Přináším ti rozhovor s profesionální osobní fitness trenérkou Renatou, pro kterou je stejně těžké obelstít chuťové pohárky jako pro každého z nás. Vsází ale na zdravý rozum, díky němuž se cítí na psychické i fyzické úrovni velmi dobře.

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

Renata Pavlů je také koordinátorka skupinových lekcí, především Bosu a Funkčních tréninků. Navíc nabízí konzultace ohledně výživy a stravovacích návyků. Na zdravém životním stylu si zakládá. Není divu, že vypadá perfektně, ale i za transformací Renatiny dokonalé postavy je tvrdá dřina a odříkání.


Foto: Petra Šebestová
Make-up: Kamila Vilímková Šimánková

Lidé nevědí, čemu mají věřit

1) Ahoj Reny, předem ti moc děkuji, že jsi souhlasila s rozhovorem. Můžeš se nám ve stručnosti představit?

Ahoj Martino, já moc děkuji za oslovení. Jmenuji se Renata Pavlů a jsem profesionální osobní fitness trenérka. Trénování jsem nejprve brala jako koníček a nyní je to 5 let, co mě tato profese živí. 3 roky jsem trénovala ve World Class a nyní druhým rokem trénuji ve Victory fitness, kde mimo jiné vedu skupinové lekce na Bosu a lekce Funkčních tréninků. Mám velké štěstí, že moje práce je zároveň mým koníčkem. Sport mě provází celý život.

2) Když se ohlédneš za posledními lety, co trénuješ ve fitness, máš pocit, že lidé víc vědí, jak hubnout zdravě?

K lidem se dostává spousta informací z různých zdrojů, což je na jednu stranu dobře, ale bohužel to má i své nevýhody. Nevědí, čemu mají věřit. Trh je většinou tlačí do různých diet, doplňků, přístrojů, pomůcek se zaručeným efektem, ale většinou to nefunguje, nebo jsou to věci naprosto zbytečné. Takže lidé mají možná víc informací než dříve, jen s nimi ještě stále neumí správně naložit.


Foto: Petra Šebestová
Make-up: Kamila Vilímková Šimánková

3) Na Nový rok si hodně lidí dalo předsevzetí, že začnou hubnout. Jenže spousta jich ještě nezačalo a myslí si, že do léta ještě nějaké to kilo shodí. Je podle tebe možné vyladit během 3 měsíců postavu do plavek?

Pokud chci zhubnout a zformovat postavu zdravě a s trvalým efektem, tak jsou 3 měsíce velmi krátká doba na dokonalý finální výsledek. Tam je zapotřebí mnohem delší čas. Lze zamávat s úbytkem 2-3 kil, ale nelze zajistit trvalý efekt.

4) Když už tedy mermomocí toužíme po štíhlé postavě, čeho bychom se měli především vyvarovat?

Jak už jsem zmínila v předchozí odpovědi – nespěchat na výsledky. Musíte být trpěliví, a pokud se rozhodnete využít služeb trenéra, musíte mu plně důvěřovat a dělat přesně to, co vám říká. Je nutné se naučit jíst vhodné a vyvážené potraviny a hýbat se pravidelně a efektivně.


Foto: Petra Šebestová
Make-up: Kamila Vilímková Šimánková

Tučné konto

5) Již jsem se setkala s otázkou, zda existuje nějaká univerzální rada, jak rychle a trvale zhubnout. Je to vůbec možné?

Rychle a trvale nejde dohromady. Pokud chci zhubnout trvale, tak to rozhodně nepůjde rychle.

6) Jakých 5 zásad je při hubnutí podle tebe nejdůležitějších?

Nejsem si jistá, zda se dá říci přesně 5 zásad, ale zkusím to shrnout.  1) dát si cíl, 2) pravidelně a vyváženě jíst, 3) pravidelně a efektivně se hýbat, 4) dostatečně spát, aby tělo mohlo dobře regenerovat,  5) být trpělivý a v psychické pohodě.


Foto: Petra Šebestová
Make-up: Kamila Vilímková Šimánková

7) Dá se vyčíslit, na kolik je důležitá strava, na kolik pohyb a na kolik opomíjená regenerace?

V jednom článku to bylo moc dobře vysvětleno. Jídelníček byl přirovnáván k bankovnímu kontu. Když převyšují příjmy oproti výdajům, vzejde z toho TUČNÉ KONTO. To je pro nás v tomto případě velmi dobré, ovšem ne když se to týká našeho těla. Když budete toto uplatňovat v jídelníčku, že budete mít vyšší příjem oproti výdeji, tak váhu dolů nesundáte, a to i v případě že budete cvičit do roztrhání těla. Budete naopak působit mohutněji, protože k tuku se vám přidá svalová hmota. Proto přidělujeme stravě největší význam a pak jistě velmi důležitý pohyb a správně velmi opomíjená regenerace. Abychom mohli cvičit nebo se hýbat každý den, neměli bychom opomíjet důležitý strečink po každém tréninku a velmi důležitý kvalitní spánek.

8) Sladkosti – to je často kritický bod ve stravování každého. Čím obelstít chuťové pohárky?

Mám stejný problém. Je to těžké, ale dá se to zvládnout. Musíte jíst pravidelně a pestře a dostatečně spát, abyste nebyli unavení. Tím hodně eliminujete chuť na rychlé cukry. Když i tak budete mít chuť na nějakou sladkost, tak si dejte  kus ovoce nebo kvalitní hořkou čokoládu, oříšky a když už neodoláte něčemu méně zdravému, tak hlavně nepropadejte panice. Jen se snažte, aby se to neopakovalo příliš často. Nejdůležitější je se kvůli tomu nestresovat.


Foto: Petra Šebestová
Make-up: Kamila Vilímková Šimánková

9) Kde tě mohou čtenářky vyhledat za účelem tréninku či odborné konzultace o jejich vysněné postavě?

Jak už jsem zmínila v úvodu, momentálně pracuji ve Victory fitness na Praze 4.

10) Moc ti děkuji za rozhovor. Je něco, co bys chtěla čtenářkám serveru Kámoska.cz dodatečně vzkázat?

Ráda bych všem čtenářkám popřála pevnou vůli a hodně štěstí při plnění svých cílů.


Video: Aleš Erbek

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář