Jistě znáš ty dny, kdy se probudíš a od té doby máš chuť zabíjet. Sama neznáš důvod a nevíš, jak svou špatnou náladu zlepšit. Věř ale, že to jde docela snadno. Stačí jíst správné jídlo.

avatar

Tereza Dvořáková
Milovnice života a všeho příjemného, co přináší.

Máš depku?

Nefňukej celý den. Lepší je bojovat s melancholickou náladou a pocitem smutku či zbytečnosti. Deprese může být zmírněna jídlem bohatým na omega-3, což se nachází v tučných rybách, jako je především losos, sleď a tuňák. Zkusit můžeš také sushi. Co ti dále pomůže proti depce, je pohyb nebo práce. Při fyzické námaze se totiž v našem těle uvolňuje hormon štěstí, bude ti pak tedy mnohem lépe.

Proti depce!
Z depky tě vyléčí ryby nebo fyzická námaha.
zdroj: blogspot.com

Dneska tě nic neba?

Jestli se po celý den nudíš a nic tě nebaví, je čas na pořádný šálek kávy. Proč? Do půl hodiny po vypití jednoho hrníčku dostane tvůj nervový systém náboj a náhle budeš mít chuť něco dělat, budeš lépe soustředěná a nabitá novou energií. Jestliže patříš mezi ty, které kafé nemají rády, nahraď ho něčím, co také obsahuje kofein, jako je například Coca Cola či Redbull. Nikdy ale není dobré to s kofeinem přehánět! Nesmíš dopustit, aby ses na něm stala závislá. Dopřej si ho ve větší dávce skutečně jen tehdy, kdy potřebuješ nakopnout.

Dobrá káva!
Dobrá káva tě povzbudí na celý den.
zdroj: blogspot.com

Bojuj se svou protivností

Když nemáš zrovna příjemnou náladu, nejsi milá na své okolí, které ti to ale stále připomíná. Což akorát tak způsobí, že budeš protivná ještě více. Lepší je se takovým situacím zcela vyhnout a nedovol si být nepříjemná. Jak na to? Důležitý je pro tvé naladění spánek. Jakmile si ale dáš k večeři něco těžkého, druhý den vstaneš levou nohou. Dávej na to tedy pozor už předem večer, nejlepší bude, když sníš něco menšího než 500 kalorií. Úplně nejlepší na podrážděnou náladu je jídlo obsahující minerální měď. Příklady potravin bohatých na měď jsou kuřecí maso, banány a avokáda. Dej si je tedy večer před spaním, případně přes den, kdy máš náladu pod psa.

Banán a avokádo
Dej si banány a avokádo a budeš jak mílius.
zdroj: modeleweddings.com

Už nebudeš unavená

Jestli jsi často unavená, přestože dostatečně spíš a neponocuješ, měla bys s tím něco dělat. Nemá cenu se přeceňovat. Jestli je únava někdy opravdu velká, raději navštiv lékaře, může trpět nemocí, za kterou může nedostatek železa. Celkově ti právě železo pomůže proti únavě. Jestli si myslíš, že lékař není třeba, jez tedy alespoň potraviny s větším obsahem železa. Myslím tím především krevety, libové hovězí maso, krůtí maso, nebo ryby.

Už nebudeš unavená!
Proti únavě ti nejvíce pomůžou krevety a hovězí maso.
zdroj: lunchboxmagazine.com

Člověk by neřekl, jak může jídlo ovlivnit jeho náladu. Vyplatí se vědět, co si kdy dát, abychom se cítily lépe, no ne?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář