Běh je jeden z nejoblíbenějších a nejčastějších sportů vůbec. Touto aktivitou se nejen skvěle hubne, ale zlepšuje se i dýchání, srdeční oběh a navíc se potom člověk skvěle cítí. Je to bezvadná příležitost k odpočinku a ke zlepšení své celkové fyzické kondice.

avatar

Jana J.

Běh je jeden z nejoblíbenějších a nejčastějších sportů vůbec. Touto aktivitou se nejen skvěle hubne, ale zlepšuje se i dýchání, srdeční oběh a navíc se potom člověk skvěle cítí. Je to bezvadná příležitost k odpočinku a ke zlepšení své celkové fyzické kondice. Ráda bys s běháním začala, ale nevíš jak na to? Nebo už jsi pokročilejší běžkyně, avšak stále cítíš, že je něco špatně? Pak je tento článek určen právě pro tebe.

Víš, jak správně běhat? Zjisti základy a pak se vrhni krok za krokem do zdravého běhání.

Víš, jak správně běhat? Zjisti základy a pak se vrhni krok za krokem do zdravého běhání.

Co je to jogging?

Pojmem jogging se označuje nezávodní kondiční běh, který je prospěšný našemu zdraví. Je velmi pomalý (může se dokonce i střídat s rychlejší chůzí) a neměl by trvat příliš dlouho. Řadí se do kategorie aerobního cvičení, kdy tělo spaluje energii uloženou v tucích. Kvůli tomu také výrazně napomáhá hubnutí.

Správná obuv je základ!

Vůbec nejhorší, co může být, je špatná obuv. Možná si říkáš, že na botách přece tolik nezáleží, stejně se za chvíli ošoupou a poničí, avšak opak je pravdou. Pokud si na sebe vezmeš své staré tenisky, už při prvním běhu tě začne bolet celé tělo! Je to způsobené tím, že nevhodná obuv vůbec netlumí náraz, takže nejen, že extrémně zatížíš své klouby, ale navíc se po pár minutách budeš cítit, jako bys běhala úplně bosa. Pokud to tedy s běháním myslíš vážně, bylo by dobré zajít do některého ze specializovaných obchodů, kde ti vhodnou obuv doporučí. Přestože budou boty třeba o něco dražší, než je tvé očekávání, vyplatí se do nich investovat. Odrazí se to totiž na tvém zdraví, které je k nezaplacení.

Začni zvolna

Hodně začátečníků dělá jednu zásadní chybu: Bez pořádného rozehřátí svalů hned rychle vypálí vpřed v domnění, že tak spálí nejvíce kalorií za co nejkratší čas. To je ale opravdu hloupé, hned se totiž dostaví píchání v boku a po pár minutách je budou bolet nohy tak, že už to rovnou vzdají. Jestli jsi nikdy předtím neběhala, doporučuji ti začít opravdu velmi zvolna. Po krátké rozcvičce (která by měla zahrnovat pouze lehké cviky, aby se svaly daly do pohybu, při intenzivnějším protahování by sis mohla něco udělat) začni chodit po směru trasy rychlejší chůzí po dobu cca deseti minut. Když budeš cítit, že ses dostatečně zahřála, můžeš plynule přejít do pomalého běhu. Důležité je, aby ses nepřepínala, první den můžeš běhat klidně jen 20 minut, délku i intenzitu si přidávej postupně podle toho, jak se zlepšuje tvá fyzička.

Běhej hlavně pro radost!

Ať už děláš jakýkoliv sport, je důležité z něj mít radost. U běhání toto tvrzení platí dvojnásobně, když tě totiž nebude bavit, brzy toho necháš a pak ti jakákoliv teorie bude na nic. Neběhej tedy jen proto, že chceš zhubnout nebo že je to nezbytné pro tvůj zdravotní stav. Taková motivace je vážně špatná. Spíš si uvědom, jak krásně si při tom pročistíš hlavu a jak se potom cítíš skvěle. Navíc je hezké vědět, že jsi pro sebe udělala zase něco dobrého.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , , ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář