Cvičíš ráda? Pak bys možná měla vědět, že je zde podivná skutečnost, o které nevíš. Lidé, kteří pravidelně cvičí čelí kožním problémům mnohem více, než ostatní. Nejspíš by tě zajímalo, jak je to možné. Důsledek je ten, že časté cvičení vyvolává nadměrnou vlhkost kůže, která se brání jak před chladem, tak horkem.

avatar

Anet a Nely
Ségry, se kterými módní nudu nezažiješ.

Cvičíš ráda? Pak bys možná měla vědět, že je zde podivná skutečnost, o které nevíš. Lidé, kteří pravidelně cvičí čelí kožním problémům mnohem více, než ostatní. Nejspíš by tě zajímalo, jak je to možné. Důsledek je ten, že časté cvičení vyvolává nadměrnou vlhkost kůže, která se brání jak před chladem, tak horkem. Kámoška je tu proto, aby ti objasnila, jak to vlastně je a jak o svou kůži po pořádné námaze pečovat.

Při fyzické námaze se sice vyplavují hormony štěstí, ale tvoje pokožka trpí

Při fyzické námaze se sice vyplavují hormony štěstí, ale tvoje pokožka trpí.

Posilka je posilka

Většina lidí si myslí, že nebudou muset čelit jakýmkoli kožním problémům, protože oni přeci z posilovny nevychází ven. Pokud i ty patříš mezi ty, kteří si toto myslí, raději se pouč. Nesmíš zapomínat, že tělocvična je uzavřené místo a nejde o žádné životní prostředí. Posilovna nebo tělocvična je prostě ucpané místo bez ohledu na to, jak je vlastně velká.

Pitný režim je důležitý!

Chceš-li svou kůžu zachovat zdravou, měla by jsi pít hodně vody. Je však důležité vědět, že to samo o sobě nestačí. Pokud sportuješ venku společně s lahví vody, ta má také tendenci ztrácet živiny, které pomáhají kůži ke každodenímu obnovovacímu procesu. Tím pádem se pak pokožka snadno vysuší. Suchá kůže ti však může způsobit mnoho dalších problémů, proto nezapomínej i na krémy, které tvou pleť popřípadě zhydratují. Toužíš-li zachovat svou pleť a tělo dobře hydratované, vypij dvě hodiny před cvičením, nebo jakoukoliv námahou alespoň 500 ml vody. Poté nezapomínej pít minimálně 205 ml vody každých 15 minut, zatímco pracuješ na své figuře.

Pečuj o suchou pokožku!

Jestliže v průběhu jakéhokoliv cvičení, nebo námahy začneš pociťovat nevolnost, může to být také z toho důvodu, že tvé tělo je již dehydrované. Pitná voda ti sice pomůže zevnitř, ale ty nesmíš zapomínat ani na vnější péči o pleť a pokožku. Jednou nebo dvakrát týdně si při koupeli udělej peeling a svou pokožku pořádně vydrhni. Nezapomeň také používat krém po sprchování. Koupel sama o sobě je zábavná činnost, ale je tu i její negativní vliv na tvé tělo. Kůže se po oplachování vodou vysušuje a zároveň na ni zanechává stopy od saponátů a sprejů na čištění koupelen. Je tedy mnohem lepší se sprchovat. Dále je dobré používat kvalitní sprchové gely a po koupeli tělová mléka, která tvou pokožku zhydratují a zjemní.

Pozor na venkovní aktivity

Cvičení venku není smozřejmě nic špatného. Běh nebo chůze je tělu prospěšná, ale i to přináší určitá rizika. Vystavuješ svou kůži teplu, prachu a různým znečištěným prostorům. Používej dobré a kvalitní ochranné krémy nebo krémy na opalování. Nos čepici nebo kšiltovku, která tvou pleť ochrání před horkem a UV zářením. Je velice důležité vědět, že při cvičení není dobré nosit make-up, protože se roztéká a mohla by sis tak snadno zanést pórya způsobit si nepříjemné poškození kůže v podobě akné nebo příliš rozšířených pórů.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář