Ano, my všichni máme ty nejlepší úmysly, pokud jde o hubnutí, ovšem někdy se stane, že si překážkové mosty stavíme samy a děláme si je delší a těžší. Existuje totiž několik osobních návyků, které takřka brání tomu, abychom se dostaly na cílenou váhu a udrželi si ji.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Ano, my všichni máme ty nejlepší úmysly, pokud jde o hubnutí, ovšem někdy se stane, že si překážkové mosty stavíme samy a děláme si je delší a těžší. Existuje totiž několik osobních návyků, které takřka brání tomu, abychom se dostaly na cílenou váhu a udrželi si ji. Chceš vědět keré to jsou a jak se jim propříště vyvarovat?

Snažíš se zhubnout, ale výsledek se stále nechce dostavit? Podívej se na to, co děláš špatně!

Snažíš se zhubnout, ale výsledek se stále nechce dostavit? Podívej se na to, co děláš špatně!

Špatný spánek

Je jasné, že máš možná moc práce, do školy toho je hodně, nestíháš své kamarádky, ovšem pravidelný a dostatečný spánek patří mezi věci, které bys do svého hektického života zařadit měla. Takže, pokud jsi doposud kamarádila s bezesnou nocí, můžeš ji zamávat. Proč? Protože pouze jediná špatná noc beze spánku může zcela negativně ovlivnit tvůj boj se spalováním tuků. A jak vlastně to s tím spánkem udělat? Můžeš si dát předsevzetí, že budeš denně spát alespoň 7-9 hodin. To ti zaručí optimální energii a tvé hubnutí už nebude narušeno.

Jíš a zároveň piješ

Taky patříš mezi ty holky, které se během jídla nevydrží nenapít? Pokud budeš při obědě či jakémkoli sytém jídle pít příliš mnoho tekutin, můžeš si tak zředit žaludeční kyseliny a narušit trávení. Má to vůbec řešení? Má! Každé ráno, poté co vstaneš, vypij alespoň 250 ml vody. To samé platí 30-60 minut před obědem a večeří. Pokud se chceš také zbavit nočních návštěv ledničky, vypij před spaním alespoň 150 ml vody, budeš se tak cítit plnější a na jídlo nebudeš příliš myslet. Nezapomeň však pít průběžně během dne. Optimální je vypít 2-3 litry vody denně.

Nesnídáš

Určitě ti vždycky maminka vtlouká do hlavy, že snídaně je důležitá. No, ale ona má vážně pravdu! Snídaně totiž startuje metabolismus a připravuje tělo na další výdej a příjem. Pokud si každé ráno dopřeješ optimální porci snídaně, nastolíš si tak stabilní chod metabolismu a ten ti zajistí rychlejší a efektivnější spalování tuků. Mnohé výzkumy totiž ukazují, že lidé, kteří si dopřávají snídani bohatou na bílkoviny (400-600 kalorií), hubnou lépa a svou váhu si dokáží udržet. Jestliže jsi zvyklá si ráno dávat sladké, jako jsou třeba vdolky, sušenky apod. nebo prostě jen vynecháváš snídani, jsi na dobré cestě ke zvýšené hladině cukru v krvi. A aby jsi předešla této situaci, dopřej si k snídain ovoce, zeleninu, bílkoviny a vlákninu.

Svačinky

Ano, mám na mysli ty 100-kalorické bombičky, které se tváří tak nevinně. Jsou sice lákavé a docela mylně informují o tom, jak jsou úžasné a pomáhají v boji s tuky. Takže, jestli sis myslela, že když si několikrát denně dáš ty malé tyčinky, budeš hubenější, ani omylem! Zvyšuješ si tak hladinu krevního cukru, kterou vyvolává inzulín, hormon skladování. Budeš-li po celý den jíst jen tyhle “drobnosti”, zařídít si celodenní pozornost inzulínu, který spalování tuků vypíná. A jak se těmto snackům vyvarovat? Začni jíst vyváženou stravu bohatou na libové bílkoviny, zdravé anti-zánětlivé tuky. Zároveň by měla obsahovat nízké množství sacharidů a naopak velké množsví vlákniny. Vyhni se tedy jídlům, které se tváří nízkokaloricky a raději investuj do kvality.

Trénink aneb méně je někdy více

Už jsi určitě slyšela pořekadlo, že méně je někdy více. Ano, to platí i v případě cvičení. Šedesát minut tréninku či víc se středně vysokou intenzitou (např. běh, cyklistika, plavání), tě ve skutečnosti může přivést spíše do stresu, než do pohody. Navíc příliš přehnané cvičení urychluje stárnutí a potlačuje imunitní systém. Jak to vyřešit? Zaměř se na intervalový trénink, který zvyšuje růstový hormon a zlepšuje spalování tuků. Každý den ti proto bude bohatě stačit 20 minut.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • já si to představit dokážu

  • naicha

    Pokud “přehnané cvičení urychluje stárnutí”, tak je zvláštní, že je tolik sportovců v dobré kondici a vypadají skvěle. Že by mě hodina cvičení měla uvrhnout do stresu si také nedokážu představit.