Další exkluzivní rozhovor je tady! Tentokrát jsem pro vás vyzpovídala zdravotní sestřičku, která má velice specifický zájem! Jejím velkým koníčkem je totiž bikiny fitnessing, kterému se už nějakou dobu věnuje! Pojď se společně se mnou i tentokrát dozvědět něco více o cvičení a bikiny fitness.

avatar

Zuzana Pindorová
Praštěná slečna, kterou baví psaní a počítače.

Jana Slívová

Jako laik jsem koukala tajně po lidech

1. Ahoj Jano, dnes si tady spolu budeme povídat o tobě a hlavně o bikiny fitness, co nám ale na úvod o sobě řekneš?

Pocházím z malého městečka Budišov nad Budišovkou. Jsem vyučená zdravotní sestra v Krnově. Do Ostravy jsem přišla kvůli práce a to ve svých 18 letech. Mám 3 8let , pracuji v nemocnici na 12 h. denní a noční směny. Jsem máma dvou dcer 7 a 14 let, která má moc ráda sport tak jako každý druhý, dává ji energii a vrací úsměv v běžném životě, když jsou starosti.

Jana Slívová

2. Jak a kdy ses dostala ke cvičení? Začalo to už v raném dětství nebo to přišlo snad až v pubertě či dokonce dospělosti?

Už od asi 7 let, kdy jsem byla poprvé v cirkusu mě nadchly artistky :-D . Na vesnici nebyly v té době takové možnosti sportování, jen dřina na poli, zahradě a běhání od rána do večera venku (smích), to byl asi základ svalové hmoty (úsměv). Když jsem přišla jako plnoletá do Ostravy, vzala mě moje spolubydlící lékařka poprvé do posilovny a 3 roky jsem vydržela, nadchlo mě to. Jako laik jsem koukala tajně po lidech v posilovně a četla časopisy, trošku omezila nezdravé tuky a jednoduché cukry. Svaly rostly podezřele rychle a postava se formovala. Poté se mi narodila první dcera, já přestala. Doma si cvičila aerobik, pak kolo, kalanetika asi 2x týdně. Přišla druhá mateřská, pauza a poté jsem zkusila kickboxing, který mě nadchl, zůstala jsem u něj 3 roky. Vzhledem k mému věku, kdy se už ozývají klouby, jsem pomalu přemýšlela co pak… Jednoho dne jsem dostala lístky na právě závody GP PEPA Opava a po tomto dni jsem dostala impuls začít znovu cvičit, protože jsem si uvědomila, že tento sport mě oslovil nejvíc. Ještě při mateřské jsem si udělala rychlokurz trenéra, ale nového jsem se moc nedozvěděla (úsměv).

Jana Slívová

3. Kde a jak často tě můžeme vidět cvičit, jaké fitness centrum navštěvuješ?

Chodím cvičit do Fitcentra Assen v Ostravě Zábřehu. Mám moc ráda posilovny typu klasika, sklepy, hardcore posilovny, žádné moderny. I když je dobré pro motivaci a nové šokování svalů změnit a navštívit i jinou. Tělo to má rádo.

4. A co od kvalitní posilovny očekáváš? Co by podle tebe měla splňovat?

Posilovna by měla mít hlavně spoustu činek, laviček, stroje jsou u mě druhořadé, ale taky důležité. Naše je hodně prostorná a má spoustu zákoutí, kde se můžou střídat různé kombinace sportů, jako místnost pro TRX, boxing, tenis, aerobní aktivity, hrazdy, žebřiny i na stropě, kruhy, a různé úchopy na zdi. Taky se člověk v posilovně musí cítit dobře, v té naší je spoustu příjemných lidí a cítím se tam jako doma a to je pro mě důležité. I moje dcera se tam krásně vyřádí a je spokojená. Dětský koutek máme taky.

Jana Slívová

Přibíráte i z vody?

5. Jak to máš se stravou?

Strava (úsměv) to nejdůležitější a tolik zbytečných chyb. Pravidlo je, poslouchej své tělo, dej mu jíst co 2-3 hod. A v každé porci mít sacharidy, bílkoviny, tuky a ovoce se zeleninou. Pak záleží na mnoha okolnostech, jestli pracujete na noční, jaké máte zaměstnání, jak jste aktivní přes den a jestli jste žena nebo muž. To je na moc dlouhé povídání. Všechny diety odsuzuji, příroda nás nějak nastavila a jojo efekty nikdo nechce. U našeho sportu to je právě o tom. Lidé si myslí, že máme hlad, ale není to tak! Jen závodníci drží ke konci přípravy přísnou dietu a to máme jen chuť na něco dobrého a nezdravého (úsměv), ale to je zase úplně jiné povídání. Když dodržujete zdravé stravovaní, máte více energie, alergie se sníží a jednou týdně si klidně dáte omáčku a nepřiberete. Všichni kdo mluví, jak přibíráte i z vody je jen z toho, že tělu nedáte dostatek živin a to se brání a ukládá si ze strachu tuky do zásoby, jak jednoduché. A pak už hraje jedno s druhým a hlavně psychika a nejde to.

Jana Slívová

6. A co doplňky stravy, jaké jsou ty tvé vyvolené?

Doplňky stravy používám jen před závody a to proto, že poslední 2 měsíce musím držet dietu s přísným omezením tuků a cukrů, vypotíme mnoho potu a musíme to tělu nahradit vitamíny a minerály ve formě kapslí. Jinak na oslazení a dodání rychlé energie po tréninku používám Proteiny (v nezávodním období výjimečně). Na co nedám dopustit je arašídové nebo mandlové máslo, kokos, skořice, hořká čokoláda a spoustu dalšího, jen se nebát a vědět, kdy co si můžu vzít a v jakém množství.

Jana Slívová

7. Pověz nám teď něco o soutěžení, jakých soutěží ses již zúčastnila a na jaké se chystáš?

Závodím od jara 2013 a zúčastnila jsem se celkem 8 závodů. A to Mistrovství Moravy 2x, Mistrovství ČR 2x, GP PEPA Opava 2x, EVL´s, ARNOLD CLASSIC EUROPE. Pokud budu mít štěstí a najde se sponzor, tak bych chtěla zkusit Mistrovství Evropy a Mistrovství světa příští rok. Pokud ne, budu si dál cvičit jen tak pro radost.

Jana Slívová

8. Co tvé úspěchy? Na co jsi nejvíce hrdá? A kam až by ses chtěla dostat?

Velký úspěch pro mě byla už první soutěž a druhé místo na Mistrovství Moravy 2013 a titul vicemistryně ČR 2013. V letošním roce 2. místo na Mistrovství Moravy a 3. místo na Mistrovství ČR. Ale největší úspěch byl asi před měsícem na ARNOLD CLASSIC EUROPE a to 3. místo z 34 žen nad 35 let.Tento víkend také 6. místo na GP PEPA Opava při obrovské konkurenci slavných bikin.

Jana Slívová

9. A jak to vidíš se cvičením do budoucna a teď myslím hodně do budoucna, do kolika let se dá takto vytrvale a usilovně cvičit, co máš v plánu za takových 20 nebo 30 let?

Do budoucna zatím nevidím (smích), nějak to neřeším a co přijde, tak přijde .Jedno vím určitě, že u posilovny už zůstanu a je jedno, jestli jen tak pro radost sebe nebo závodění pro radost fanoušků. Závody jsou hodně náročné po všech stránkách. Kdybych pracovala jen ve sportovním světě a měla více času, je to vše úplně o něčem jiném.

Za 20-30 let? To mi bude 58-68 let :-) ,to mám v plánu dělat buchty a řízky svým vnoučatům (smích). Vím jedno, tento krásný sport se dá dělat do jakéhokoliv věku, takže není co řešit. A třeba jednou budu mít to štěstí a budu pomáhat lidem i mimo zdravotnictví, kteří budou chtít zlepšit svoji kondičku a psychiku.

Jana Slívová

10. Závěrem ti velmi děkuji za rozhovor. Cvičení je běh na dlouhou trať a tak bych tě teď poprosila o nějaká motivující slova pro naše fitness čtenářky, co jim vzkážeš a poradíš?

Co bych chtěla vzkázat? Každý může začít v jakémkoliv věku, pokud má chuť něco na sobě změnit, včetně zdravotního stavu a chce být šťastnější. Samozřejmě to chce trochu odhodlání, tolerance okolí, disciplíny a vůle, ale určitě je nejdůležitější krok se rozhodnout, udělat ten první krok a nebát se. Já se taky bála (úsměv). A když uvidí na sobě výsledky, pak už jde vše samo. Jen trpělivost, protože nic není zadarmo a nejde to hned (úsměv). Moc vám držím pěsti!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář