V dnešní době je označení “zdravá potravina” hodně sporné. Pomalu se člověk už ani nevyzná v tom, co je pro lidský organismus (v případě že se chceš zbavit pár kil navíc) vhodné a co ne. Můžeš sice jíst se sebelepšími úmysly, ale kila stejně dolů nepůjdou.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

V dnešní době je označení “zdravá potravina” hodně sporné. Pomalu se člověk už ani nevyzná v tom, co je pro lidský organismus (v případě že se chceš zbavit pár kil navíc) vhodné a co ne. Můžeš sice jíst se sebelepšími úmysly, ale kila stejně dolů nepůjdou. Můžou za to tyhle potraviny!

Slyšela jsi někde dietní tip a snažíš se nyní jíst zdravě? Pozor na to, ať něco nepřehlednéš!

Slyšela jsi někde dietní tip a snažíš se nyní jíst zdravě? Pozor na to, ať něco nepřehlednéš!

Zabiják štíhlostí č. 1: Chleba

Možná si říkáš, proč zrovna chleba? Ale bohužel tomu tak je. Není sice tak špatný kaloricky, ale bohužel lidé, kteří si ho dají, většinou neskončí u jednoho plátku a právě to je jeho chyba. Ti, kteří si ho dopřejí, mají tendenci dát si víc a víc. Pokud se i ty nedokážeš bez chleba obejít, snaž se omezit jeho konzumaci alespoň na nejvíce dva plátky denně. Zachránit to můžeš například obilovinami. Místo chleba si nakrájej pořádnou porci zeleniny nebo šunky, kterou smíchej s uvařenými hnědými těstovinami, rýží nebo kuskusem.

Zabiják štíhlostí č. 2: Ovocné jogurty

Věř, že ani konzumace nízkotučných ovocných jogurtů ti k dokonalé postavě nepomůže. V případě, že chceš zahnat hlad, můžeš se stát, že stejně jako u chleba, taky u jogurtů neskončíš jen u jednoho. Z jedné americké studie dokonce vyšlo najevo, že lidé, kteří si ovoce museli do jogurtu přidat sami, ho nakonec snědli mnohem méně než ti, kteří měli ovoce v jogurtu již přidané výrobcem. Záchrana? Do odtučněného jogurtu si zamíchej vlastní čerstvé ovoce. Tak zabráníš přejídání se a navíc bude takhle pochoutka ještě zdravější bez zbytečných kalorií navíc.

Zabiják štíhlostí č. 3: Snídaňové cereálie

Stejná studie dokonce prokázala, že lidé, kteří konzumovali cereálie již připravené z krabice, jich za den nakonec snědli mnohem víc. Bohužel i müsli a obecně tyto cereálie, které se tváří jako zdravé a skoro bez kalorií, ti na postavě mohou akorát uškodit. Jak to napravit? Snaž se konzumovat cereálie pouze s mlékem a nikdy ne samotné, díky tomuto triku snížíš i počet přijatých kalorií. Navíc mléko zasytí na delší dobu.

Zabiják štíhlostí č. 4: Bílá rýže

Bílá rýže ti nepřinese tak dlouhý pocit sytosti jako hnědá rýže. Proč? Protože bílá rýže neobsahuje žádnou vlákninu. To samé platí pro bílé těstoviny. Takže i ty vyměň za celozrnné. Snaž se jíst více hnědé rýže, sice tak ušetříš asi jen 50 nebo 60 kalorií, ale po delší době to na tvé hmotnosti určitě bude znát.

Zabiják štíhlostí č. 5: Hořká čokoláda bez cukru

Jestliže máš chutě, je normální, že se je budeš snažit zahnat nějakou sladkou pochoutkou. Třeba takovou čokoládou. Jenže také zde platí pravidlo, že jakmile ji začneš jíst, rozhodně nemusíš skončit jen u jedné kostičky. Kalorie se sčítají a ty nakonec zjistíš, že si přijala mnohem větší množství, než sis myslela. Co dělat? Vybírej si čokoládu, ve které je obsah kakaa nejméně 60 % a snaž se konzumovat maximálně kostičku denně.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář