V dnešní době, kdy je všechno hrozně rychlé a my se pořád za něčím honíme, je určitě dobré se na chvíli zastavit a odpočinout si. Málokdo z nás však odpočívat umí. Naše tělo a duše jsou tak stále ve stresu, nemůžou se uvolnit a zregenerovat, protože jsou stále pod tlakem. Z toho pak pramení civilizační choroby, jako jsou deprese a různé psychózy. Přitom by mnohdy pomohlo se jen zastavit, protáhnout, zasportovat si nebo meditovat. Meditace je totiž prevencí psychických a psychosomatických potíží.

avatar

Aneta Baklová
Miluje zvířata a přírodu, do které ráda vyráží na výlety.

Nauč se zastavit tok myšlenek v hlavě a užij si ten klid:)

Nauč se zastavit tok myšlenek v hlavě a užij si ten klid!

Meditace – jak začít?

Než začneš meditovat, vypni si telefon a ujisti se, že tě nebude nikdo rušit. K meditaci si vyber nějaké příjemné místo, neměla by ti být zima ani horko, nesmí tě nic tlačit, svědit. Pokud budeš meditovat na podlaze, připrav si podložku, postačí karimatka. Můžeš meditovat buď vleže, nebo vsedě. Poloha vleže není zezačátku úplně vhodná, protože můžeš v průběhu meditace usnout. To nevadí, jen se teď snažíš naučit se meditovat, ne usnout :-) . Lepší je tedy zvolit lotosovou polohu květu vsedě. Ta vypadá jako turecký sed, akorát si kotníky položíš na stehna. Ruce měj položené na kolenou dlaněmi nahoru, spojit můžeš prostředníček a palec. Pokud je to pro tebe nepohodlné, můžeš sedět v tureckém sedu, je jen potřeba abys měla rovnou páteř a zvednutou hlavu.

Postup při meditaci

Usaď se do meditační polohy a zavři oči. Postupně uklidňuj svou mysl, nech volně plynout myšlenky a soustřeď se na postupné uvolňování těla. Uvědom si každou část svého těla a snaž se ji uvolnit třeba tak, že ji budeš prodýchávat – budeš dýchat do dané části těla. Postup je účinný i při tom, když tě něco bolí, pokud tě bolí koleno, mysli na to, jak dýcháš do kolene, dělá to zázraky.

Jak správně dýchat?

Dýchej nosem a snaž se nadechnout do plic i do břicha. Postup by měl být následující: při nádechu nejprve naplníš plíce, pak postupně nafukuješ břicho. Při výdechu postupuj od břicha, pokračuj k plícím. Zezačátku se ti může trochu motat hlava nebo můžeš zívat, postupně si na hluboké dýchání zvykneš a přijde ti přirozené, takže se na něj nebudeš muset tolik soustředit.

Jak dlouho má meditace trvat?

Meditace může trvat zpočátku jen 5 minut, postupně se vypracuješ, budou se ti lépe odhánět myšlenky, meditace tě bude víc bavit a prodlouží se. Klidně i na 30 minut. Uvidíš, jak budeš po meditaci krásně odpočatá a spokojená.

Zaznamenávej výsledky meditace

Je jasné, že meditace pro tebe bude zezačátku trochu těžká, myšlenky se ti budou hlavou honit jako stádo splašených buvolů. Potrvá, než se naučíš mít hlavu čistou. Nenech se však odradit hned na začátku, hezky na sobě pracuj a sleduj pokroky. Můžeš si jednotlivé poznatky i zaznamenávat, aspoň tak lépe uvidíš, že děláš pokroky. Jestli se ti bude meditace líbit a bude tě zajímat, sežeň si knihy s různými meditačními technikami a vyzkoušej je. Meditace skýtá opravdu celé množství relaxačních technik.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy:

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Alena

    K meditacím jsem se dostala kvůli tomu, že mě vozila z práce záchranka skoro každý měsíc a půl s těžkými migrénami, doktoři nevěděli co se mnou. Tak jsem zkoušela rok vařit i makrobiotiku, ale s manželem jsme oba ohromně zhubli.

    Kniha Čínská studie mě přesvědčila o tom, že své zdraví máme ve svých rukách, ale stále jsem nevěděla, co mám dělat. Až jsem narazila na používání vnitřní léčivé síly, kterou máme každý v sobě a to mi pomohlo a to opravdu okamžitě. Od té doby (11 měsíců) nevím co je bolest hlavy a nebyla jsem ani jinak nemocná. Stejně tak s ní léčím i dvouletou dcerku i manžela. Funguje to doslova zázračně. Ohromně mi to uklidnilo i psychiku.

    Tuto léčivou sílu si můžete probudit tímto krátkým videem, jako já, stačí si to jen přát:

    http://www.nirmala.cz/archives/2676

    Krásná příručka ke stažení zdarma, jak tato síla vlastně funguje, je zde:

    http://www.nirmala.cz/archives/2863

  • Pavel

    tato meditace se mi zdála zbytečná ale díky velikému stresu jsem ji zkusil a dělá zázraky děkuji za tip :D