Bříško je pro většinu holek celkem problematická oblast – i pokud jsi štíhlá, může se ti zdát zbytečně vypouklé, nadmuté nebo povolené. To může být v létě problém – přece jen ho vystavujeme v plavkách, ale i v upnutých nebo krátkých topech. Jak ho už za pár dnů zformovat tak, aby ses jím v letních modelech mohla pyšnit? Jak cvičit a jakému jídlu se vyhnout?

avatar

Hanka Zahradníková
Píše nejraději o módě a nekontrolovaně zbožňuje také čokoládu.

Být majitelkou dokonale plochého bříška neobnáší jen cvičit, ale také se správně stravovat.

Být majitelkou dokonale plochého bříška neobnáší jen cvičit, ale také se správně stravovat.

Pozor na cukry – především ty ovocné!

Ač se všude píše, že ovoce máš jíst hodně, pro ploché bříško nejsou sladké plody vůbec vhodné, zvlášť po večeři či pozdějších hodinách. Ovocné cukry, které ovoce obsahuje ti totiž v žaludku kvasí a způsobují tak nafouknutí břicha. Dobrý není ani meloun, ačkoliv obsahuje jen miminum látek kromě vody – ta se však v tomto případě právě stává nepřítelem. V kombinaci s cukry tě vyloženě „nafoukne“. Samozřejmě jsou i jiné potraviny, které způsobují nadýmání – například čočka nebo hrách, ale každý organizmus na to takto reaguje. Proto sama vyzkoušej, co tvému bříšku prospívá a co ne.

Jak zrychlit trávení? Pořádně to okořeň!

Na rychlý metabolismus je naopak vhodné koření a pochoutky z něho, například to indické. Stejně tak pálivé papričky. Proto se neboj si jídlo trochu „doostřit“! Pozor si však dej na různá již předem namíchaná koření (grilovací směs, směs na ryby a další), které často obsahují dost soli. Ta ti naopak vůbec neprospěje, zadržuje vodu v těle a v důsledku může vést i ke vzniku celulitidy!

Jak se „procvičit“ k plochému břichu?

Posilování břicha má tu výhodu, že i když si ho jeden den namůžeš, druhý den se můžeš na zpevňování tohoto svalstva vrhnout znovu. Oproti tomu je však nevýhoda, že musíš přesně vědět, jak cviky provádět a jak u nich dýchat. Tak především – zásada je vydechovat vždy, když břicho zabírá. Pokud tedy děláš klasické sedy lehy, vydechuješ směrem nahoru. Je to tak proto, že čím více vzduchu v plicích máš, tím méně svaly posiluješ.

Recept na efektivní cvik

Posilovat břišní svaly je problematické také v tom, že většina známých cviků je především na přímý břišní sval, který máš hned pod žebrama – většinu dívek však trápí spíše „špíček“ dole. Tam se tuk ukládá nejsnadněji a nejhůř se ho zbavuje. Existuje však cvik, kterým můžeš toto nehezké místo eliminovat: lehni si na záda a zvedni nohy tak, aby s tvým trupem byly v úhlu 90 stupňů. Potom nohy začni zvedat, vždy jen několik centimetrů nad zem tak, abys cítila, jak spodní břicho zabírá. Pozor, nechoď zbytečně vysoko jako do svíčky! Opakuj nejlépe každý den alespoň po třech sériích o 20 cvicích. Máš nějaký tajný tip, jak si dopomoct k plochému bříšku?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář