V obdobích letních dovolených tě snad z každých koutů lákají dobroty, které k létu patří. Zmrzka, sladké drinky, fast foody či pokrmy typické pro zemi, ve které budeš trávit svou dovolenou, tě přímo vybízejí k ochutnávání.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

V obdobích letních dovolených tě snad z každých koutů lákají dobroty, které k létu patří. Zmrzka, sladké drinky, fast foody či pokrmy typické pro zemi, ve které budeš trávit svou dovolenou, tě přímo vybízejí k ochutnávání. A když k tomu všemu přidáš nekonečné leháro, pak si kromě skvělých zážitků z dovolené můžeš domů přivést i nechtěná kila, která budeš muset nějaký čas shazovat. Chceš se něčemu takovému vyvarovat a tloustnutí zabránit? Pak se podívej na tipy, jak o dovolené nepřibrat.

All inclusive na dovolená je strašák každé ženy, který se bojí každého kila navíc.

All inclusive na dovolená je strašák každé ženy, který se bojí každého letního kila navíc.

Zrádná to dovolená

Na dovolené jsi k tloustnutí o něco náchylnější. Pokud nevyrážíš na dovolenou za účelem nekonečných túr, ale spíše za relaxem, je zde větší pravděpodobnost, že si nějaká kila domů přivezeš. A když k tomu přidáš dobroty a drinky, které tě lákají, případně all inclusive program, který sis k dovolené zakoupila, je to opět o něco složitější. A jak kilům nedát žádnou šanci?

Jídlo vybírej pečlivě

Samozřejmě záleží na tom, jakou stravu sis na dovolenou zvolila. Ať už máš zaplacené jen snídaně, polopenzi, plnou penzi či all inclusive, snaž se jídla vybírat pečlivě. Dej přednost zelenině, ovoci, grilovanému či dušenému masu, těstovinám, jídlům s pálivým kořením, lehkým přílohám, salátům a vyhýbej se smaženým jídlům. U dresinků dej přednost olivovému oleji, octu či citrónu v kombinaci s kořením. V případě sladkého se vyhýbej přeslazeným dezertům. Dej přednost spíše ovocným salátům nebo sorbetu. U all inclusive je to pak v některých momentech horší. Vidíš hodně jídla, které tě láká svým vzhledem a vůní. Pak se pochopitelně neudržíš a chodíš si s talířky pro další porce jídla. V tomto případě je nejlepší nehrnout se k jídlu mezi prvními, ale v klidu se rozhlédnout, vybrat si a zhodnotit, které jídlo je pro tebe vhodnější. Program all inclusive však může být i v jistých ohledech přínosem. Je totiž zajištěn bohatý výběr jídel a hlavně možnost pravidelného stravování, které je při hubnutí nejdůležitější. Při all inclusive si můžeš vybrat od každého něco, udělat svou stravu pestrou a dát tělu to, co potřebuje.

Pravidelná strava, dostatek tekutin

Během dovolené je důležité jíst pravidelně v malých dávkách. Podstatné také je, aby sis jídlo opravdu vychutnávala a jedla pomalu, jelikož až po nějakých dvaceti minutách mozek dostává signál sytosti. Tímhle způsobem se navíc vyvaruješ přejídání, z čehož plynou různé zažívací potíže. Přes den rozhodně nevynechávej jídla, a pokud budeš mít chvilky, když hlad mít nebudeš, sáhni alespoň po ovoci, které je plné vody a zároveň tě zasytí. Vynecháváním jídla totiž bude tvé tělo hladovět a akorát způsobíš ukládání tuků. Nezapomínej pravidelně a hodně pít, ovšem spíše pij neslazené čaje či vodu s ledem, která osvěží a je rozhodně zdravější než sycené nápoje typu coca-cola.

Alkohol ano, ale jak který

Alkohol je hodně energeticky výživný, a proto se po něm snadněji tloustne. Pokud si chceš na dovolené přeci jen dopřát nějaký alkohol, dopřej si spíše ten lehčí. Tvrdý alkohol je pro tloustnutí totiž zcela ideální. Tvou volbou by mělo být nealko pivo, víno či vinný střik.

Klidně jednou zhřeš

Striktní pravidla na dovolené nemají moc velký smysl. Příliš velkým omezováním se tělo dostává do stresu, který by na dovolené být naopak neměl. Proto se samozřejmě neboj jednou zhřešit a dopřát si to, na co máš chuť. Pokud si více dopřeješ, můžeš zas vše vykompenzovat sportem, který se na většině dovolených přímo nabízí. Hřešení ostatně povolují i některé diety, za všechny lze jmenovat šestidenní dietu.

Dopřej si zdravý pohyb

Na dovolené máš možnost sportovního vyžití. A především plavání bude tou nejlepší a nepříjemnější variantou. Při plavání tělo spaluje celkem dost kalorií, a pokud si během dne přidáš i příjemnou procházku po pláži, zahraješ si plážový sport nebo využiješ i jiného druhu sportu, uděláš něco dobrého pro sebe i svou postavu. Navíc v některých hotelích je možné využít i fitka, které by také nebylo na škodu.

Něco málo na závěr

Pokud skutečně nechceš přijet o pár kil těžší, pochopitelně se budeš muset na dovolené trochu omezovat, ovšem tvá strava a pití nemusí být žádná bída. Snaž se stravovat pestře, nepřejídej se, snaž se nehladovět, zhodnocuj jednotlivé potraviny a vyber si takzvaně menší zlo. Možná se budeš divit, jak na tebe změna prostředí zapůsobí a možná vše půjde snadněji, než sama čekáš. A pak není ani vyloučené, že se vrátíš i o pár kil lehčí :-) .

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář