Nedávno začatá dieta ti připravila pěkně nepříjemné dilema – přijmout pozvání do restaurace od přítele nebo ne? Na jednu stranu bys šla moc ráda, ale znáš se – stačí vejít dovnitř a přestaneš ovládat chuťové buňky. Uvnitř tě začne nenápadně napadat jedna vůně za druhou, protože tam samozřejmě nebudou lidi jen tak sedět u sklenice vody.

avatar

Petra Nachtmanová

Nedávno začatá dieta ti připravila pěkně nepříjemné dilema – přijmout pozvání do restaurace od přítele nebo ne? Na jednu stranu bys šla moc ráda, ale znáš se – stačí vejít dovnitř a přestaneš ovládat chuťové buňky. Uvnitř tě začne nenápadně napadat jedna vůně za druhou, protože tam samozřejmě nebudou lidi jen tak sedět u sklenice vody. Sama pro sebe si vykřikneš: „Dieta mi může být ukradená!“ pořádně se naláduješ a doma zalituješ. Tvoje snaha bude pryč. Na druhou stranu láska je láska a dieta není důvodem přijít ani o jediný okamžik se svým miláčkem. Určitě neváhej a pozvání přijmi. Dieta se dá pohodově zvládnout bez porušení tvého jídelníčku a Kámoška ti poradí jak na to.

Pozvání do restaurace neodmítej, dej si jen pozor na to, co jíš.

Pozvání do restaurace neodmítej, dej si jen pozor na to, co jíš.

Co si dáš?

Servírka nebo číšník se usmívá, nabízí různé speciality dne a podává ti menu s nabídkou neodolatelných jídel. A ty skučíš – ach, ta dieta! Jakmile držíš pořádně obsáhlý jídelníček v ruce, snaž se ho moc nezkoumat. Nejlíp, když ho vůbec neotevřeš. Rovnou si objednej grilovanou rybu nebo kuřecí maso s osmahnutou nebo vařenou zeleninou a jako zákusek salát. V dnešních restauracích není neobvyklé něco podobného žádat a ve většině případů ti vyhoví. Tvá dieta tedy zůstane neohrožena. Pokud zavrtí zamítavě hlavou nad grilovaným, požádej je o osmahnutí masa na malém množství tuku.

Pozor na saláty!

Dieta se hlavně skládá z mnoha zeleninových i ovocných salátů. Když si ho však nepřipravíš sama, nemusí být vždy vše perfektní. Hlídej si, aby v salátu nebylo hodně tučného sýra, krémové dressingy, bešamelová nebo holandská omáčka, majonéza. Nejlépe, když podávají „ochucovadlo“ zvlášť a ty si můžeš vybrat, jestli ti ho tvá dieta dovolí či nikoliv. Na ochucení požádej o trochu olivového oleje a octa, můžeš si dovnitř nakapat citrón, porci posypat nasekanými bylinkami nebo rozemletým oreganem.

Co s velkou porcí?

Občas tě v restauraci mohou překvapit velkou štědrostí. Položí ti na stůl velký talíř a ten je úplně plný! Nebudeš jim samozřejmě jídlo hned vracet a brečet, jak nemůžeš všechno sníst, když je dieta těžká věc. Prostě se pevně rozhodni sníst z naservírovaného množství jenom polovinu.

Nečekané předkrmy

Některé restaurace, hlavně zahraniční – italské, francouzské a španělské, připravují pro své zákazníky jakési „chuťovky“ před objednaným jídlem. Většinou leží na stole košík s různým nakrájeným pečivem či placičkami, aby si host nažhavil chuťové buňky a pak snědl co se dá. Dieta ti však říká ne! Snaž se ochutnávání vyhnout. Když neodoláš, vem si kousek a ten jez opravdu po ždibcích a převaluj je v puse, co nejdéle jde. Může se ti pak ale stát, v případě zpoždění donášky objednaného jídla, že už nebudeš mít na hlavní chod ani chuť. Trvá totiž cca 20 minut, než žaludek donese zprávu o nasycení do mozku. Budeš se cítit plná. Dieta ale neznamená nic nejíst, tak se i přesto nadlábni objednaného.

Příjemné posezení ti dieta nezkazí

Pokud čekáš dlouho na objednávku a kručí ti v břiše, pij neslazenou minerálku nebo chlazenou vodu s kolečkem citrónu. Pokud již jídlo donesli, jez pěkně pomalu, vychutnávej si každé sousto a hlavně si pamatuj – posezení v restauraci není jenom o jídle, ale také o konverzaci mezi přáteli. Bav se se svým přítelem, užívej si času s ním a jídlo prostě odstav na druhou kolej. Tam tě dieta nebude tolik nervovat.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář