Zkus letos menu trochu jinak. Pochutnáš si a nepřibereš. A vánoční vůní pěti originálních jídel omámíš určitě i ostatní u štědrovečerní večeře. Věřím, že odlehčenému dezertu neodoláš.

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

Slavnostní hostina u štědrovečerního stolu je nejoblíbenější tradicí. Sejde se celá rodina a jídlo uspokojí naše žaludky. Poradím ti 5 luxusních receptů s nízkým obsahem kalorií, aby sis Vánoce užila a nepřibrala.

Vánoce nejsou o přežírání
Letos to takhle dopadnout vážně nemusí.
zdroj: thesupersistah.com

1. Kořeněný jablečný čaj místo vína

Jako první si připrav lahodné pití, které můžeš nabídnout i dětem. Hnědý cukr, hřebíček a skořice zalité teplým jablečným čajem provoní místnost vánoční vůní a šálek nepřesáhne 200 kalorií. Rozhodně nepřidávej žádný alkohol, radši si vezmi čerstvý pomeranč.

Pij celé svátky jablečný čaj
Budeš fit a doplníš tekutiny.
zdroj: languageoftheleaf.com

2. Glazurovaná šunka s ostružinovou omáčkou místo smaženého kapra

Udělej si perfektní glazuru smícháním pravé pikantní dijonské hořčice s ostružinovým džemem. Toto hlavní jídlo obsahuje jen jednu desetinu sodíku v soli tradiční nakládané šunky. Sůl není ve velkém množství zdravá.

Nejíš ryby a vždycky jsi je nahrazovala masem?
Vyzkoušej letos glazurovanou šunku.
zdroj: steamykitchen.com

3. Pečené zelené fazolky místo houbového kuby

Další delikátní jídlo vykouzlíš smícháním olivového oleje, balsamikového octa, špetkou estragonu a zelených fazolí a jemně ho orestuješ. Tato pochoutka se pyšní pouze 50 kaloriemi. Jemná chuť zelených fazolí se perfektně hodí k již zmiňované šunce.

Fazolky jsou výborné a opravdu dietní
Můžeš si je udělat i na Silvestra.
zdroj: weelicious.com

4. Bramborová kaše s česnekem místo bramborového salátu

Tato dobrota je bohatší o trošku másla a mléka. Přidání česneku zvýší tvůj elán a požitek z jídla bude jedinečný. Brambory se vaří ve slupce, takže všechny zdraví prospěšné látky zůstanou zachovány.

Je to velká ale dobrá změna oproti salátu
Není tak strašně kalorická jako salát.
zdroj: oohcomeon.blogspot.com

5. Skořicovo-čokoládový chléb s pudinkem a malinami

Na závěr mám tip na odlehčený dezert. Není úplně dietní, ale trošku zhřešit se o Vánocích může. Nakrájej na kostičky toastový chléb. Přimíchej sníh z vaječných bílků. Dále přidej vychladlý vanilkový pudink udělaný z nízkotučného mléka. Vaječné bílky snižují hladinu cholesterolu a nízkotučné mléko eliminuje tuk. Ochuť to skořicí smíchanou s třtinovým cukrem a obohať to nastrouhanou hořkou čokoládou. Zapeč to chvilku v troubě. Na talíři to polij teplým malinovým džemem. Maliny jsou chudé na kalorie a tuky, tím pádem se hodí pro nejrůznější druhy diet.

Tímto dezertem nepohrdne nikdo
Krásně voní a ještě lépe chutná.
zdroj: breadpuddingallday.blogspot.com

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář