Chceš chodit do fitka užívat si zábavné hodiny netypického cvičení (při kterém budeš třeba i hlavou vzhůru) a zároveň udělat něco pro své zdraví, fyzičku a krásné, zpevněné tělo? Vyzkoušej lanový závěsný systém Redcord, neboli cvičení na lanech.

avatar

Hanka Zahradníková
Píše nejraději o módě a nekontrolovaně zbožňuje také čokoládu.

Chceš chodit do fitka užívat si zábavné hodiny netypického cvičení (při kterém budeš třeba i hlavou vzhůru) a zároveň udělat něco pro své zdraví, fyzičku a krásné, zpevněné tělo? Vyzkoušej lanový závěsný systém Redcord, neboli cvičení na lanech. Jak se na hodinu připravit a co tě čeká?

Redcord cvičení možná není úplně přelomové, ale výsledky tě mile překvapí.

Redcord cvičení možná není úplně přelomové, ale výsledky tě mile překvapí.

Pomůcka pro fyzioterapeuty

Závěsný systém Redcord, což jsou vlastně lana visící ze stropu, byl původně vytvořen jako pomocník pro fyzioterapeuty. Díky němu pomáhali především pacientům, kteří měli povolání, jenž nepřiměřeně zatěžovalo jednu část těla nebo i těm, kteří měli sedavé zaměstnání. Taktéž yl Redcord užitečný lidem po úraze, kteří museli delší dobu ležet, a tím jejich svalstvo velmi ochablo. Svým pacientům prostřednictvím systému Redcord pomáhali zdravotníci protahovat či posilovat ochablé svaly a zbavovat se tak nejrůznějších bolístek.

Proč zrovna Redcord?

Závěsný systém lan má oproti mnoha jiným sportům několik nesporných výhod. Za prvé: i pokud trpíš větší nadváhou nebo to s tvou kondicí není vůbec slavné, můžeš klidně Redcord vyzkoušet. Hodiny jsou vedeny hodně individuálně a každý může program lekce přizpůsobit sám sobě. Za další: Redcord úžasně zpevňuje svaly celého těla a to vlastní váhou, což je nejúčinnější. Díky tomu se ti zlepší stav nejen svalů, které se přímo rýsují pod kůží, ale také třeba svaly pánevního dna, což oceníš především ve vyšším věku. A nakonec: Redcord šetří klouby a také má pozitivní vliv na zdraví tvého těla, tak jako třeba pilates. Protáhne ti zkrácené svaly (které pak vypadají líp) a odstraní bolesti zad.

Kam si jít na Redcord zacvičit? Na co se připravit?

Na Redcord se už dneska dá cvičit v postatě ve všech větších městech. Vstup obvykle stojí kolem stokoruny, a co se výbavy týče, stačí ti obvyklý úbor, ve kterém chodíš cvičit (včetně pevných bot!). Hodina pak probíhá tak, že lektor ti nejprve vysvětlí, jak správně cvičit, aby sis naopak neublížila, a pak se jde na samotné posilování. Dělají se různé cviky vleže, ve stoje i jenom na lanech. Přístup lektorů je obvykle velmi individuální, proto se cvičí spíše v menších skupinkách, takže se nemusíš bát, že budeš nějaké cviky dělat špatně. Lektor tě případně opraví.

Těžké začátky

Nezalekni se, že ti možná první hodina bude připadat dost těžká. Pokud nejsi ve velmi dobré kondici (ale někdy i když jsi), můžeš mít ochablé některé svaly, které se při běžných činnostech nebo i sportech vůbec nenamáhají. Právě proto je však Redcord tak účinný! Nenech se však odradit, každou další hodinu se ti všechny cviky budou zdát jednodušší a jednodušší. Už jsi Redcord vyzkoušela? Máš s tím nějakou zkušenost, nebo ti celé toto cvičení nepřijde vůbec zajímavé?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • http://hide-me.blog.cz Carol

    Popravdě byla jsem na tom asi desetkrát, protože mi to kamarádky doporučovaly po zlomenině stehenní kosti a moc mě to neoslovilo… nicméně fakt je, že svaly jsem u toho cítila docela dost – druhý den jsem zpravidla nemohla chodit =D