Každá z nás touží po dokonale štíhlém a pevném těle. Čas nám však mnohdy nedovoluje věnovat se cvičení tak intenzivně, jak by bylo potřeba. Volbou může být i cvičení doma, ale přiznejme si, jak dlouho nám naše odhodlání vydrží? Jestliže se i ty trápíš s postavou a jsi bezradná, seznam se s revolučním přístrojem power plate.

avatar

Nikola Včelíková

Cvičení Power Plate

Cvičení Power Plate

Co je to power plate?

Posilovací přístroj power plate je složen z vibrační plošiny, která vysílá vibrace do různých částí těla. Ty pak způsobují svalové kontrakce, díky kterým se sval dokáže stáhnout 25krát až 50krát za pouhou jednu sekundu. Počet stahů je opravu vysoký, při běžných činnostech se stihne sval stáhnout pouze 1krát až 2krát za tentýž čas. Díky různým cvikům, které se na power plate provádí, je možné efektivně posilovat různé části našeho těla. Výrobci power plate dokonce tvrdí, že 10 minut strávených na přístroji se vyrovná 60 minutám běžného cvičení. A právě díky tomuto faktu se stal oblíbeným mezi celebritami. Power plate hojně využívá například Madonna, Claudia Schiffer, Kylie Minogue, Natalie Imbruglia či česká modelka Simona Krainová.

Pro koho je power plate vhodný?

Power plate je vhodný opravdu pro každého, kdo touží zhubnout, posílit či protáhnout tělo. Ať je ti 15 či 50, rozhodně budeš z tohoto přístroje nadšená. Velkou výhodou je, že cvičení zabere pouhých 10 až 30 minut, což jistě ocení ty z nás, které nemají na běžné cvičení čas.

Na přístroji power plate může cvičit téměř každý, jsou však skupiny lidí, které by se mu měly vyhnout. Patří mezi ně těhotné ženy, lidé, kteří mají problémy se srdcem, ale také ti, kteří trpí migrénou. Ačkoliv to není pravidlem, tak někteří lidé, kteří trpí migrénami, si po cvičení na power plate stěžují na migrénové záchvaty. Vždy je tedy důležité naslouchat svému tělu.

Jdu na power plate poprvé

Jestliže tě power plate zaujal, zjisti si, kde tento přístroj mají. Více úspěšná budeš ve větších městech, kde jsou fitness centra lépe vybavená. Vzhledem k tomu, že pořizovací cena tohoto přístroje je poměrně vysoká, nenajdeš power plate všude. Je však stále populárnější, proto se dá předpokládat, že do budoucna bude běžnou součástí fitness center. Občas se můžeš setkat s podobnými vibračními plošinami, které jsou „kopií“ přístroje power plate. I na těchto přístrojích se dá plnohodnotně cvičit. Navíc většinou ušetříš nějaké peníze, jelikož u power plate platíš zejména za značku.

Nevýhodou power plate je cena. Chystáš-li se tedy na první lekci, počítej s tím, že za ni zaplatíš přibližně 200 Kč. Jak již bylo zmíněno výše, za cvičení na jiných vibračních plošinách zaplatíš podstatně méně. Rozdíl může být až 100 Kč!

Při první lekci by ti měl asistovat trenér, který tě seznámí podrobně s cviky a ukáže nejčastější chyby. Většina fitness center poskytuje poradenství trenéra zcela zdarma. Lepší představu o cvičení na power plate získáš po shlédnutí videa.

Rady na závěr

  • Rozhodně se nepřepínej. Pamatuj, že každý cvik bys měla na přístroji power plate provádět maximálně 1 minutu a celková doba cvičení by neměla přesáhnout 30 minut.
  • Vždy měj uvolněná kolena. Mírně je pokrč a přenes váhu spíše na špičky. Neměla bys stát plnou vahou na ploše chodidel.
  • Vzhledem k tomu, že tvoje svaly budou pracovat mnohem více než jsou zvyklé, nezapomeň doplňovat tekutiny. Určitě není potřeba připomínat, že nejvhodnější je pít vodu.
  • Na přístroji power plate je ideální cvičit 2krát až 3krát týdně, po každém cvičení by však měla následovat 24 hodinová pauza.
  • Nikdy na power plate nepokládej hlavu, břicho ani hrudník!
      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy:

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář