Zima dává celému tělu a často i psychické stránce pořádně zabrat. Nepříznivé vlivy se tak odrážejí nejen na pokožce, vlasech, ale i náladě, která někdy nebývá zrovna růžová. Jak tedy chladné a zimní období ve zdraví překonat, vypadat a cítit se skvěle? Omrkni následující tipy, které ti v tomhle období přijdou opravdu vhod.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

Zima dává celému tělu a často i psychické stránce pořádně zabrat. Nepříznivé vlivy se tak odrážejí nejen na pokožce, vlasech, ale i náladě, která někdy nebývá zrovna růžová. Jak tedy chladné a zimní období ve zdraví překonat, vypadat a cítit se skvěle? Omrkni následující tipy, které ti v tomhle období přijdou opravdu vhod.

Zimní období může mít na naše zdraví a náladu velmi negativní vliv. Víš, o jak o sebe správně pečovat?

Zimní období může mít na naše zdraví a náladu velmi negativní vliv. Víš, o jak o sebe správně pečovat?

Základem jsou vitamíny

V tomto období by sis měla dopřávat dostatek vitamínů, které tvé tělo potřebuje a třeba i postrádá. Vitamíny bys měla hledat nejen v potravinové formě, ale i v pečujících přípravcích, které budeš věnovat své pokožce i vlasům. Základem je tedy dostatečný příjem ovoce a zeleniny nebo svůj vitamínový deficit můžeš doplnit potravinovými doplňky. Vhodné jsou multifunkční vitamíny, které prospívají pokožce, vlasům, nehtům a i celému organismu.

Zdravý životní styl by měl být prioritou

Zdravý životní styl bys měla dodržovat po celý rok a v zimě to platí obzvlášť. V zimě jsi totiž více náchylná na únavu, změny nálad, na stres i na příchod depresí. Správný životní styl je proto v tomto ohledu zcela nezbytný. Základem je tedy vyvážená strava a dostatečný pitný režim. Poté již zmíněné vitamíny, které hrají ve všem důležitou roli. Zapomínat bys neměla i na pohyb. Je jasné, že na venkovní sporty můžeš víceméně zapomenout, proto vol třeba uklidňující jógu, návštěvu ve fitku nebo další cvičení dostupná ve sportovních centrech. Hodně podstatný je i spánek, díky kterému nabereš dostatek síly. Pokud máš tedy během dne možnost a cítíš, že na tebe padá únava, běž si bez výčitek na chvilku schrupnout. Určitě se snaž, pokud to samozřejmě půjde, přizpůsobit se svému tělu a pocitům. Pokud tělu vyhovíš, odmění se ti tím, že se budeš cítit skvěle. Další bodem je, aby ses vyvarovala stresu a dalším negativním „návštěvníkům“. Snaž se co nejčastěji vyhledávat chvilky, které budou ničím nerušené a při kterých se budeš věnovat jen sama sobě a tomu, co sama chceš. Pokud své tělo a svou psychickou stránku budeš hýčkat, budeš se po celou zimu cítit výborně a přechod ze zimy do jara ti nebude dělat žádný problém.

Péče v podobě vhodných přípravků

Jak už bylo řečeno, vitamíny jsou důležité i v kosmetice. Ty by měly být nejdůležitější složkou pečujících přípravků. Krémy na zimu si vybírej o něco hutnější. Ty vytvoří na tvé pokožce jakousi ochrannou vrstvu, která ji ochrání před nepříznivými vlivy a vysoušením. Vzhledem k mrazům by ses měla vyhýbat přípravkům s větším podílem vody. Svou pleť vždy důkladně odlič a dopřej jí péči v podobě masek či peelingu a závěrem nanes vhodný krém. Svým rukám a nehtům dopřávej příjemné masáže, vodní lázeň (třeba s přísadou olivového oleje) a klidně na ně nanes pořádnou vrstvu krému a zabal je do kosmetických rukavic, což platí i v případě nohou, které zabal po namazání do kosmetických ponožek. Své ruce vždy ochraňuj rukavicemi, které dokážou snadno ochránit před nepříznivými vlivy. I tvé rty potřebují velkou péči, jelikož právě v tomto období jsou náchylné na popraskání. Dopřávej jim proto peeling, domácí recepty na popraskané rty a hlavně pravidelnou „nálož“ vitamínových balzámů. Svým vlasům dodávej péči v podobě masek a hlavně nezapomínej na vhodné šampóny a balzámy, které vlasy ochrání před třepením, lámáním a vysoušením.

Relaxace pro tělo i duši

V chladných zimních dnech bys měla využívat i sílu relaxačních koupelí nebo masáží. Svou koupel obohať vonnými nebo pečujícími oleji. Nech všechny starosti ladem a užívej si relaxace. Pokud spíše toužíš po masážích, můžeš využít rukou šikovného partnera nebo zavítat k odborným masérům. V obou případech prospěješ svému zdraví a získáš i psychickou pohodu.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář