Každá z nás chce mít krásnou postavu a líbit se. Jak toho dosáhnout při tom každodenním spěchu? Práce i škola jsou důležité, na sebe bychom si čas měly udělat taky. Protože fyzická i psychická stránka našeho těla spolu souvisí, když budeme protahovat a posilovat naše tělo, nálada se nám rázem zlepší a budeme se cítit lépe.

avatar

Aneta Baklová
Miluje zvířata a přírodu, do které ráda vyráží na výlety.

Každá z nás chce mít krásnou postavu a líbit se. Jak toho dosáhnout při tom každodenním spěchu? Práce i škola jsou důležité, na sebe bychom si čas měly udělat taky. Protože fyzická i psychická stránka našeho těla spolu souvisí, když budeme protahovat a posilovat naše tělo, nálada se nám rázem zlepší a budeme se cítit lépe. Cvičení totiž zahání nespokojenost a zvyšuje sebevědomí. Představím ti cvičení, které můžeš provádět doma jen pár minut denně, a efekt přitom bude zaručený.

Pravidelný pohyb zlepšuje nejen náladu. Zdravá krása je snem každé z nás. Pustíš se do toho?

Pravidelný pohyb zlepšuje nejen náladu. Zdravá krása je přece snem každé z nás, tak pustíš se do toho?

Tajemství cvičení

Tajemství jakéhokoliv cvičení tkví v pravidelnosti. Musíš cvičit pravidelně, aby byl jeho účinek vidět. Zpočátku bys měla cvičit pomalu, ale častěji, později déle a intenzivněji. Pokud chceš, můžeš ke cvičení využít i strojů v posilovně, ze začátku ale doporučuji pomoc trenéra, který ti ukáže přesně co a jak cvičit a upozorní tě na chyby, které děláš.

Příprava na cvičení

Před každým cvičením by ses měla protáhnout. Základ je tah, ne kmit nebo švih, tím si můžeš akorát ublížit. Protahuj všechny partie těla. Pokud přes den hodně sedíš, nezapomeň na protažení krku. Hlavu nikdy nezakláněj! Při protahování se dále zaměř na tu část těla, kterou budeš posléze posilovat. Potom bys minimálně šest, maximálně patnáct minut měla své tělo zahřívat. Můžeš běhat, skákat na místě nebo jen propínat nohy se zapojením paží. I tady zapomeň na trhavé pohyby.

Postup při cvičení

K posílení rukou využij známě kliky, nohy měj opřené na kolenou nebo natažené třeba na posteli nebo velkém míči, čím dál budeš mít ruce, tím bude posilování těžší, intenzitu si tedy volíš sama. K posílení prsních svalů spoj ruce před hrudníkem a oběma vyvíjej tlak, vydrž 5 vteřin. K posilování břišních svalů využij klasických sedů lehů nebo se polož na záda a nohama šlapej jako na kole, opakuj nalevo i napravo. Pamatuj, že břišní svaly by se neměly posilovat bez posilování zádových svalů. Lehni si na břicho a střídavě zvedej levou rukou, pravou nohu a naopak. K posílení zadečku a stehen využij klasických výpadů. Můžeš posilovat i vsedě třeba v metru tak, že budeš půlky zatínat. Pokud máš doma malý lehce vyfouklý míček, dej si ho mezi kolena a tlač jimi proti sobě. Na hezká, štíhlá lýtka se stačí pohupovat z pat na špičky nebo využít chůze na botách s podpatky.

Trvalý efekt

Každé cvičení opakuj 15-20x ve třech sériích. Při cvičení nezapomínej pravidelně dýchat. Pokud přes den hodně sedíš, vyměň židli za míč, nebudou se ti hroutit záda. Aby tvé tělo zůstalo pevné, sprchuj se studenou vodou. Svaly se stáhnou a budou vypadat pevnější. Při pravidelném otužování bude efekt trvalý.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář