Jak jíst, aby ses cítila dobře a neunavilo tě to? Jakých stravovací návyků je lepší se hned zbavit? Jak vlastně správně jíst? Pokud chceš žít spokojeně a zdravě, tak výmluvy nepomůžou.

avatar

Karolína Honsová
Dívka milující přírodu a svého přítele. Mezi její záliby patří především psychologie.

Jídlem se nevyčerpávej, ale dodávej energii

Problém s dietami a náhražkami

Když se žen zeptáme na jejich stravovací návyky, většina nám poví, že se snaží jíst tak, aby snížila svojí váhu, nebo si jí alespoň udržela. Často to dělají nesmyslnými dietami. Používají různé náhražky, které tělo údajně zasytí tak, že už nebudeš mít na nic chuť. Obalamutíš tím možná žaludek, ale tělu bude chybět spousta látek, vitamínů, bílkovin, … Zkrátka všeho, co potřebuje pro normální denní rutinu. Pokud chce žena hubnout zdravě, rozhodně se musí měnit jídelníček, ale tím je myšleno, změnit ve zdravém smyslu! A k tomu cvičit tak, aby se vytvářela svalová hmota a tuky vymizely. Pokud nebudeš cvičit a mít dostatek pohybu, riskuješ tím, že ztratíš svaly. U nás jsou na prodej skvělé kuchařky, od odborníka na zdravou stravu, Petra Havlíčka (znáš ho z pořadu: Jste to, co jíte). A kuchařky vřele doporučuji! Dietami a hloupými náhražkami (např.dnes moderní chia semínka) tělu nedodáš, vše co potřebuješ. A budeš spíše vyčerpaná, psychicky i fyzicky. Budeš mít problémy s pozorností i spánkem. A hlavně, rozhodně přijdou i známé jo-jo chvilky. Efektivní metodou jsem se zabývala zde.

Měj o svém jídle přehled

Pokud se zrovna snažíš zhubnout, tak je nejlepší mít o svém jídle přehled. Piš si, co jsi jedla. Dobré je si napsat plán klidně den předem. Především dodržuj režim: Snídaně, svačiny, oběda, svačiny, večeře, druhé večeře!! Dodáváš si tím neustále energii a nebudeš hladovět. Minimálně dvakrát denně do sebe dostaň porci ovoce a zeleniny. A pij pravidelně vodu. Co se týče sladkých limonád, tak nejlepší variantou je mošt. Je to přírodní šťáva z ovoce či zeleniny. Nakoupit si je můžeš na farmářských trzích nebo přímo v různých obchodech. O jídle rozhodně přemýšlej. Kup si nějakou zdravější kuchařku, vyhledávej recepty. Možná tě vaření začne i bavit. Recepty ani nemusí být těžké: Losos s listovým špenátem, kuskus s kousky tofu, zeleninové placičky, kuřecí plátky na různé způsoby,… Pravidelným jídlem, přísunem zeleniny a ovoce a tekutiny bude tělu i duši lépe, věř mi. Stačí se hlídat a pro případ si udělat nějaký rozvrh. (A tohle neplatí jen pro dietářky!)

Nehltej, ale užívej

V žádném případě nejez jídlo ve stresu. Nejez klasickým hltavým způsobem! Nejsi žádný kontejner, abys do sebe házela jídlo jako pytle od odpadků. Některé výzkumy dokonce tvrdí, že jíst by se mělo minimálně deset minut, aby si tělo navyklo na plný žaludek. Jídlo si máš vychutnat, užít si to. Jez, co ti chutná. Hledej zdravé varianty těch nezdravých. Hamburger si můžeš klidně udělat doma a uvidíš, že může být i lepší a stoprocentně kvalitnější. A hranolky? Není nic jednoduššího, než dát plátky brambor do trouby. Okořeň si je po svém a za 30 minut je máš hotové. Co se týče jídla v práci, je dobré si jídlo navařit předem. Něco dobrého! A ještě lepší je, když to nebudeš jíst z krabičky, ale přendáš si to na talíř. Budeš mít z toho mnohem lepší pocit. Neubližuj si svými stravovacími návyky! Ale posilňuj se jídlem!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář