Cvičení, které příliš zatěžuje tvé tělo a je pro tebe velice náročné tě může v dalším pokračování spíše odrazovat. Mnohdy se může stát, že si vybereš sport, který je nad tvé síly. Přesto jej cvičíš, protože je zkrátka všemi opěvovaný a máš pocit, že jej v pohodě zvládneš i ty, když ho provozuje taková spousta lidí.

avatar

Lucie Dneboská
Módní inspirace a styl

Cvičení, které příliš zatěžuje tvé tělo a je pro tebe velice náročné tě může v dalším pokračování spíše odrazovat. Mnohdy se může stát, že si vybereš sport, který je nad tvé síly. Přesto jej cvičíš, protože je zkrátka všemi opěvovaný a máš pocit, že jej v pohodě zvládneš i ty, když ho provozuje taková spousta lidí. Jenže pak se stane, že v rychlosti od něj upustíš, protože tak náročnou aktivitu nezvládáš. Samozřejmě to není tím, že bys byla bačkora, co nic nevydrží. Jen sis zrovna nevybrala sport nebo cvičení, jež jsou pro tebe ideální. Hledáš stále marně nějaké cvičení, které splní účel, ale nebudeš z něj tak vyřízená jako z fitka? Co třeba vyzkoušet jednoduchou kalanetiku?

Cvičení a fajn kondice nemusí být jen o neustálém běhání a zvedání těžkých činek.

Cvičení a fajn kondice nemusí být jen o neustálém běhání a zvedání těžkých činek.

Kalanetika, to je oč tu běží

Kalanetika je cvičení, o kterém třeba můžeš slyšet poprvé. Pravdou totiž je, že kalanetika patří ke cvičením, které je pro mnohé méně známé než třeba populární aerobic, jóga a podobné sporty. Přesto je celkem škoda, že kalanetika nedostává širší prostor. Kalanetika je totiž efektivní, i když prosté cvičení zaměřené na pomalé a jemné pohyby, které je nutno několikrát opakovat. Ačkoli jsem zmínila, že je cvičení kalanetika jednoduché rozhodně se nejedná o žádné flákačství. Naopak je vždy nezbytné dát si při všech pohybech záležet a dodržovat techniky každých etap cvičení. Zároveň, pokud chceš opravdu získat kloudné výsledky, je nezbytné cvičit kalanetiku pravidelně – třeba klidně každý den, a nemusíš jí zrovna věnovat několik hodin času. I minimální aktivita denně se totiž počítá.

Odměnou jsou svaly a pružné tělo

Cvičení kalanetika se nejvíc soustředí na tvé svaly a jejich pružnost. Během něj se snažíš naučit, jak se svaly správně pracovat, abys jim dopřála nejen uvolnění ale i posílení. Během kalanetiky se zároveň naučíš zapojovat do cvičení všechny svaly i ty, které zas až tak moc nepoužíváš. Tvé svaly se stanou pružnější a díky kalanetice si vybuduješ svalovou hmotu. Cvičení kalanetika je především soustředěno na posilování svalů, protahování a uvolňování. Tímto postupem ti kalanetika zajistí pěkně vytvarované a zpevněné partie, s kterými třeba zápasíš. Nesmírnou výhodou kalanetiky je, že ji může cvičit naprosto každý. Nezáleží na tom, kolik ti je let a že třeba nemáš fyzičku profesionálního sportovce. V každém případě tu bude kalanetika pro tebe.

Užij si pohodové cvičení

Pokud si u tebe kalanetika získala alespoň špetku sympatií a chtěla bys jí vyzkoušet, budeš zajisté chtít vědět, co k ní budeš potřebovat. Určitě tě potěší, že není třeba kupovat si všelijaké speciální doplňky. Postačí ti jen pohodlné oblečení, podložka, a pokud budeš potřebovat tak i předměty, které se nalézají u tebe doma. O ně se totiž můžeš během cvičení opírat a protahovat si své svaly. Pokud by ti celé cvičení přišlo „suché“, můžeš jej doplnit i rehabilitačními míčky či podobnými pomůckami. Jestli do kalanetiky půjdeš, snaž se být neustále uvolněná a vypusť všechny své myšlenky. Soustřeď se jen na cvičení, jeď podle svého tempa a síly. Klidně si pusť i nějakou relaxační nebo meditační hudbu, která je ti příjemná. Kalanetiku je tedy možno cvičit doma, ale i v místech, kde se cvičí ve skupině. A co říct na závěr? Mrkni se na video, které ti kalanetiku představí.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář