Jestli váháš nad tím, jaký sport je pro tebe nejlepší, tak ti ve zkratce nabízíme pár důvodů k tomu, proč začít právě s běháním.

avatar

Lenka Válková
Miluju basket a všechny další sporty.

Proč začít s běháním?

1. Finančně a materiálně nepříliš náročný sport

K běhání nepotřebuješ kromě kvalitních tenisek, dobrých ponožek a funkčního oblečení, prakticky žádné větší investice. To je jistě velkou výhodou oproti jiným sportům, kde musíš platit za vstup, údržbu areálu, nářadí, pomůcky a drahou výbavu.

Na druhou stranu nepodceňuj kvalitu bot, ve kterých chceš běhat. Obyčejné tenisky tě při sportování tolik nepodrží a riskuješ nepříjemné zranění. Nejnovějším hitem v běžeckém světě jsou adidas Energy Boost s jedinečným odpružením, které ti vrací část energie vložené do každého kroku. Tak proč nevyzkoušet třeba je?

Boty EnergyBoost

2. Časově nenáročný

Když už vyběhneš, můžeš běhat krátké úseky, třeba do 5km, což se dá za půl hodinky zvládnout. Půl hodinka běhání není žádná hrůza a co je super, můžeš vyběhnout přímo z domu a nemusíš za běháním daleko cestovat.

3. Zapojuješ velké svalové partie

Při běhání se zapojují trochu jiné svalové partie než při obyčejné chůzi a to zejména ty největší svaly. Trénuješ hlavně stehenní svaly, lýtkové svaly, paže a ramena, zádové svaly a šikmé břišní svalstvo. To z běhání dělá jistě opravdu účinný sport, díky kterému můžeš hlídat svou váhu.

Běhat můžeš vždy a všude

4. Nezáleží na počasí nebo roční době

Při běhání absolutně nezáleží na tom, jaké je venku počasí. Nepotřebuješ upravenou stopu, speciální běhací povrch. Nemusíš čekat, až nasněží nebo až sníh roztaje. Stačí si obout tenisky a prostě kdykoli vyběhnout.

5. Můžeš běhat ve skupině i sama

To, co jistě ocení spousta holek je, že k tomuto sportu nepotřebuješ nikoho, kdo by ti musel asistovat, jako třeba ve fitness centrech, kde se platí stovky korun za trenéry. Nemusíš běhat s partnerem, který bude stát za každým rohem a čekat, až ho doběhneš. V běhu se spoléháš sama na sebe a v tom je to krásné. Když doběhneš po půl hodině poctivého běhu, můžeš si sama říct: „Jsem dobrá, zvládla jsem to!“ A za ten pocit to opravdu stojí. Naopak, pokud společnost vyžaduješ, můžeš běhat i s přítelem, kamarádkou nebo kolegy z práce. Záleží na tom, co ti vyhovuje.

Běhat můžeš vždy a všude

Pokud dáváš přednost běhu o samotě, ale potřebuješ motivaci, omrkni nový projekt Mých 5km. Holky jako ty s Táňou Kuchařovou v čele zahajují vlnu sdílení postů s hashtagem #mych5km, kterými se vzájemně podporují při běhání a sdílí svoje zážitky s běháním spojené.

6. Zlepší se tvůj zdravotní stav a spánek

Běh, jakožto forma sportu utužuje samozřejmě zdraví. Budeš se cítit dobře, známé hormony štěstí endorfiny se budou odplavovat jedna radost. Zvýší se tvoje vytrvalost, kterou jistě uplatníš i jinde. Celkově budeš veselejší a bude se ti i lépe usínat, protože budeš příjemně unavená.

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář