Právě hýždě patří k jedněm z nejproblematičtějších částí ženského těla. Jde o to, že se v těchto partiích ukládá velké množství tuku a je velmi těžké se ho zbavit a zadeček vytvarovat tak, aby vypadal pěkně. Možná právě proto je jedna z nejčastějších otázek u žen a dívek: „Jaké tedy existují cviky na zadek? Budu mít díky tomu, že cvičím cviky na zadek pěkný zadek?“. Také se ti hlavou honí podobné otázky? Čti dále a dozvíš se mnoho tipů a triků, které ti pomohou zadeček vytvarovat.

avatar

Veronika Nečasová

Cviky na zadek

Chceš mít pevnou prdelku, za kterou se každý kluk otočí?

Kde všude můžu cviky na zadek cvičit?

S trochou fantazie je možné cvičit kdekoliv a prakticky kdykoliv. Můžeš se protáhnout a přidat nějaký jednoduchý cvik o přestávce ve škole, doma večer u televize, v přírodě, ale i v posilovně.

Budu cvičit cviky na zadek. Odbourám přebytečný podkožní tuk?

Pokud chceš pouze tvarovat zadek, jsou cviky na zadek tím pravým pro tebe. Mysli ale vždy i na to, že cvičit je potřeba rovnoměrně. Tělo má vypadat souměrně, ne abys měla vypracované hýždě, ale povislé paže. Pokud patříš spíše do kategorie dívek, které chtějí hubnout, je posilování velmi vhodným druhem cvičení, porostou ti svaly, které budou spotřebovávat energii. Při hubnutí ale je nutné zařadit i aerobní aktivitu.

Nejčastější cviky na zadek

Zanožování na spodní kladce

Tento cvik spadá do kategorie cviky na zadek a obvykle bývá zařazen do posilovacího tréninku do posilovny pro holky. Spodní kladka je stroj, který může sloužit k posilování hýždí. Cvik spočívá v tom, že zanožuješ nohu, která je ke kladce připevněna. Pokud si nejsi jistá provedením tohoto cviku, neboj se obrátit přímo na trenéra ve fitku, určitě ti ochotně poradí a pomůže v začátcích.

Zvedání hýždí nad zem.

Tento cvik spočívá v tom, že si sedneš na podložku, rukama se opřeš za zády a nohy pokrčíš v kolenou a mírně roztáhneš. (Tato poloha připomíná „raky“ z dětské hry, jsme jako děti lezli po čtyřech a hráli na hoňku.) Nyní zvedej hýždě nad podložku. Tělo by ve fázi zvednutí mělo být v jedné rovině se zemí a nohy od kolen dolů kolmo k tělu.

Zanožování

Jedná se o již výše popsaný posilovací cvik, pouze s tím rozdílem, že zde cvičíme pouze s vlastní vahou těla. Pro lepší stabilitu se opři o zeď.

Zakopávání vkleče

Klekni si na všechny čtyři. Hlava je v prodloužení těla. Zvedej nohu nahoru a pomalu ji zase vracej zpět.

Chození do schodů

I obyčejné chození do schodů v podstatě spadá do kategorie cviky na zadek. Stačí třeba každý den třikrát vyjít a sejít schody v paneláku a za pár týdnů to na sobě určitě poznáš.

Jak často cviky na zadek provádět?

Zlaté pravidlo „cvič každý den“ zde určitě neplatí. Svaly potřebují také regenerovat, takže bohatě postačí, když budeš cviky na zadek dělat 3-4x týdně. Můžeš samozřejmě připojit i aerobní činnost, tou nikdy nic nezkazíš. Počet opakování se různí podle kondice a pokročilosti. Ze začátku zkus cvičit 3-4 série po 12 opakováních (mezi každou sérií si dej půl minuty pauzu). Jakmile budeš mít pocit, že ti to nestačí, přidej další sérii nebo zvyš počet opakování, případně zařaď více různých cviků z kategorie cviky na zadek.

Cviky na zadek a další části těla budeme na Kámošku průběžně přidávat, takže se máš na co těšit!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář