Rotoped patří mezi moderní fitness trenažery a představuje vhodnou alternativu k běhání či jízdě na kole. Pokud je za okny nepříznivé počasí a ty i přesto máš neodolatelnou chuť si trochu zasportovat, je pro tebe rotoped to pravé ořechové. Na rotopedu se můžeš zapotit ve fitness centru i v klidu svého domova. Zdá se ti nudný? Pusť si ke šlapání svižnou hudbu nebo svůj oblíbený seriál. Ten tě určitě udrží v sedle.

avatar

Lucie Kocábková

Objev cvičení na rotopedu

Objev cvičení na rotopedu

Kupujeme rotoped

S rotopedem se setkáš v každém fitku. Pokud do fitka nechodíš, můžeš si rotoped pořídit domů. Rotopedy několik let zpět zaznamenaly obrovský boom. V té době si rotoped pořizoval skoro každý. Bohužel jak nadšení přišlo, tak zase odešlo a rotoped často skončil jako věšák na prádlo. Je to škoda, protože i cvičením na něm se dá efektivně zhubnout. Při výběru rotopedu zohledňuješ účel, za kterým ho kupuješ. Vrcholový sportovec si pořídí jiný rotoped než tvoje babička. Rotoped vybíráš i podle své výšky a váhy. Zátěž se reguluje podle potřeby ruční páčkou nebo pomocí elektroniky. Rotoped standardně obsahuje i počítač. Jednodušší a starší rotopedy mají pouze funkce měření času, vzdálenosti a rychlosti. Moderní a dražší rotopedy jsou vybaveny počítači, které umí změřit spotřebované kalorie, aktuální tepovou frekvenci, tvůj tělesný tuk a další. Levnější rotoped s manuálním ovládáním rychlosti seženeš už za cenu kolem 2000 Kč.

Jak správně cvičit na rotopedu

Než nasedneš na rotoped, nastav si do správné výšky polohu sedla a řidítek. Budeš se cítit pohodlně a cvičení bude co nejefektivnější. Správné cvičení na rotopedu posiluje srdce, zvyšuje kapacitu plic a pozitivně ovlivňuje výšku tvého krevního tlaku. Rotoped ti pomůže zpevnit svaly. Šlapáním spálíš i dostatek kalorií, takže se může stát skvělým pomocníkem při hubnutí. Od rotopedu však nečekej žádné převratné změny ze dne na den. Výsledky z pravidelného cvičení jsou vidět až po několika týdnech. Hubnutí s rotopedem je tedy pro tvé tělo prospěšné, protože není uspěchané. Navíc tímto cvičením nezatěžuješ klouby. Máš-li nadváhu, je pro tebe rotoped určitě vhodnější než např. Běhání. Tělo začíná spalovat tuky cca po 20 – 40 minutách cvičení. Proto nikam nespěchej a šlapej na nízkou zátěž. Po chvíli si můžeš zátěž přidat. Nepřepínej se! Na rotopedu nejde o výkon, ale o výdrž. Ideální je, když vydržíš šlapat celou hodinu. To se ti zpočátku tvého cvičení může zdát těžké, proto začni např. na dvaceti minutách a dobu cvičení postupně prodlužuj. Než sedneš na rotoped, udělej si krátkou rozcvičku a strečink. Může následovat i pár posilovacích cviků. Rozehřátí je důležité.

Jaké svaly se při cvičení zapojují

Při cvičení na rotopedu bohužel zapojíš jen spodní část těla. Zpevníš a vytvaruješ si břišní, stehenní a hýžďové svaly. Proto nezapomeň do tvého cvičícího plánu zapojit i pár cviků na zpevnění prsou. Na rotopedu cvič třikrát až pětkrát týdně. Na závěr cvičení si udělej pár uvolňovacích cviků a zhluboka se vydýchej.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář