Asi každá z nás má tendenci se sebou něco dělat. Taky pořád hledáš sport, který by ti nejlépe sedl? Nebaví tě chodit do posilovny nebo někam docházet na taneční hodiny? Tak ti nabízím jednoduchý a přirozený sport, ke kterému nebudeš potřebovat kromě lepších bot a dostatečného prostoru absolutně nic. Mám na mysli běh.

avatar

Aneta Baklová
Miluje zvířata a přírodu, do které ráda vyráží na výlety.

Asi každá z nás má tendenci se sebou něco dělat. Taky pořád hledáš sport, který by ti nejlépe sedl? Nebaví tě chodit do posilovny nebo někam docházet na taneční hodiny? Tak ti nabízím jednoduchý a přirozený sport, ke kterému nebudeš potřebovat kromě lepších bot a dostatečného prostoru absolutně nic. Mám na mysli běh. Jak běhat tak, aby sis neublížila a z pohybu vytěžila maximum, ti poradí tvá Kámoška.

Neutrácej peníze za posilovnu nebo kurzy tance a vyraž se vyvenčit ven:)

Neutrácej peníze za posilovnu nebo kurzy tance a vyraž se vyvenčit ven...

Na běh správné obutí

Boty na běh by měly být co nejměkčí, podrážka by měla být odpružená, aby tlumila nárazy. Zadní část boty musí poskytovat dostatečný prostor pro patu, ale zároveň ti z ní nesmí klouzat. Běžecké boty většinou najdeš pod označením „cushion“. Výborné jsou i goretexové běžecké boty, a to především na podzim a zimu, nepropustí ani vodu, ani chlad. Na botách se nevyplatí šetřit, jde přece o tvé zdraví. Ceny bot se pohybují v rozmezí mezi 2000 a 4000 Kč.

Jak běhat správně?

Před během je nutné se protáhnout. Nejvíce namáhané jsou nohy, takže se na ně soustřeď, nezapomeň ale ani na zbytek těla. Pro běh vybírej cesty, které nelemují silnice a nejsou tvrdé. Ideální je běhat po lesní cestě nebo nějaké přírodní stezce. Klouby tam trpí méně, ale často musíš dát pozor, kam šlapeš, aby sis nezvrtla kotník. Pokud jsi nikdy neběhala, nepouštěj se hned do dlouhých tras. Dobré je běh prokládat rychlou chůzí. Nevychladneš tak a zároveň si trochu odpočineš. Běhej pomalu, na rychlosti přidej až po měsíci běhu. Když budeš trénovat pravidelně, uvidíš, jak se zlepšuješ, jsi méně zadýchaná, uběhneš delší trať a nakonec zjistíš, že se běh stal neopomenutelnou součástí tvého života.

Běh v zimě

Před během v zimě je důležité se protáhnout a zahřát. Na běh v zimě se neoblékej příliš, zahřeješ se pohybem. Je v pořádku, když ti bude zpočátku trochu chladno. Nohy by měly být oblečeny více než zbytek těla. Nezapomeň na podkolenky, které ti zahřejí lýtka a Achillovku. Neopomínej ani pokryv hlavy. Z té se uvolňuje nejvíce tepla. V zimě je brzy tma, takže běhej jen tam, kde jsou lidi a kde je díky lampám vidět, aby tě nikdo nepřepadl. Pokud běháš u silnice, měj na svém oblečení raději reflexní plochy. Obecně je ale známé, že se v sychravém počasí běhá lépe v lese nebo parku než na otevřených prostranstvích. Pokud fouká vítr, začni během proti němu, domů se vracej s větrem v zádech. Předejdeš tak prochladnutí. Po běhu nikde nepostávej, osprchuj se a převleč se do suchého oblečení. A když už je počasí vážně pod psa, běh venku raději vyměň za běh na trenažéru nebo třeba spinning.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář