů a samozřejmě nezapomínej na pitný režim.

3: Zkrátka to prostě nejde

Pokud je hlavním problémem to, že se nedokážeš přemoct, je vhodné nalézt někoho, kdo půjde do změny životního stylu s tebou a s nímž se navzájem budete hecovat k lepším výsledkům. Co se takhle domluvit s kámoškou nebo ségrou, které také lamentují nad svou postavou? Určitě mi dáš za pravdu, že ve dvou se to lépe táhne a je více motivující být v tom s někým než sám. Je důležité naplánovat si dny, v kterých spolu budete cvičit a vaše setkání s vážností dodržovat. Pro větší motivaci se můžete vsadit o něco hodnotnějšího. Ta, u níž bude absence vyšší (výjimkou jsou vážné důvody), dohodnutou „sázku“ uhradí. Dobrým motivačním systémem je i založení společné kasičky. Opět ta, která setkání odřekla, zaplatí stanovenou pokutu nebo té druhé něco zaplatí. A je zcela zřejmé, že tyto nebo podobné způsoby budou pořádně motivovat.

4: Stejně nedojdu k vysněnému cíli

Je problém v tom, že už si několikrát začala budovat svou postavu a zklamaly tě předešlé neúspěchy natolik, že si začala na cvičení rezignovat? Pak je důležité si říct, co od cvičení očekáváš, jaký je tvůj hlavní cíl a nalézt mezi tím souhru. Nezbytné však je, abys začala věřit, že svůj další pokus znovu nezpackáš. Hledej tedy vhodná cvičení, která tě dostanou do tvého cíle, a pořádně se na ně soustřeď. Právě tvůj cíl by měl být tvou největší motivací. Hůře se totiž jde za něčím neznámým, než za pevným cílem. Důležité však je, aby tvé cvičení mělo vhodný plán a nevylétlo ze stereotypu. A jak na to? Rozděl si svůj cíl na několik jednotlivých částí a začni postupně. Obměňuj nebo zkoušej nová cvičení soustředěná na tvůj vytyčený cíl a postupně si podle svých možností navyšuj náročnost. Zprvu přehnané cvičení, které tě „odmění“ bolestmi celého těla tě akorát odrazuje. Když však začneš pomalu, po částech a frekvenci cvičení budeš zvyšovat, bude na to tvé tělo i ty reagovat lépe.

5: Cvičit je pro mě dost náročné a bolí mě celé tělo

Cvičení je především v počátku snad pro každého náročné, než si tělo zvykne na novou zátěž. Někdy ale bývá problém v tom, že je tělo přetíženo a pak se není čemu divit, že se cvičení stává náročné a bolí z něj celé tělo. A co z toho plyne? Rozhodně změna techniky cvičení či výměna nebo výběr šetrnějších sportů – například walking, cvičení ve vodě a další. Také se snaž poslouchat své tělo. Pokud tě zachvátí velké bolesti, s cvičením raději přestaň nebo výrazně sniž výkon. Pokud možno, hledej například šetrná cvičení doprovázená hudbou. Hudba totiž dokáže cvičení zpříjemnit a doba tvé aktivity tak rychleji uteče. Podstatné je dodržování správného dýchání a dostatečný pitný režim.

6: Jsem hodně ve stresu

Stres je nepříjemná zátěž pro psychiku, ale není dobré se na něj vymlouvat, když právě sport dokáže výrazně stres zredukovat. Pokud se ale necítíš na běžná cvičení a jsi ve stresu, zvol relaxační techniky, kterých je opravdu hodně – např. jóga, tai-chi a další. Tyto techniky dokážou snížit napětí i stres, zároveň zvyšují odolnost proti stresu a jsou zaměřené na správné dýchání, které pomáhá ke koncentraci.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář