Lidské tělo se dokáže dobře přizpůsobit a řešit krátkodobé stresové situace, ale pokud je naše tělo ve stresu delší dobu, může se stát snadno odolným nemocem. Je jasné, že v dnešní době se snažíme veškerým zdravotním problémům vyhnout, ale ženy jsou i tak často ve stresu, že si to ani neuvědomují. Kámoška.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Lidské tělo se dokáže dobře přizpůsobit a řešit krátkodobé stresové situace, ale pokud je naše tělo ve stresu delší dobu, může se stát snadno odolným nemocem. Je jasné, že v dnešní době se snažíme veškerým zdravotním problémům vyhnout, ale ženy jsou i tak často ve stresu, že si to ani neuvědomují. Kámoška.cz vám přináší informace, které jste možná netušily.

Říkáš si, že když si mladá, negativa spojená se stresem se tě nedotýkají. To bohužel není pravda, relax je důležitý i pro teenagery.

Říkáš si, že když si mladá, stres jde kolem tebe. To bohužel není pravda, relax je důležitý i pro teenagery a mladé lidi.

Za všechno může chemie

Nervozita – a zde to všechno začíná. Pokud máte pocit, že jste nervózní, nejlepší rada je se rychle uklidnit. Přesné tipy, jak to provést vám říci nemůžeme, protože každé lidské tělo je individuální. Vše začíná v mozku, který signalizuje nadledvinky, které uvolní chemické látky, jako je epinefrin (adrenalin) a kortizol. Trvale vysoká úroveň těchto chemikálií může poškodit vaši pamět a schopnost učení. Další negativní věcí je, že zvyšuje šance, že se dostanete do nepříjemné deprese.
Stresové hormony vyprovokují vaše játra, tudíž začnou produkovat více cukru v krvi. Pozitivní na tom je, že tento proces vás zahltí energii v okamžiku, kdy se budete cítit ohroženi. Ovšem pokud máte pocity ohrožení nebo nebezpečí dlouhodobě, což se dá nazvat jako dilema, můžete spadat pod jistá rizika. Tím rizikem je, že jste diabetik typu 2 a špatná zpráva zní: Zvýšená hladina glukózy z vás diabetika může udělat.

I stres ve škole škodí

A jak vlastně zjistit, zda jste ve stresu? Jednou z nejčastějších příčin je zrychlené dýchání, přehnané větrání, nebo naopak pocit krátkého dýchání. Pokud vaše stresové období trvá dlouho, můžete být náchylnější ke spoustě infekcí. Pokud zvažujete kariéru ve vzduchu řízení letového provozu, budete potřebovat obrovskou zásobu vitaminů.Ve většině případů se stává, že vás přepadne tzv. akutní stres. Aby jste si to představily, je to například pocit, který zažíváte když procházíte uličkou před svatbou. Vaše srdce se rozbuší a krevní tlak stoupá. Stres, stejně jako nevítaný tlak, může způsobit zúžení tepen a zvýšit hladinu cholesterolu, který zvyšuje šance na onemocnění srdce a přispívá k mnohým srdečním záchvatům a mrtvicím.

Stres a menstruace

Stres vám nadále může prodloužit nebo zkrátit menstruační cyklus, zastavit jej úplně, nebo vás přepadně více bolestivé období, než kdykoliv dříve. Vysoká úroveň stresu podporuje bakteriální vaginózy a během těhotenství může zvýšit pravděpodbnost, že vaše dítě bude trpět astmatem, nebo alergiemi při vyrůstání. Dobrým lékem je cvičení jógy.

Nic pozitivního

Je na čase si něco povědět i o krátkodobém stresu, který skutečně může posílat váš imunitní systém, jenž pomáhá vašemu tělu bojovat s infekcemi. Krtátkodobý stres má však i svá negativa – zpomalení hojení ran, tudíž jste náchylnější infekcím a zhoršení stavu kůže, kterou mohou postihnout onemocnění, jako je ekzémy, kopřivka a nebo akné.

Zdraví v ohrožení

Další fáze stresu se nazývá extrém, který vám způsobí pocit sucha v ústech, poruchy trávení, nevolnost a v neposlední řadě také stimuluje svalstvo střev, což může způsobit průjem nebo zácpu. Pokud máte některé z těchto příznaků, zvyšuje se riziko syndromu dráždivého tračníku, těžké pálení žáhy nebo žaludečních vředů.Pokud jsou vaše svaly napjaté, tělo vnímá nějaké nebezpečí. Špatná zpráva je, že napjaté svaly podporují bolesti hlavy a krku, ramen a zad. Chronický stres může také zvýšit pravděpodobnost vzniku osteoporózy.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář