Určitě si už několikrát ve svém životě slyšela o užitku pěškobusu pro tělo. Žádné výmluvy! Chůze je nepřirozenější cesta k hubnutí a lepší formě. Chodit ses naučila dřív než pořádně mluvit. Nemusíš docházet do tělocvičen a zařizovat si volno na určité hodiny v týdnu. Můžeš využít kteroukoliv denní dobu a vybrat si místo podle chuti.

avatar

Petra Nachtmanová

Určitě si už několikrát ve svém životě slyšela o užitku pěškobusu pro tělo. Žádné výmluvy! Chůze je nepřirozenější cesta k hubnutí a lepší formě. Chodit ses naučila dřív než pořádně mluvit. Nemusíš docházet do tělocvičen a zařizovat si volno na určité hodiny v týdnu. Můžeš využít kteroukoliv denní dobu a vybrat si místo podle chuti. Úplně zadarmo ti pravidelné chození zaručí hubnutí, osvěžení a konec stresu. Nepotřebuješ společníka ani ti nikdo nebude kontrolovat věk.

Víš, že si samotnou chůzí můžeš vypracovat tělo k obrazu svýmu?

Víš, že samotnou chůzí můžeš vypracovat tělo k obrazu svému? Krůček po krůčku můžeš být čím dál tím víc fit!

Pár triků na každý den

Vyber si v týdnu jeden den, kdy se obuješ do sportovních bot a půjdeš do školy nebo práce pěšky. Samozřejmě cestu po vlastních absolvuješ i domů. Pokud to máš autobusem daleko, vystup několik zastávek před tvou obvyklou stanicí a dojdi sama. Hubnutí nepodpoříš leností. Výtahu v domě si raději ani nevšímej a vystoupej do schodů po svých. Pokud ti nepřijde ideální se kvůli hubnutí procházet venku sama, ber sebou kamarádku nebo psa. Klidně si zajdi k sousedům a zeptej se, jestli můžeš psa vyvenčit. Jistě se najdou lidé, co tvou žádost uvítají s nadšením.

Hubnutí chůzí se vyplatí

Pokud budeš chodit aspoň 45 minut čtyřikrát týdně, shodíš minimálně 7 kg za rok, samozřejmě pokud se nebudeš po každé procházce přejídat. Ale stačí jíst normálně a úspěch se dostaví, jestliže tvoje rychlost bude jeden a půl kilometru do patnácti minut.
Ujdeš-li pět kilometrů pětkrát týdně, podpoříš víc nejen hubnutí, ale i srdce bude silnější.

Čtyři druhy chůze

Vybrat si k hubnutí můžeš rytmus chůze tobě nejbližší. Možná bys chtěla vědět, jak je to s rychlostí. Nejpomalejší chůze je procházka, kdy ujdeš jeden kilometr za dvacet minut. Nepřípomíná ti tato rychlost něco? Co třeba tvoje nakupování? Taky se při něm nachodíš. Ovšem časté provozování zatočí s bankovním účtem. Pokud půjdeš střední rychlostí, uděláš dejme tomu jeden kilásek za dvanáct minut. Stačí, když necháš všechny dopravní prostředky zaparkované a vyzkoušíš si svůj pěší styl. Sportovní chůze ti moc času nezabere, ale víc se zapotíš a hubnutí půjde také líp – vyzkoušej, co s tebou udělá jeden kilometr pod osm minut. Tento typ je ideální pro lidi s dobrou fyzičkou, mezi ně se můžeš v klidu vypracovat. Posledním typem je velmi rychlá chůze, ta je už pro závodníky a pro ty co praktikují chůzi pravidelně. Por lepší kondici můžeš vyzkoušet i stále populárnější nordic walking se speciálními turistickými holemi.

Obyčejná chůze a zdraví máš v kapse

Nejen hubnutí, i zdraví potřebuješ a několik kilásků denně ti ho zajistí. Přirozený pohyb chůze nezatěžuje klouby, vazy a ani si nezpůsobíš žádná velká zranění. Zvládneš ji i s nadváhou a energetický výdej přispívá k hubnutí a udržení hmotnosti. Musíš však vydržet aspoň třicet až čtyřicet minut, aby vše mělo smysl. Chůze podporuje i imunitu systému, takže se ti budou více vyhýbat viry a bacily. Kosti budou silné a zdravé.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář