Vánoce jsou spojené s konzumováním všelijakých dobrot a jejich tláskáním jedné přes druhou. Děsíš se Vánoc kvůli své váze? Daří se ti po celý rok držet ručičku váhy v příznivých číslech a přes Vánoce vždycky přibereš tak, že tě po Novém roce ve škole skoro nepoznávají? Neboj, Vánoce si můžeš užít a zároveň nepřibrat.

avatar

Aneta Baklová
Miluje zvířata a přírodu, do které ráda vyráží na výlety.

Vánoce jsou spojené s konzumováním všelijakých dobrot a jejich tláskáním jedné přes druhou. Děsíš se Vánoc kvůli své váze? Daří se ti po celý rok držet ručičku váhy v příznivých číslech a přes Vánoce vždycky přibereš tak, že tě po Novém roce ve škole skoro nepoznávají? Neboj, Vánoce si můžeš užít a zároveň nepřibrat. Stačí dodržovat pár pravidel o vaření, pečení a pohybu a uvidíš, že to budou nejlepší Vánoce, co jsi dosud zažila.

Jíst a nebýt po Vánocích jak koule? Jde to?

Jíst a nebýt po Vánocích jak koule? Jde to?

Obecné zásady

Aby ses nemusela děsit přibírání, jez pravidelně každé 2,5-3 hodiny po malých dávkách. I přes Vánoce platí pravidlo: Jez do polo syta a neplácej jedno přes druhé. K jídlu zvol zeleninu, ovoce, přírodně upravené maso a větší množství přílohy – rýže, brambory, těstoviny nebo pečivo. Pečivo ideálně celozrnné. A dej si pozor, ne všechno tmavé pečivo je celozrnné, často bývá dobarvené. Při jídle vypni televizi, při ní se totiž soustředíš víc na program než na stav nasycenosti žaludku. Přes Vánoce také pamatuj na pitný režim, na každých 50kg váhy bys měla vypít 1,5litrů vody. Pozor na sladké limonády, obsahují velké množství kalorií stejně jako šampaňské a koňaky. Pij vodu s kapkou citronu nebo šťávou bez umělých barviv. K přípitku zvol kvalitní suché víno.

Vánoce jsou svátky klidu, ale i pohyb je nutný

Ani na pohyb bys přes Vánoce neměla zapomínat. Nemusíš zrovna chodit do posilovny, stačí se jít ven projít.Nezdá se to, ale největším problémem Vánoc není jen jídlo, ale především vysedávání před televizí chrlící jednu pohádku za druhou. Tak vezmi psa, přítele nebo rodiče a jděte ven užívat si zimních radovánek. Na čerstvém vzduchu ti pěkně vyhládne. Pamatuj na dodržování denního energetického limitu. Pokud sníš více sladkostí, musíš ten den zvýšit energetický výdej pohybem. Snaž se mít větší energetický výdej než příjem.

Jak přes Vánoce jíst

Hlavně na Štědrý den nehladověj! Zlaté prasátko stejně nikdy nikdo neviděl. Bramborový salát můžeš odlehčit tím, že místo majonézy do něj přidáš zakysanou smetanu nebo bílý jogurt. Místo levné uzeniny do něj dej kvalitní šunku a konzervovanou zeleninu nahraď vařenou. Kapr nemusí být vždy obalený a smažený, zkus ho třeba ogrilovat na olivovém oleji. Pokud si ho nemůžeš odepřít v trojobalu, obal ho do drcených mandlí nebo corn-flaků a smaž ho na minimu tuku. Nepoužívej ztužené rostlinné tuky, a po usmažení přebytečný tuk odsaj ubrouskem.

Cukroví

Ani cukroví si nemusíš odříkat. Jen si dej zásadu, že sníš maximálně 5 kousků denně. Nandej si je na talířek a zbytek doplň oříšky a sušeným nebo čerstvým ovocem. Na uždibování si připrav ovocný salát nebo malé jednohubky se sýrem a ananasem nebo olivami anebo zeleninou nakrájenou na kostičky.

Když už je ti blbě

Pokud je ti zle, máš pocit těžkosti žaludku, dej si žaludeční likér, výborný je Fernet. Pokud tě pálí žáha, dej si plzeňskou dvanáctku:) Hezké Vánoce

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář