Přestože to tak zatím nevypadá, léto, prázdniny, sluníčko a závratné teploty se blíží. A s tím také oblékání tílek, minisukýnek a hlavně plavek. To všechno znamená, že máš zhruba posledních 14 dní na to, aby přebytečné faldíky a záhyby zmizely z tvého těla pryč.

avatar

Katka Š.

Přestože to tak zatím nevypadá, léto, prázdniny, sluníčko a závratné teploty se blíží. A s tím také oblékání tílek, minisukýnek a hlavně plavek. To všechno znamená, že máš zhruba posledních 14 dní na to, aby přebytečné faldíky a záhyby zmizely z tvého těla pryč. Pokud nejsi se svou postavou stoprocentně spokojená, je ten správný čas na držení letní diety.

Teď je ten správný čas shodit faldíky.

Teď je ten správný čas shodit faldíky.

Letní diety nejen před létem

Letní diety se samozřejmě nedrží pouze před obdobím prázdnin. Pokud s nimi však nyní začneš, má to několik nesporných výhod. Motivace, že tvé tělo bude krásné, až ho odhalíš, veliký přísun čerstvé zeleniny a čerstvého ovoce a probuzení tvého metabolismu, který začne lépe fungovat. Jakmile se do letní diety pustíš, měla bys omezit nebo úplně vynechat tvá většinou oblíbená jídla, jako jsou cukrovinky, jídla z fast foodů nebo uzeniny. Pokud však dietu budeš přesně dodržovat celý týden, na konci si můžeš za odměnu a za výdrž něco „špatného“ dát. Podpoříš se a díky dobré psychice se to neprojeví na tvé postavě.

Voda – základ letní diety

Životadárná voda je základem každé diety, letní zejména. Díky horku máš větší žízeň a nemusíš si tolik kontrolovat pitný režim, ale vypít bys měla alespoň 3 litry vody denně. Rozhodně pij po menších dávkách v kratší době, nesmíš vypít nárazově 2l za hodinu. A teď pozor – pij vodu NESLAZENOU a BEZ bublinek, jinak efekt bude spíše opačný než hubnoucí a detoxikační. Jednou za čas si můžeš dopřát lahev neslazené minerálky. Pokud ti čistá voda moc nechutná, přidej si do vychlazené sklenice plátek citronu nebo limetky. Voda dostane příjemný citrusový nádech.

Letní diety – jídelníček

Jídelníček by sis měla rozložit správně jak na kalorie (kilojouly), tak na sacharidy, tuky a bílkoviny.

Snídaně: 1000 až 1200 KJ. Snídani rozhodně nevynechávat, to je jedna největších chyb při držení diety! Ráno bys měla konzumovat zásadně sacharidy, které jsou zdrojem energie. Nejenže budeš akčnější, ale tělo také sacharidy rychleji zpracuje. U letní diety si k pití můžeš dát neslazený bílý čaj (ten je známý svou schopností zastavit množení tukových buněk) s pár kapkami čerstvého citronu. K jídlu nějaký druh celozrnného pečiva (pozor, tmavé pečivo ještě neznamená, že je celozrnné! Naopak může být dobarveno karamelem, takže to nakonec vyjde stejně, jako bys spořádala pečivo bílé), cornflakes s bílým jogurtem nebo ovoce.

Oběd: 1400 až 1800 KJ. Kombinace sacharidů a bílkovin. Drůbeží maso nebo ryba s přílohou (brambory, těstoviny rýže), pasta, luštěniny a u letní diety samozřejmě kopa zeleniny.

Večeře: 1000 až 1400KJ. K večeři jsou vhodné bílkoviny, které tělo potřebuje pro obnovu tkání. Pokud sníte naopak množství sacharidů, bude mít tělo nadbytek energie, kterou ve spánku nevyužije a tak se vám v těle hezky uloží – a máme faldík na světě. Bílkoviny obsahují mléko, mléčné výrobky, vejce, ryby a k tomu opět zelenina.

Dopoledne a odpoledne bys měla při dodržování letní diety snít také 2 svačiny. Ty by se měly pohybovat okolo 400KJ a dopřát si můžeš například ovoce nebo müsli tyčinku.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: , ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář