Někteří lidé mohou jist co chtějí, a stejně nepřiberou, zatímco ostatní si musí hlídat každé sousto, které snědí. A kdo je na vině? Může to být právě metabolismus – rychlost, kterou vaše tělo změní potravu na energii, je ovlivněna především pohlavím, věkem a geny. I přesto můžeš udělat pár věcí, aby jsi metabolismus zrychlila.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Někteří lidé mohou jist co chtějí, a stejně nepřiberou, zatímco ostatní si musí hlídat každé sousto, které snědí. A kdo je na vině? Může to být právě metabolismus – rychlost, kterou vaše tělo změní potravu na energii, je ovlivněna především pohlavím, věkem a geny. I přesto můžeš udělat pár věcí, aby jsi metabolismus zrychlila. Tvoje kámoška ti opět poradí několik skvělých tipů!

Nejsi spokojená se svým tělem a závidíš holkám, které mohou jíst absolutně podle chuti a nepřibrat ani gram?

Nejsi spokojená se svým tělem a závidíš holkám, které mohou jíst absolutně podle chuti a nepřibrat ani gram?

1) Snídat, snídat a snídat

Možná jsi to netušila, ale tvůj metabolismus se během spánku dokáže opravdu zpomalit, proto jakmile vstaneš a vynecháš snídani, je to první zásadní chyba. Nejlepší způsob, jak ho ráno roztočit na plné obrátky – vydatná a zdravá snídaně. A co se tou zdravou snídaní vlastně myslí? Tak například celozrnné pečivo s plátkem sýra, kousek zeleniny nebo sypané müsli s bílým jogurtem a ovocem. Co se pití týče, dobrý je například bylinkový čaj, kvalitní káva, ředěný 100 % džus nebo jogurtový nápoj či kefír.

2) Jez málo, ale často

Jestliže chceš svůj metabolismus udržet celý den v plném výkonu, budeš mu muset po celý den dopřávat zdravou stavu, ze které bude moct čerpat důležité živiny a minerály. Jíš-li příliš málo kalorií, tvoje tělo má hlad a metabolismus tak svůj výkon zpomaluje, aby ušetřil energii, tudíž spaluje pomalu. Další negativní věc, která se ti může, pokud málo jíš, je únava. A jak jíst vlastně málo, ale často? Největší jídlo dne by měla být snídaně, potom malá svačina, následně lehký oběd, odpoledne svačina a večer opět lehký oběd. Tak zajistíš svému tělu pravidelný přísun energie a tvůj metabolismus bude neustále ve střehu.

3) Zintenzivnění tréninku

Intervavolý trénink – střídavý vysoce intenzivní činnost – to je jedním z nejlepších způsobů, jak přímět svůj metabolismus, aby lépe pracoval. A jak to vypadá v praxi? Například když si vyjedeš na kole, postupně přidávej na čase. První den můžeš jen na 20 minut, druhý den už na půl hodiny a další den třeba na 45 minut. Uvidíš, že tvá fyzická kondice se bude postupem času zvyšovat a tvůj metabolismus se naučí jet na vyšší obrátky, a tím i více spalovat tuky.

4) Je to v síle

Silový trénink zvyšuje práci metabolismu až dvě hodiny po tréninku, což je pro nás velice pozitivní. Navíc dodává sílu, které spaluje více kalorií, než tuk, i když jsi v klidu.

5) Dostatečný spánek

Určitě to znáš, jednoho dne jdeš spát v devět, druhý den v půl jedenácté a třetí den o něco déle. Tohle rozhodně není dobré, protože nedostatek a výkyvy spánku, který opravdu potřebujeme, může mít vliv na hormony, které regulují chuť k jídlu, a proto můžeš svému tělu zadělat na pěkný zmatek. Nejen že nebudeš po odpolednech unavená, ale tvůj metabolismus se naučí pravidelně odpočívat, pravidělne pracovat a samozřejmě se to podepíše pozitivně na spoustě dalších věcech, jako je pleť či nálada.

6) Celodenní pohyb

Nejdříve po schodech, potom do kopce, následně nějaká vlastní sportovní aktivita. Věř, že i tohle přidá metabolismu větší rychlost a odměnou bude lepší tělo a hlavně spokojenost.

7) Umění chytrého jídla a pití

Pít kávu (kofein stimuluje centrální nervový systém), ledovou vodu (tvé tělo spaluje kalorie díky oteplování vody na tělesnou teplotu) a zelený čaj (obsahující látky, které stimulují spalování tuků). Jíst kořeněná jídla, pálivé papriky dočasně zvyšují činnost metabolismu. A čemu by ses naopak měla vyhnout? Tak napříkla alkoholu, který může metabolismus zpomalovat.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář